The Grand Vizier Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hei, jeg er ganske desperat etter hjelp nå. For to dager siden fikk jeg et dette kortet i posten. Jeg følte alt gikk fint, frem til et visst punkt. Det kom opp den vanlige meldingen om "Ny maskinvare funnet, uaa-busskontroller" og akkurat da den meldingen kom opp låste hele bildet seg, og det var umulig å bruke pcen, så jeg måtte reboote. Igjen skjedde samme problem. Dermed knotet jeg meg til å få installere det etter mye knoting med sikkerhetsmodus og driversweeper. Så kom et nytt problem. Jeg fikk bare installert den gamle driveren som lå på cden. Prøvde jeg å installere noe nyere så ville jeg ikke klare å starte opp PCen. Så jeg bare slo meg til ro med det. Likevel så har jeg fortsatt problem med oppstarten. Den låser seg der med Windows XP-logoen. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Tror noe av problemet kan være HDMI-støtten på kortet og at jeg har to lydkort på pcen. Ett i PCI-buss, og ett integrert i hovedkortet. Tok ut lydkortet i dag, og oppstarten gikk lettere. Kom meg inn på første forsøk. Dette kan selvsagt ha vært flaks. Det jeg lurer på er: Hvorfor kan jeg ikke installere nyere drivere? Hvorfor er det bingo om det går å starte opp PCen eller ikke? Eventuelle løsninger på problemet? Til informasjon har jeg undersøkt at min hardware skal understøtte skjermkortet. Jeg kjører med SP2 om det kan ha noe å si. Har stor bruk for hjelp akkurat nå! EDIT: Bare flaks at det fungerte på første forsøk etter jeg tok ut lydkortet. Testet å kjøre pcen igjen nå, og nå har jeg problemer med å starte opp. Bruker flere minutter på skjermen med xp-logoen. Den blå greien stopper opp i over ett minutt. Har dog ennå ikke opplevd en mislykket oppstart etter jeg tok ut lydkortet. Endret 15. august 2009 av The Grand Vizier Lenke til kommentar
The Grand Vizier Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) BUUUMP!! Desperat behov for råd... EDIT: Hovedkort: Fujitsu Siemens GA-8S649MF SiS 649 + 965 chipset 400 watt psu 2 gb ddr-minne Intel Pentium 4, 3,2 ghz CPU Endret 16. august 2009 av The Grand Vizier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå