Gå til innhold

Wii og streaming

tormi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://wiibrew.org/wiki/Homebrew_applications

http://wiibrew.org/wiki/Bannerbomb

Ingen vits å chippe når du kan hive inn gode homebrews :p

Okei takk for linkene. Hmm... ved første øyekast er jeg forrvirret. Kan noen enten forklare meg hva forskjellen på:

Chipping

Homebrew

Softmod

Freeloader

+++ whatever else is out there :)

Hva gjør en Homebrew? Vil den virke på min nye Wii. Vil jeg kunne spille spillene vi har?

Er det noen ulemper? Kan jeg bli kicket fra Nintendo sine online systemer? Vil boksen kunne ødelegges?

Kan jeg fremdeles oppdatere boksen med originale firmware updates?

Noe annet jeg bør vite?

Om mulig kan dere gjerne linke meg til noen VELDIG newbie artikler eller om dere tar dere tid å forklare meg dette blir jeg veldig glad :)

På forhånd takk.

Endret av tormi
Lenke til kommentar

http://wiibrew.org/wiki/Setting_up_your_Wii_for_Homebrew

Les litt, du har øyne til det har du? :p

Homebrew = hembrent, det finnes en del der. Edit: altså å laste inn programmer på den som ikke var der, f.eks hembrente spill eller media spiller(altså streaming muligheter blant annet).

Freeloader = fjerner regions sperren på konsollen

Chipping = du setter inn i chip en plass i konsollen, i som laster opp noen funksjoner extra(i realiteten homebrew og freeloader på en chip).

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
http://wiibrew.org/wiki/Setting_up_your_Wii_for_Homebrew

Les litt, du har øyne til det har du? :p

Hehe, ja forsåvidt. Men ifølge konemor ser de det de vil :) Ting er bare litt overveldende når det er nytt.

Forøvrig har lest igjennom og skjønner no såpass at Homebrew skal prøves. Takker for øvrig for hjelpen.

Skjønner da at jeg må skaffe meg et SD minnekort, men har lest noen steder at Wii tar max 2 GB, stemmer dette? Eller kan jeg øke den mengden en del?

Om jeg kan bruke 8gb kan jeg bruke denne?

Ellers funker vel denne som 2GB?

Jeg lurer også på en ting til, da jeg igår installerte boksen så jeg at (om jeg så rett :)) boksen vår var versjon 3.4E.

Har dette noe å si for å bruke Homebrew? Boksen ville gjerne oppdatere seg, så jeg slo av hele boksen for å slippe dette tilfelle den nye oppdateringen hindrer meg i å bruke Homebrew.

Men om jeg har forstått riktig så vil kun Wii menyen få lagt til en ekstra "Homebrew Channel", slik at jeg ikke modifiserer boksen, men heller bare installerer tillegsprogram.

Og at slike tilleggsprogram (ikke de samme da) også kan lastes ned via Shopping kanalen som originalt er tilgjengelig via Wii menyen.

Endret av tormi
Lenke til kommentar
Bannerbomb

The Bannerbomb hack is a newly released method of loading a .dol file without previous hacking. This hack made by Comex is in its alpha stages and is currently the only way to load .dols in System Menu 4.0 and above.

Homebrew Channel

The Homebrew Channel is a self-updating homebrew application loader by Team Twiizers which allows users to load homebrew applications without having to run the Twilight Hack or the Bannerbomb every time. Once installed, users can access the channel from the Wii System Menu just like any other Wii channel. This channel can be deleted at any time, and while it does show up in play logs that does not affect the Wii in any way.

Oppdater Wii'en din og bruk bannerbomb til å installere hembrent kanalen, eller så før du opdaterer bruker du Twilight Hacken til å installere hembrent kanalen.

Også litt mer:

>angående version 4.0

>angående version 4.1

Edit: med 4.0 kom støtten for over 2GB SD kort, og det er allerede en pen installerer på plass med bannerbomb, så opgrader og hack? :p

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Ja da MÅ jeg nesten kjøre ihvertfall denne upgraden ja :)

Ser det står at bl. Hombrew er "unaffected". Dette er jo genialt - da kan man jo sjekke de sidene når det kommer offisielle Nintendo oppdateringer så slipper man å ødelegge wii'en sin med feile oppdateringer.

Eller er det slik at når du først har installert Homebrew så kan du ALDRI oppdatere Wii'en etterpå?

Lenke til kommentar

Mer som at du må bør sjekke upgraden om den brekker den eller ikke(4.0 brack twilight hacken, men ikke mer), siden opdateres garantert fortløpende. Dessuten opgraderer vistnok homebrew channal seg selv, så det blir sikkert i værste fall 1 dags delay på å oppgradere kanalen vis patchen brekker den.

Edit: Det en liten kanal, ikke en chip.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Jeg har et problem. Wii lokket over sd kort sloten er borte og jeg finner den ikke igjen. Så SD kortet bare popper opp igjen. Forslag på hva jeg kan gjøre?

Er bare å trykke den inn til du hører en klikkelyd og da sitter den fast inni der. For å få den ut igjen, prøv å trykk den enda mer inn og den vil sprette ut igjen.

Lenke til kommentar
Skal prøve det, men dvdx gjør at jeg kan spille dvd ja?

PS: Nei jeg må ha det helt inn før wiien leser kortet og jeg må holde det nede for at den skal gjøre det

DvdX gjør at du kan spille Dvd ja, men du kan ikke installere DvdX når du har oppgradert til Firmware 4.0

Jeg installerte forøvrig Homebrew Channel på min Wii i går, i tilegg til Usb Loader, Usb loader gjør så man kan kople til en harddisk å legge spillene der.

For å legge inn Homebrew Channel fulgte jeg denne guiden:

http://www.konsollguiden.no/index.php/wii-...rew-pa-Wii.html

Og denne for å legge in Usb Loader:

http://www.mikeandheth.com/games/109-store...tem-menu-4.html

I tilegg er boksen min moddet med Chip, om man skal legge inn DVDX på en med firmware 4.0 må man nedgradere til 3.5 tror jeg, legge inn DvdX for så å oppgradere igjen, men i ditt tilfelle kan du jo bare legge inn DvdX før du oppgraderer å legger inn Homebrew.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...