oldboy Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Fikk ny pc fra Komplett i går, og nå er sirkuset i gang. Det startet da jeg skulle spille CS:S, som gav meg blåskjerm. Fikk ikke mulighet til å sjekke hva det var pga. automatisk omstart. Nå har jeg slått av det og funnet problemet. Blåskjermen gir denne feilen: driver_irql_not_less_or_equal og lenger nede lister den opp en fil kallt viahduaa.sys. Noen tips til hva som kan fikse dette? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Fikk ny pc fra Komplett i går, og nå er sirkuset i gang. Det startet da jeg skulle spille CS:S, som gav meg blåskjerm. Fikk ikke mulighet til å sjekke hva det var pga. automatisk omstart. Nå har jeg slått av det og funnet problemet.Blåskjermen gir denne feilen: driver_irql_not_less_or_equal og lenger nede lister den opp en fil kallt viahduaa.sys. Noen tips til hva som kan fikse dette? Kommer den med en gang du starter maskinen? Hvis ikke: oppdater alle systemdrivere og kjør Windows Update. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Den kom med en gang ja, nå tror jeg at jeg fant ut det var lydkort-driveren. Fikk deaktivert den og avinstallert. Men nå er problemet å få ny driver installert. Hovedkortet er Asus P5Q SE2, og som jeg har forstått er det er VIA VT1708S 8-channel high-definition audio, lydkort. Edit: Fått fikset dette nå Endret 15. august 2009 av oldboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå