1915 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 hviss man får en fartsbot, får man rulleblad da? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 alle har "rulleblad", spørsmålet er om det står noe spesielt på det. vis du får en fartsbot og ikke et forenklet forelegg så vil det stå oppført på ditt "rulleblad". regner med at du tenker på politiattest når du snakker om rulleblad. usikker på om du får forenklede forelgg på politiattesten, må isåfall være en utømmende politiattest. vis du søker litt på forumet på politiattest så regner jeg med du får svar på spørsmålet ditt bedre en jeg klarer å svare her. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) okei. kan forklare saken som den var. tidlig i sommer kjørte jeg litt for fort og ble tatt av sivilbil. kjørte i 85 km/h i 60 sone. de kom etter meg ble stoppa. jeg nekta ikke for noe. godtok alt de sa osv. så sa de at de hadde ikke god nokk måling for å ta lappen så de skrev en bot på 6500 kr og 2 prikker fikk jeg (de skrev 85 km/h på bota). godtok alt og jeg betalte den samme dag jeg kom hjem. fikke jeg noe på rullebladet for det tro? Endret 15. august 2009 av hahaa Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Du fikk to prikker? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Du fikk to prikker? ja 2 prikker og en bot på 6500 kr. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hvis du med rulleblad mener strafferegisteret, er svaret nei. Kjører du så fort at du får en anmeldelse og dom, betinget el. ubetinget, på deg så forandrer det saken, ja. Fant bare dette i farten: http://www.ung.no/politi/1132_Hva_kommer_p...iattesten).html Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Fikk jeg noe på rullebladet for det tro? Nei. Du fikk et forenklet forelegg, noe som juridisk er forskjellig fra en bot. Forenklede forelegg er ikke på det vanlige rullebladet, men på det utvidede. Det er stort sett ingen som kan se det utvidede, forsvaret ser på det hvis du skal ha sikkerhetsklarering for Strengt Hemmelig, men det er stort sett det. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Sålenge du har fått et forenklet forelegg får du ikke prikk på rullebladet, slik jeg skjønte det fikk du bota på stedet? Da får du ingenting på rullebladet. Prikkene på førekortet kan jo sees på som et rulleblad da, men på vandelsattest osv som du viser når du skal søke på enkelte yrker, dra til usa osv kommer det ingenting på. Forenklede forelegg kommer vel ikke på det utvidede vandelsattesten heller? Det er der ting havner når det har gått så så mange år, feks jeg ble tatt for fakelegg for et halvannet år tilbake, det har jeg på rullebladet nå men når det har gått to år fjernes det, men vil alikevel vises på den utvidede attesten. Endret 15. august 2009 av Tmz Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Jaokei takker for svar. bare lurte på det. fint da er jo det clean ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå