Gå til innhold

Test: Nokias nye folkemobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Amobil skriver om Nokia 6700: "At den har støtte for Exchange hjelper også."

 

En kollega av meg kontaktet tester for å spør om dette var tilfelle. Han fikk tilbake svar om at dette fungerte glimrende. Etter min forstand, kan jeg ikke forstå annet enn at dette enten er 1) feil, eller 2) dårlig formulert av tester.

 

Nokia skriver selv at Nokia 6700 har "Støtte for synkronisering av kontakter, kalender og notater med MS Outlook." Med dette menes det at telefonen kan kobles til PC med ledning for å synkronisere med Outlook via PC Suite. Dette er ikke det samme som "støtte for Exchange". Videre skriver Nokia at 6700 har følgende støttede mailprotokoller: "IMAP4, POP3, SMTP".

 

På Nokias businessider finner man heller ikke muligheten for å laste ned noen klient for Mail for Exchange (MfE) for Nokia 6700 (eller andre S40-modeller). Er det jeg som går på en skivebom, eller er 6700 rett og slett som alle andre Series40-telefoner et håndsett som bare støtter vanlige POP/IMAP-postkasser?

 

Takk for eventuelle svar. Jeg håper selvsagt jeg tar feil.

 

Kilder:

- http://www.nokia.no/finn-produkter/produkt...spesifikasjoner

- http://www.businesssoftware.nokia.com/bc_search.php

Lenke til kommentar
Luksus look? Ser det bare ikke.

 

Hos amobil er plast = luksus.

 

I Xperia tråden hevder du at plastmobilen xperia er: (sitat deg) "Etter min mening leverer Xperia varene, og det til gangs, og til den prisen er det rett og slett et "røverkjøp"."

 

Jeg tolker dette dit at du også mener at plast er bra.

Endret av auditman
Lenke til kommentar
Hei!

 

Amobil skriver om Nokia 6700: "At den har støtte for Exchange hjelper også."

 

En kollega av meg kontaktet tester for å spør om dette var tilfelle. Han fikk tilbake svar om at dette fungerte glimrende. Etter min forstand, kan jeg ikke forstå annet enn at dette enten er 1) feil, eller 2) dårlig formulert av tester.

 

Nokia skriver selv at Nokia 6700 har "Støtte for synkronisering av kontakter, kalender og notater med MS Outlook." Med dette menes det at telefonen kan kobles til PC med ledning for å synkronisere med Outlook via PC Suite. Dette er ikke det samme som "støtte for Exchange". Videre skriver Nokia at 6700 har følgende støttede mailprotokoller: "IMAP4, POP3, SMTP".

 

På Nokias businessider finner man heller ikke muligheten for å laste ned noen klient for Mail for Exchange (MfE) for Nokia 6700 (eller andre S40-modeller). Er det jeg som går på en skivebom, eller er 6700 rett og slett som alle andre Series40-telefoner et håndsett som bare støtter vanlige POP/IMAP-postkasser?

 

Takk for eventuelle svar. Jeg håper selvsagt jeg tar feil.

 

Kilder:

- http://www.nokia.no/finn-produkter/produkt...spesifikasjoner

- http://www.businesssoftware.nokia.com/bc_search.php

 

Hei, du har nok dessverre rett. Fikser litt på teksten i saken nå, takk for at du sa ifra.

Lenke til kommentar
Luksus look? Ser det bare ikke.

 

Hos amobil er plast = luksus.

 

I Xperia tråden hevder du at plastmobilen xperia er: (sitat deg) "Etter min mening leverer Xperia varene, og det til gangs, og til den prisen er det rett og slett et "røverkjøp"."

 

Jeg tolker dette dit at du også mener at plast er bra.

 

Hvorfor drar du inn Xperia i en 6700 tråd? Dette er to helt forskjellige verdener, og de kan simpelthen ikke sammenlignes. Men for å kommentere ditt innlegg. Hvorfor i alle dager skriver du det du gjør? Har jeg sagt at Xperia er en luksusmobil? Og selvfølgelig er plast bra, det vil jeg tro de aller fleste er enig i. Men alt med måte. Og jeg kan anbefale deg å ta en tur til butikken og se en Xperia i virkeligheten. Kanskje du vil døpe om telefonen fra Plastmobil til metallmobil, etter at du har kjent litt på den?

Lenke til kommentar
Luksus look? Ser det bare ikke.

 

Hos amobil er plast = luksus.

 

I Xperia tråden hevder du at plastmobilen xperia er: (sitat deg) "Etter min mening leverer Xperia varene, og det til gangs, og til den prisen er det rett og slett et "røverkjøp"."

 

Jeg tolker dette dit at du også mener at plast er bra.

 

Hvorfor drar du inn Xperia i en 6700 tråd? Dette er to helt forskjellige verdener, og de kan simpelthen ikke sammenlignes. Men for å kommentere ditt innlegg. Hvorfor i alle dager skriver du det du gjør? Har jeg sagt at Xperia er en luksusmobil? Og selvfølgelig er plast bra, det vil jeg tro de aller fleste er enig i. Men alt med måte. Og jeg kan anbefale deg å ta en tur til butikken og se en Xperia i virkeligheten. Kanskje du vil døpe om telefonen fra Plastmobil til metallmobil, etter at du har kjent litt på den?

 

Som du allerede vet eier jeg en Xperia. Og som du vet er det en plastmobil. Rammeverket på telefonen er 100% plast. Og som du også vet så er jeg på utkikk etter noe annet pga den elendige kvaliteten på Xperia. Og da ikke noe fra SE.

Lenke til kommentar
Som du allerede vet eier jeg en Xperia. Og som du vet er det en plastmobil. Rammeverket på telefonen er 100% plast. Og som du også vet så er jeg på utkikk etter noe annet pga den elendige kvaliteten på Xperia. Og da ikke noe fra SE.

 

Kan nesten garantere at rammeverket er plast på de aller fleste mobiltelefonene du får kjøpt. Så lykke til med ditt søk etter en metall-tvers-igjennom-telefon...

 

Men nå setter vi strek for Xperia i denne tråden. Hvorfor må du diskutere Xperia i flere tråder? Det finnes jo en tråd der Xperia blir diskutert, og der deltar du jo flittig med dine negative erfaringer.

Lenke til kommentar

Skuffende misvisninger fra Nokias norske webside viser at denne skal ha WiFi og leveres med "pose", dette stemmer ikke. Fargevalget "Bronze" er desverre ikke tilgjengelig her til lands (enn sålenge?). Den er milevis bedre sammenskrudd enn 5310'n den erstatter her og leveres ikke med de SW feilene denne hadde heller. Lyden ved samtaler har en uvant klangbalanse, høres ut som det er tredd en ullsokk over, men kan stilles høyt nok til at en hører uten problem. Om jeg nå bare finner en dugelig microUSB til 3,5mm jackplug overgang så er jeg storfornøyd.

Lenke til kommentar

Var og såg på den i ein butikk i dag, fekk taste litt på ein "dummy". Høyrest bra ut runelars! Eg er litt usikker på kva eg tykkjer om tastane though. Hadde igrunn ingen problem med å skilje dei, klarte å skrive fort utan store problem, men dei lagar litt klikkelyd. Prøvde ein annan og, Nokia E51, den hadde totalt lystille tastar, og det var litt deilig igrunn, men trur ikkje eg kjem til å bry meg om tastane til 6700 lagar litt lyd. Korleis har du opplevd det runelars? Det at det høyrest ut som det er tredd ein ullsokk er nok grunna det at den skal stengje ute støy rundtkomkring deg, tippar det iallfall.

Lenke til kommentar

Zap: Jeg opplever ikke sjenanse av tastaturlyden, legger ikke merke til den med mindre jeg er på en stille lesesal, men der knatres det langt mer på laptoptastatur uansett. Ser heller ingen mulig lommelyktfunksjon. Vurderte å vente på e52 som et alternativ i omtrent samme størrelsen men 6700 dekker mitt behov av en tlf.

Lenke til kommentar

Okei. Så jeg har hatt 6700 siden den kom ut i butikkene på nett. Kjøpte den med en gang den var på lager siden min daværende tlf ikke dugde. Har hatt store forventninger til telefonen siden jeg er en tidligere meget fornøyd eier av 6300.

 

Med en gang jeg fikk telefonen var inntrykket "helt grei". Jeg har den svarte. Den så rett og slett ikkeno spess ut. Så "designer-telefon"? hvem, hva , HVOR?..

 

Tastene på telefonen er etter min mening et rent helvette. De er relativt store i forhold til 6300 (synes tastene på 6300 var helt perfekte for mine fingre). Jeg trykker ofte feil hvis jeg skal skrive fort og det skjer ofte at når jeg skal trykke på "tilbake knappen" så trykker jeg på "rød-tlf" knapp istedenfor og meldingen blir da lagret i kladd/lagrede meldinger. (begynner å bli plagsomt ettersom jeg aldri venner med til tastene på denne tlf). Knappene er også litt harde og lager et relativt solid "klepp" ved trykk. Total fiasko nokia.. Hva er det dere tenker på?

 

Så kommer den store minusen - TREGHETEN. Telefonen er latterlig treg. Og det er etter min mening noe av det viktigste på en telefon. Dette var rett og slett det viktigste for meg på denne telefonen og nokia klarte f*** ikke levere. STOR skuffelse med andre ord.

 

Så kommer vi til GPS`en. Har noen fått den til å fungere i det hele tatt? Jeg fikk den til å finne min posisjon en gang første dagen jeg hadde telefonen, etter det har den ikke klart noenting. Trykker jeg på finn min posisjon eller hva det heter, står telefonen bare å leter i timesvis. Noe jeg ikke har fått med meg her?

 

Telefonen er heller ikke noe særlig god å holde. (spesielt hvis man skal skrive melding med en hånd. - lykke til)

 

Så jeg vet ikke helt hva mer jeg skal si. Kameraet på telefonen er faktisk greit og det er jeg fornøyd med. Lyden i samtaler er annerledes enn før. "meget god" som tester viser til skjønner jeg ikke helt, men fint nok. BAtteriet er også helt standard. Må lades hver dag ved mye ringing. Internett surfing er bra. Bedre en før hvertfall, med musepeker og greier.

 

I bunn og grunn - Ikke fornøyd.

Lenke til kommentar

Huff, både leit og dumt. Det er jo alltids smak og behag som gir en endelig dom, men mye av det du reagerer på stusser jeg på.

 

Jeg har den svarte. Den så rett og slett ikkeno spess ut. Så "designer-telefon"? hvem, hva , HVOR?..

Den svarte er klart mer diskret av seg, absolutt. Men dog samme enorme mengde metall :)

 

Knappene er også litt harde og lager et relativt solid "klepp" ved trykk. Total fiasko nokia.. Hva er det dere tenker på?

Rart. Jeg bruke selv litt tid på å bli kjent med tastaturet, spesielt #-knappen, men synes den er flott å skrive på. Litt harde, men absolutt store og god feedback.

 

Så kommer den store minusen - TREGHETEN. Telefonen er latterlig treg.

Denne mobilen er jo lynrask. Hvor opplever du tregheter?

 

Så kommer vi til GPS`en

Har du slått på støtte for A-GPS? Da får du fix mye raskere, og koster ca. ingenting. Uansett, for at GPS'en skal fungere må du ha fri sikt for himmelen, og la den ligge stille en stund før den får signal.

 

Telefonen er heller ikke noe særlig god å holde

:dontgetit:

 

Leit du ikke er fornøyd. Majoriteten har en helt annen oppfatning angående det meste med denne telefonen. Men utifra dine erfaringer med GPS og treghet er det mulig at din er defekt.

Lenke til kommentar
Huff, både leit og dumt. Det er jo alltids smak og behag som gir en endelig dom, men mye av det du reagerer på stusser jeg på.

 

 

:dontgetit:

 

Leit du ikke er fornøyd. Majoriteten har en helt annen oppfatning angående det meste med denne telefonen. Men utifra dine erfaringer med GPS og treghet er det mulig at din er defekt.

 

Hvilken majoritet snakker du om? Jeg har lest om mange kjøpere av denne telefonen, som rett og slett føler seg lurt av Nokia. Nokia har tydeligvis tatt en mandagstelefone, og puttet den inn i et metall skall i håp om at ingen ville legge merke til feilene.

 

Og igjen, denne telefonen har ikke "enorm mengde metall" i forhold til andre telefoner som har kommet i metall tidligere. Så kanskje det er på tide å slutte å mase om hvor bra denne telefonen er, med metall som argument?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ingen grunn til å sutre over fingermerkene, en kamerat av meg kjøpte den i svart - problem løst - lite eller ingen merker. Problemet med sølv fargen er den reflekterer så sykt og du ser flekkene lett. Kanskje guiden skulle tatt for seg denne mobilen i svart...? Hadde nok ikke vært mye minus å si på mobilen da nei! Jeg foretrekker SE mobiler, men dessverre er modellene for øyeblikket ikke helt min greie, jeg går for denne i svart, perfekt design. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...