Gå til innhold

Må jeg i forsvaret?

Romis

Anbefalte innlegg

Egentlig så tror jeg du hadde hatt godt av det :p

Men det skal lite til for å slippe. Vist du virkelig ikke vil så er det godt mulig du slipper. Hva skal de med noen som absolutt ikke vil inn når det sitter andre, som meg, klar til å verve seg.

Det er godt mulig de ikke vil ha deg. nesten en hver sykdom er godt nok til å slippe. I tilleg er det jo minstekrav av fysisk form for å komme inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er godt mulig de ikke vil ha deg. nesten en hver sykdom er godt nok til å slippe. I tilleg er det jo minstekrav av fysisk form for å komme inn.

Vel, ikke nødvendig vis. Jeg var laaaangt under minstekravet i nesten alt fysisk, men jeg har nettopp fullført førstegangstjenesten. Er langt fra alle som har en tung fysisk "jobb" i forsen, Velferdsass. mange lærlinger, sanitet, skytebaneass. osv. Det finnes mange late stillinger man kan få under førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Jeg var super gira på forsvaret året før jeg rykka inn. Gleda meg som faen, og var kjempe happy

for å ha kommet inn på GSV for å bli grensejeger. Nå sitter jeg her da, og angrer på at jeg ikke løy litt om den

hørselstesten som var første billett UT av forsvaret hvis du hørte litt dårlig.

Du må absolutt ikke inn i forsvaret, men du må inn på sesjon.

Kompis av meg sa han hadde vært deprimert en periode, men gleda seg nå veldig til å komme i militæret for å få skyte litt fra seg. Han kom ikke inn for å si det sånn. Noe som var planen hans hele veien:)

Skyld på ryggproblemer, og de kaster deg ut. Militær tjeneste er ikke for alle, men det er noe du kanskje kommer til å angre på at du ikke gjorde. Jeg vet at jeg marg hater nå, men som med all annen marg hat, så er det utrolig digg når du er ferdig. Jeg kommer værtfall til å sette stor pris på det sivile liv når jeg kommer hjem rett over nyttår.

Men uansett, det er din call hva du vil gjøre. Jeg ville værtfall tatt meg en prat med folk som har vært innenfor forskjellige grener i militæret, kanskje du finner ut at dette kan være noe for deg allikevel?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med astma og forsvaret? Har astma, men fortsatt stort lyst til og bli med i forsvaret da jeg er gammel nok. Blir dte noen ulemper?

Angående astma så spørs det vel litt. Det finnes vel forskjellige grader astma (?), men alle skal vel gjennom rekruttskolen, som vel er en ganske tøff påkjenning fysisk. Må nesten kontakte VPV (03003) og spørre.

Lenke til kommentar
om jeg har migrene + -3.5 på vegge øya, jeg kommer inn , right?

Jeg kjenner 2 stykke som har fått fritak fra militæret pga migrene.

Og det skal egentlig ikke så mye til for at man får fritak pga helsen.

Har flere venner som vil inn, men de ble erklært ikke-tjenestedyktige.

En kompis av meg har litt ryddproblemer, men han driver likevel aktivt med friidrett, fotball og alt det der. Ikke tjenestepliktig.

Lenke til kommentar
om jeg har migrene + -3.5 på vegge øya, jeg kommer inn , right?

hva er det så påvirker migrenen da?

får du det hvis du blir veldig fysisk/psykisk sliten eller noe slikt?

jeg er ikke så veldig kjent med hva som utløser migrene, men regner med at det letter kommer under harde forhold, det er nok vanskelig å komme inn da...

Lenke til kommentar
Tror ikke du kommer inn hvis du ser dårlig. Jeg hadde veldig lyst, fikk bra på alle testene bortsett fra syn, og kom ikke inn.

Jeg har -3 på begge øyene, og skal reise i neste uke.

En venn av meg enda verre, han har vært i rekrutten i 3-4 uker på Madna lå.

Lenke til kommentar

Forsvaret er etterhvert blitt slik at de kun ønsker inn ungdom som er motiverte og helst ønsker å verve seg for videre tjeneste etter førstegangstjenesten + intops.

Hvis du under sesjon er veldig umotivert så er det stor sjangs for at du ikke blir innkalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...