Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Blåskjerm på ny PC.

Anbefalte innlegg

Fikk ny pc fra Komplett i går, og nå er sirkuset i gang. Det startet da jeg skulle spille CS:S, som gav meg blåskjerm. Fikk ikke mulighet til å sjekke hva det var pga. automatisk omstart. Nå har jeg slått av det og funnet problemet.

Blåskjermen gir denne feilen: driver_irql_not_less_or_equal og lenger nede lister den opp en fil kallt viahduaa.sys.

Noen tips til hva som kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk ny pc fra Komplett i går, og nå er sirkuset i gang. Det startet da jeg skulle spille CS:S, som gav meg blåskjerm. Fikk ikke mulighet til å sjekke hva det var pga. automatisk omstart. Nå har jeg slått av det og funnet problemet.

Blåskjermen gir denne feilen: driver_irql_not_less_or_equal og lenger nede lister den opp en fil kallt viahduaa.sys.

Noen tips til hva som kan fikse dette?

Kommer den med en gang du starter maskinen? Hvis ikke: oppdater alle systemdrivere og kjør Windows Update.

Lenke til kommentar

Den kom med en gang ja, nå tror jeg at jeg fant ut det var lydkort-driveren. Fikk deaktivert den og avinstallert. Men nå er problemet å få ny driver installert.

Hovedkortet er Asus P5Q SE2, og som jeg har forstått er det er VIA VT1708S 8-channel high-definition audio, lydkort.

Edit: Fått fikset dette nå :)

Endret av oldboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...