Gå til innhold

Gold "secrets" og farming spots

Anbefalte innlegg

Ok, jeg tenkte att siden 3.2 kom ut og Tournement dailysene tar mye mere tid og 2 har forsvuttet var det kanskje på tide med en liten tråd hvor vi kan diskutere og share våre gold secrets litt innen for den norske wow communityen.

Personelig har jeg ingen gathrer profs mere siden jeg tar profiten for max dps / tanking av JC / ench på roguen og JC/BS på DKen

Min gold secret. I solarzin basing hvor vi finner freya. er det ett par mobs som spawner instant. Disse mobsa dropper gode mengder med Frostweave, grå vendor trash, greens og en fair amout av silver. Jeg har skaffet loads av gull her som dk i og med att jeg har 0 downtime.

Noen andre spots / "secrets" dere der ute har lyst til og dele?

Spiller nok på forskjellige realms uns. så vil neppe slacke ned deres egne salg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, i Icecrown er der en plass hvor enslaved undead springer forbi. Det er nøytrale og angriper deg ikke men du kan angripe dem. Er en liten "tupp" rett bortenfor The Shadow Vault. Bruker å stå der å knabbe en etter en. Dropper en god mengde Frostweave cloth.

Nå har jeg og en mage som er enchanter og en paladin som er blacksmither så for det meste lager jeg Horned cobalt helmets og disenchanter disse til en god mengde infinite dust som selger for rundt 120G per stack på min server. Disse krever 8 cobalt bar per helmet og du får 1 cobalt bar per ore, så i løpet av 1 timer har jeg rundt 120-140 cobalt ore som er en del helmets og da i seg selv noe stacks med infinite dust.

Lenke til kommentar

For min del er det å dra en runde i Howling fjord, som herb og miner. 1-2 timer tar en runde, og da får jeg en 100-120 cobalt bars, 4-5 stacks av tiger lily og goldclover, en del eternal life og eternal earth. Pluss evt gems og frost lotus.

Dette selges for oppmot 500 gull totalt.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å gjøre veldig enkle ting, som ikke nødvendigvis tar tid. Til tider på serveren så vil det være veldig mye billig ore på AH, men få og dyre bars. Jeg kjøper opp en haug ores, smelter de og selger som bars. Profitt for null innsats. Dette fungerer selvsagt for alle proffesions, bare vær forsiktig med å ikke legge ut for mye så prisen dropper.

Hvis du har auctioneer så lar den deg også søke etter items som er lagt ut for mindre enn de er verdt hos vendor. Fin måte å tjene penger på på alts. :) Hvis man tar seg tid til å sette seg inn i marketed så kan man tjene hauger av gold på veldig kort tid uten en gang å forlate TB.

Endret av Ercles
Lenke til kommentar

Det er en annen ting. Mange priser det litt ujevnt, i noen tilfeller så prisen per item lavere for en stack på 20 enn på ett enkelt item, i andre tilfeller er det omvendt. Folk er ikke lure nok til å sjekke dette og kjøper bare ut i fra hvor mange de trenger. Også en enkel måte å tjene penger på. :)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke sykt, men grei oppoverboost med herb + mining.

Tar herb mens jeg levler, og så stikker jeg tibake og tar masse ores etterpå.

har vel tjent 300g og jeg er ikke lvl 30 engang, kunne sikkert tjent mer om jeg virkelig gikk inn for det. Men med 300 pluss for minimalt med fokus på gathering så er jeg mer enn fornøyd^^.

Lenke til kommentar

Mange som sverger til gathering proffesion ja mens de levler. Skinning/mining er og en greit kombinasjons men dette er noe som må sjekkes med prisene på den akutelle server. På min server er herbs veldig lav på pris så det er veldig dårlig å bruke det, leather derimot selger godt.

Lenke til kommentar

Med mindre du har et desperat behov for penger (achievementhore, mafiagjeld etc) så kommer du ikke til å slite med penger så lenge du har f.eks. mining+engineering/blacksmithing/jewelcrafting. Så lenge du kan samle mats selv så bruker du ikke så enormt mye penger, og du får plenty med penger fra å gjøre dailies på 80.

Lenke til kommentar

Dailies på level 80 holder i massevis. Gjør selv Daily Cooking, Daily Fishing, Daily Heroic Dungeon og Argent Tournament-questene. Gir bra med gull.

Har Enchanting og Tailoring, men bruker de ikke til å tjene gull, tar som regel 10g pr enchant i fee for å dekke "tidstapet". Gratis for kjente og guildies selvsagt. Venner gir jeg mats også om jeg har.

Evt er det bare disenchante alt som dropper i Heroics, og selge alt ekstra cloth jeg får i de samme instancene. Det gir en del gull uten å gjøre noen spesiell "gathering".

Akkurat nå har jeg 9k gull på min main, men skal sies at det er 2 måneder siden jeg raidet (pga sommerferie). På en annen side har jeg brukt 12k på AH på gear :p

Nå er jo 3.2 kommet, og da blir det bytte av gear igjen, som betyr nye enchants og gems, samt at vi starter med raids igjen straks og da forsvinner mer penger til flasks, repair og food.

Gode professions for penger som en del guildies er fornøyd med er Jewelcrafting (Meta + Epic gems) og Alchemy (Flasks). Er arbeid med gathering da, men det lønner seg visst bra.

Kan jo også nevne at vi spiller på PvE-server hvor det er 2/3 alliance - som vi er.

Ellers er det faktisk penger å tjene på Cooking (beste maten) selges for en del kronasje. Da kan du velge selv om du vil fiske, eller drepe beasts og kombinere det med f.eks. skinning ;)

Har ikke noen ultimate plasser å grinde eller noe slikt, da jeg inntil nå har foretrukket Daily-Questene. Enkelt, litt variert og gir bra med gull pr time.

Ellers er det bare ha bra med bagspace, og plukke med seg alt trash (grey/white) og selge til vendor. I tillegg sender jeg en del items til en bank-alt som selger bittegranne på AH, men stresser ikke med Auctioneer og slikt.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...