Robocoop Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Mener du at jødene ikke ble gasset/drept i dødsleirene? Mener du at dette er en myte Robocoop? Jeg vet ikke. Men jeg tror ikke på lampeskjerm og såpe historiene. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er et rykte ja, men en plass har det startet. During the Nuremberg Trials, Sigmund Mazur, a laboratory assistant at the Danzig Anatomical Institute, testified that soap had been made from corpse fat at the camp, and claimed that 70 to 80 kg of fat collected from 40 bodies could produce more than 25 kg of soap, and that the finished soap was retained by Professor Rudolf Spanner. Eyewitnesses included British POWs who were part of the forced labor that constructed the camp, and Dr. Stanisław Byczkowski, head of the Department of Toxicology at the Gdańsk School of Medicine. Holocaust survivor Thomas Blatt, who investigated the subject, found little concrete documentation and no evidence of mass production of soap from human fat, but concluded that there was evidence of experimental soap making.[13] Danzig was the German name of the now-Polish city of Gdańsk. The recipe given by Mazur read, "5 kilos of human fat are mixed with 10 liters of water and 500 or 1,000 grams of caustic soda. All this is boiled 2 or 3 hours and then cooled. The soap floats to the surface while the water and other sediment remain at the bottom. A bit of salt and soda is added to this mixture. Then fresh water is added and the mixture again boiled 2 or 3 hours. After having cooled, the soap is poured into molds" [14] Testimony was given both by Nazis and by British prisoners of war about the development of an industrial process for producing soap from human bodies, the production of such soap on a small-scale basis, and the actual use of this soap by Nazi personnel at the Danzig Anatomic Institute. [15] [16][17] Evidence does exists of small-scale soap production, possibly experimental, in the camp at Stutthof concentration camp near Danzig/Gdansk. [18] Holocaust historian Robert Melvin Spector concludes that the Nazis "did indeed use human fat for the making of soap at Stutthof," albeit in limited quantity.[19] In his book "Russia at War 1941 to 1945", Alexander Werth reported that while visiting Gdansk/Danzig in 1945 shortly after its liberation by the Red Army, he saw an experimental factory outside the city for making soap from human corpses. According to Werth it had been run by "a German professor called Spanner" and "was a nightmarish sight, with its vats full of human heads and torsoes pickled in some liquid, and its pails full of a flakey substance - human soap".[20] Kilde Når det gjelder lampskjermer har jeg ikke noe håndfaste beviser. Men med tanke på hvor skrudd enkelte av de nazistiskelegene var er det ikke utenkelig at en bestialsk psykopat fant ut at det var en god ide. Jeg har derimot liten tro på det ettersom en lampeskjerm av menneskehud ville mest sannsynelig være fra en friend av det tredje riket, og jeg tviler sterkt at en jødehatene Hitler ville ha en lampe med jødehudskjerm stående i Ulveredet. Lenke til kommentar
znicon Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Robocoop, er ikke fyren på avatarbildet ditt en av talsmennene for det britiske nasjonalistpartiet BNP? Da lurer jeg på hva slags hensikter du har med denne tråden... Men til saken. Er ikke lenger sikker på om jeg tror på en systematisk jødeutryddelse, og hvertfall ikke ved gassing. Det er blant annet vinduer i noen av gasskammerne, ingen lås på dørene og det er også mulig å åpne døren fra begge sider. Det ville vært fult mulig å spassere rett ut av gasskammerene basert på de bevisene vi har i dag. Har hørt flere holocaustbenektere mene at gasskammerene ble benyttet til å rense klær og gjenstander, da det var dårlige hygieniske forhold i dødsleirene. Sydom, sult og overarbeid var nok grunnen til dødsfallene, tror ingen ble gasset, uten at dette egentlig spiler noen rolle, da behandlingen jødene fikk under krigen likevel var et brutalt overgrep. Endret 16. september 2009 av znicon Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Men til saken. Er ikke lenger sikker på om jeg tror på en systematisk jødeutryddelse, og hvertfall ikke ved gassing. Det er blant annet vinduer i noen av gasskammerne, ingen lås på dørene og det er også mulig å åpne døren fra begge sider. Det ville vært fult mulig å spassere rett ut av gasskammerene basert på de bevisene vi har i dag. Har hørt flere holocaustbenektere mene at gasskammerene ble benyttet til å rense klær og gjenstander, da det var dårlige hygieniske forhold i dødsleirene. Sydom, sult og overarbeid var nok grunnen til dødsfallene, tror ingen ble gasset, uten at dette egentlig spiler noen rolle, da behandlingen jødene fikk under krigen likevel var et brutalt overgrep. Og ved hvilke leire er så dette? Lenke til kommentar
znicon Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Men til saken. Er ikke lenger sikker på om jeg tror på en systematisk jødeutryddelse, og hvertfall ikke ved gassing. Det er blant annet vinduer i noen av gasskammerne, ingen lås på dørene og det er også mulig å åpne døren fra begge sider. Det ville vært fult mulig å spassere rett ut av gasskammerene basert på de bevisene vi har i dag. Har hørt flere holocaustbenektere mene at gasskammerene ble benyttet til å rense klær og gjenstander, da det var dårlige hygieniske forhold i dødsleirene. Sydom, sult og overarbeid var nok grunnen til dødsfallene, tror ingen ble gasset, uten at dette egentlig spiler noen rolle, da behandlingen jødene fikk under krigen likevel var et brutalt overgrep. Og ved hvilke leire er så dette? Det vet jeg ikke. Jeg har bare sett bilder og lest litt her og der, uten at jeg har satt meg ordentlig inn i det. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Er et rykte ja, men en plass har det startet. During the Nuremberg Trials, Sigmund Mazur, a laboratory assistant at the Danzig Anatomical Institute, testified that soap had been made from corpse fat at the camp, and claimed that 70 to 80 kg of fat collected from 40 bodies could produce more than 25 kg of soap, and that the finished soap was retained by Professor Rudolf Spanner. Eyewitnesses included British POWs who were part of the forced labor that constructed the camp, and Dr. Stanisław Byczkowski, head of the Department of Toxicology at the Gdańsk School of Medicine. Holocaust survivor Thomas Blatt, who investigated the subject, found little concrete documentation and no evidence of mass production of soap from human fat, but concluded that there was evidence of experimental soap making.[13] Danzig was the German name of the now-Polish city of Gdańsk. The recipe given by Mazur read, "5 kilos of human fat are mixed with 10 liters of water and 500 or 1,000 grams of caustic soda. All this is boiled 2 or 3 hours and then cooled. The soap floats to the surface while the water and other sediment remain at the bottom. A bit of salt and soda is added to this mixture. Then fresh water is added and the mixture again boiled 2 or 3 hours. After having cooled, the soap is poured into molds" [14] Testimony was given both by Nazis and by British prisoners of war about the development of an industrial process for producing soap from human bodies, the production of such soap on a small-scale basis, and the actual use of this soap by Nazi personnel at the Danzig Anatomic Institute. [15] [16][17] Evidence does exists of small-scale soap production, possibly experimental, in the camp at Stutthof concentration camp near Danzig/Gdansk. [18] Holocaust historian Robert Melvin Spector concludes that the Nazis "did indeed use human fat for the making of soap at Stutthof," albeit in limited quantity.[19] In his book "Russia at War 1941 to 1945", Alexander Werth reported that while visiting Gdansk/Danzig in 1945 shortly after its liberation by the Red Army, he saw an experimental factory outside the city for making soap from human corpses. According to Werth it had been run by "a German professor called Spanner" and "was a nightmarish sight, with its vats full of human heads and torsoes pickled in some liquid, and its pails full of a flakey substance - human soap".[20] Kilde Når det gjelder lampskjermer har jeg ikke noe håndfaste beviser. Men med tanke på hvor skrudd enkelte av de nazistiskelegene var er det ikke utenkelig at en bestialsk psykopat fant ut at det var en god ide. Jeg har derimot liten tro på det ettersom en lampeskjerm av menneskehud ville mest sannsynelig være fra en friend av det tredje riket, og jeg tviler sterkt at en jødehatene Hitler ville ha en lampe med jødehudskjerm stående i Ulveredet. Ørneredet er det vel...... og Ulvehiet i Øst-Preussen. Nei, det virker som sagt absurd at en nazist ville ønske å ha en jødehudlampe stående i huset sitt. Da har man gått over grensen til karikaturer. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det vet jeg ikke. Jeg har bare sett bilder og lest litt her og der, uten at jeg har satt meg ordentlig inn i det. Ikke overraskende, og heller ikke uventet. Rådet blir da kanskje å lese litt mer før man setter to streker under svaret. Treblinka f.eks Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Det vet jeg ikke. Jeg har bare sett bilder og lest litt her og der, uten at jeg har satt meg ordentlig inn i det. Ikke overraskende, og heller ikke uventet. Rådet blir da kanskje å lese litt mer før man setter to streker under svaret. Treblinka f.eks Og hvorfor skal vi ta akkurat den nettsiden seriøst? Synes du den ser sånn ut.? Jeg synes ikke det. Lenke til kommentar
znicon Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det vet jeg ikke. Jeg har bare sett bilder og lest litt her og der, uten at jeg har satt meg ordentlig inn i det. Ikke overraskende, og heller ikke uventet. Rådet blir da kanskje å lese litt mer før man setter to streker under svaret. Treblinka f.eks Hvis du leser så ser du at jeg ikke har satt to streker under svaret. Jeg understreker også at jeg er tvilende til at jødene faktisk ble gasset. Jeg har ikke konkludert med noe som helst, og grunnen til at jeg ikke gidder å sette meg nærmere inn i det er fordi dette egentlig er totalt uinteressant. Gassing eller ei, faktumet er det at nazistene er ansvarlig for millioner av døde mennesker. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 At mange jøder ble gasset til døde tviler jeg ikke på. Hvis man ser i registre og leser kilder fra tidsvitner vil man oppdage at mange tusen jøder kom fram til leirene, men aldri skrevet inn. Dette var ikke på grunn av slurv av tyskerne (regner jeg ivertfall med på grunn av nevnte kilder), men fordi de ble drept. Sjansen for at de skjøt alle jødene er liten, da dette ville være dyrt og lite effektivt. Gassing derimot kunne gå mye fortere. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Les om treblinka. Der var gasskammerene av og til fulle, så da kastet de jøder rett på likbrenningsbålet levende istedet. Gjerne lot de enkelte sitte å se på hundrevis/tusenvis av lik brenne på en benk ovenfor plassen, før de henrettet de og lot de falle ned på bålet. Var en syk syk plass. Og før gasskammerene kom opp drepte de mennesker med øks og liknende så ingen skulle høre hva som foregikk der. Var en sovjetisk reporter som beskrev plassen og hvordan den ble drevet av overlevende da de kom fram, og det overgikk alt jeg har lest fra andre camper, og jeg har lest mye. Var en ren dødsleir, ikke en oppbevaringsleir som Auswitch ol. fungerte som, og tilsvarende grusom. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg tviler heller ikke på dette. Har intervjuet en som var i Auswitch. Det glemmer jeg ikke så lett... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nei, det virker som sagt absurd at en nazist ville ønske å ha en jødehudlampe stående i huset sitt. Da har man gått over grensen til karikaturer. Poenget er at nazistene så på jøder som kveg de kunne utnytte, og dermed var det like natulig å ha en jødehud-lampe stående som en som var laget av kuhud. Konsentrasjonsleirene kan ikke være en løgn som er funnet på av "den jødiske verdenskonspirasjonen", for det var mange i leirene som ikke var jøder. Trygve Bratteli og Kristian Ottosen f.eks. De har skrevet flere bøker om tida der. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Nei, det virker som sagt absurd at en nazist ville ønske å ha en jødehudlampe stående i huset sitt. Da har man gått over grensen til karikaturer. Poenget er at nazistene så på jøder som kveg de kunne utnytte, og dermed var det like natulig å ha en jødehud-lampe stående som en som var laget av kuhud. Konsentrasjonsleirene kan ikke være en løgn som er funnet på av "den jødiske verdenskonspirasjonen", for det var mange i leirene som ikke var jøder. Trygve Bratteli og Kristian Ottosen f.eks. De har skrevet flere bøker om tida der. Du har vel lest hele tråden? Ingen kilder på jødehudlamper. Benektes av seriøse miljøer (Nei, ikke Irving) Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Du får ett brev i posten om at du blir omlokert til ett bedre sted. Pakk en koffert perr person. Når du ser tåget dere skal bli fraktet i så er det gosdvogner, og dere blir stappet inn så tettpakket at de fleste må stå oppreist for å få plass. Når du kommer frem så står du i kø for å vente på at en person skal dirigere deg hvor du skal gå. Dere blir splittet i to grupper. Barn gammle og sykelige går en vei og sterke og friske går en annen vei. Sønnen din på 11 og faren din på 60 blir splittet fra deg. Du får senere vite att de har blitt gasset. (Sønnen din blir beordret til å kle av seg for å ta en dusj. I starten går folk intetanede inn i dusj kameret, men det blir fort så fullt at folk må bli tvunget. Der dør sønnen din, omringet av et kaos av nakene panikk slagene mennseker.) Allt du hadde pakket med deg blir konfiskert, det blir så sortert og gjenbrukt. Håret ditt blir klippet for så å bli brukt til stoff som blant annet blir brukt av hæren. Du havner i bunnen av 4 etasjers køyeseng, og du ligger så tett i tett med andre att du må ligge på samme side hele natten siden det er for trangt å snu seg, med mindre man skviser naboene. Midt på natta så får en av de over deg mage problemer og blaut skitt renner ned på alle helt til det havner der du sover. Og værre blir det, men jeg gidder ikke skrive mer. Det var nå slik det var i Autswitz og Birkenau i følge gaiden. Er vel også støttet opp av andre kilder antagelig. Jødelampenne og mennske såpen hvet jeg ikke så mye om. Har jo hørt rykter, men trur det bare er rykter. Var vertfall ikke noe stor produksjon av det. Lurer på om det var snakk om å lage såpe v mennesker, men trur det bare var som en mulig ide. Men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Rona Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Så da påstår du at de som jobbet ved sanatoriene på slutten av krigen IKKE laget såpe av menneskelik? Det er jo et historisk faktum og er bekreftet så hvordan kan det da være "umulig" at de har laget lamper av "jødehud"? Interessant påstand. Kan du dokumentere dette historiske faktum? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 De største løgnene har flest beskyttere. Lenke til kommentar
Rona Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 At mange jøder ble gasset til døde tviler jeg ikke på. Hvis man ser i registre og leser kilder fra tidsvitner vil man oppdage at mange tusen jøder kom fram til leirene, men aldri skrevet inn. Dette var ikke på grunn av slurv av tyskerne (regner jeg ivertfall med på grunn av nevnte kilder), men fordi de ble drept. Sjansen for at de skjøt alle jødene er liten, da dette ville være dyrt og lite effektivt. Gassing derimot kunne gå mye fortere. Sjansen for at de systematisk og fabrikkmessig ville utrydde jødene som folkeslag er en absurd løgn. En større urett enn den vi har gjort mot Tyskland etter krigen er aldri noensinne gjennom historien gjort mot et annet folk. Beklageligvis er vi metodisk blitt sosialt formet til å akseptere denne meningsløse virkeligheten uten spørsmål, og det i en slik grad at vi reagerer fullstendig irrasjonelt når noen stiller spørsmål til denne virkeligheten. Ingenting koster mer sosialt enn å stille spørsmpl til eller kritisere Holocaust, i Tyskland blir man endog gjort strafferettslig ansvarlig. I mai ble den tyske advokaten Horst Mahler tildelt de facto livstidsstraff for å hevde at Holocaust er en løgn. Han fikk 13 års fengsel for sine meninger. For en mann på 73 år så innebærer det resten av livet bak murene. Er det noe vi bør ha lært av historien så er det at når den offisielle versjonen av en hendelse er beskyttet ved lov eller strenge sosiale sanksjoner så er den usann. Dette gjelder hver gang, alltid og uten unntak! Lenke til kommentar
Rona Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Det vet jeg ikke. Jeg har bare sett bilder og lest litt her og der, uten at jeg har satt meg ordentlig inn i det. Ikke overraskende, og heller ikke uventet. Rådet blir da kanskje å lese litt mer før man setter to streker under svaret. Treblinka f.eks OK.. Du poster en link fra Treblinka der du ser endel bilder og detaljer fra de påståtte gasskamrene. Treblinka ble jevnet med jorden i 1945 og det finnes ingen bilder av leiren så alle disse detaljene er av anekdotisk karakter, dvs. de er rekonstruert på bakgrunn av vitneutsagn. Spørsmål: Hvor mange vitneutsagn danner utgangspunkt for disse modellene? Spørsmål 2. Hvem står bak denne websiden? Treblinka var en av 3 leire, de såkalte Reinhard leirene (Treblinka, Sobibor og Belzec) som etter sigende ble drevet på samme måte. De blir sagt å skulle ha vært rene dødsleire der alle, bortsett fra dem som arbeidet der, kort tid etter ankomst ble gasset ihjel. Man gikk direkte fra toget og til gasskamrene for så å bli spadd ned i jorda (frem til slutten av 1943) eller brent i store utendørs provisoriske krematorier. Tilsammen 1,5 millioner mennesker skal ha blitt drept i disse tre leirene tilsammen, dvs. en tredjedel av hele holocaust. Under vil du finne en film som systematisk går gjennom alle påstandene rundt det som sies å skulle ha skjedd i disse tre leirene. Den analyserer all den dokumentasjon som foreligger om emnet. filmskaperen har brukt utelukkende anerkjente kilder og er svært nøye med å vise til sine kilder slik at vi som ser på kan etterprøve hans arbeid, slik det selvsagt skal være i et vitenskapelig arbeid. http://video.google.com/videoplay?docid=-9...86302325317179# Se denne og du vil kanskje oppleve at ditt syn på saken endrer seg noe. Lenke til kommentar
Rona Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Er et rykte ja, men en plass har det startet. During the Nuremberg Trials, Sigmund Mazur, a laboratory assistant at the Danzig Anatomical Institute, testified that soap had been made from corpse fat at the camp, and claimed that 70 to 80 kg of fat collected from 40 bodies could produce more than 25 kg of soap, and that the finished soap was retained by Professor Rudolf Spanner. Eyewitnesses included British POWs who were part of the forced labor that constructed the camp, and Dr. Stanisław Byczkowski, head of the Department of Toxicology at the Gdańsk School of Medicine. Holocaust survivor Thomas Blatt, who investigated the subject, found little concrete documentation and no evidence of mass production of soap from human fat, but concluded that there was evidence of experimental soap making.[13] Danzig was the German name of the now-Polish city of Gdańsk. The recipe given by Mazur read, "5 kilos of human fat are mixed with 10 liters of water and 500 or 1,000 grams of caustic soda. All this is boiled 2 or 3 hours and then cooled. The soap floats to the surface while the water and other sediment remain at the bottom. A bit of salt and soda is added to this mixture. Then fresh water is added and the mixture again boiled 2 or 3 hours. After having cooled, the soap is poured into molds" [14] Testimony was given both by Nazis and by British prisoners of war about the development of an industrial process for producing soap from human bodies, the production of such soap on a small-scale basis, and the actual use of this soap by Nazi personnel at the Danzig Anatomic Institute. [15] [16][17] Evidence does exists of small-scale soap production, possibly experimental, in the camp at Stutthof concentration camp near Danzig/Gdansk. [18] Holocaust historian Robert Melvin Spector concludes that the Nazis "did indeed use human fat for the making of soap at Stutthof," albeit in limited quantity.[19] In his book "Russia at War 1941 to 1945", Alexander Werth reported that while visiting Gdansk/Danzig in 1945 shortly after its liberation by the Red Army, he saw an experimental factory outside the city for making soap from human corpses. According to Werth it had been run by "a German professor called Spanner" and "was a nightmarish sight, with its vats full of human heads and torsoes pickled in some liquid, and its pails full of a flakey substance - human soap".[20] Kilde Når det gjelder lampskjermer har jeg ikke noe håndfaste beviser. Men med tanke på hvor skrudd enkelte av de nazistiskelegene var er det ikke utenkelig at en bestialsk psykopat fant ut at det var en god ide. Jeg har derimot liten tro på det ettersom en lampeskjerm av menneskehud ville mest sannsynelig være fra en friend av det tredje riket, og jeg tviler sterkt at en jødehatene Hitler ville ha en lampe med jødehudskjerm stående i Ulveredet. Denne vil sikkert interessere deg. Her omtales både krympede hoder, lampeskjermer, askebegere av jødeknokler og såpekoking på jøder. http://video.google.com/videoplay?docid=-6...45879703999426# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå