Romis Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Rett og slett, må jeg i forsvaret? Jeg er 15 år, og lurer på om jeg må i forsvaret. Jeg bruker om lag 100 timer i uka på å spille dataspill. ( Dette regnet i en skole-uke ) Og jeg har ikke gjort noe annet enn å sitte i en stol de siste årene. Må jeg i forsvaret? Ville de akseptere en person som meg? Har overhodet ikke lyst til å komme i forsvaret, og forsvaret hadde aldri i verden hatt bruk for en som meg. ( Jeg visste ikke hvor jeg skulle putte denne tråden, så en moderator får flytte tråden som han/hun vil, selv. ) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det er vel bare en tredjedel av hvert årskull som innkalles eller noe slikt? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Er det helt random? Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ser du dårlig? Er du fargeblind? Har du slitt med noen skader? Hører du dårlig? Har du astma? Har du noen som helst form for illebefinnende? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Ser du dårlig? Er du fargeblind? Har du slitt med noen skader? Hører du dårlig? Har du astma? Har du noen som helst form for illebefinnende? Jeg er lat. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Er ekstremt lite som skal til for å ikke komme inn. Fake synstesten og lat som om du sliter med de tre nederste rekkene så slipper du Evt på hørselsprøven. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Late unger er de som har BEST av å komme ut av stolen og i forsvaret. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jepp! Så kan dere sitte å prate høl i huet på alle som ikke har vært der om SIBO, ag, 12-7, afganistan, fallskjermjeger, telemarksbataljonen, rødfis, beltevogn, artilleri, nato, fn, irak, usa og alt annet DRIT som vi GIR F... I! ( oi ... ) Men for å snakke om temaet, ja, tror du egentlig ville økt livskvaliteten din vesentlig med en tur i forsvaret Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Men for å snakke om temaet, ja, tror du egentlig ville økt livskvaliteten din vesentlig med en tur i forsvaret Enig! Endret 15. august 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Late unger er de som har BEST av å komme ut av stolen og i forsvaret. Hater den tankegangen, bruke penger for å aktivere norsk ungdom... En generell soldat utdanning koster forsvaret i overkant av 250 000 kroner (inkl. kost, losji, utstyr, dagpenger, dimmepenger, hjemreise etc...) Å bruke skattepenger for å få sendt en fyr som ikke vil i militæret, og dermed etter min mening; har ingenting der å gjøre, blir feil. Vekk med førstegangstenesten og profesjonelliser forsvaret! eller dropp det helt.... Sånn "halveis ditt og halveis datt" funker ikke! Stem HØYRE!. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Sånn passe enig med Ezl. Et forsvar basert på verneplikt har hatt sin nytte, men ikke i dag. Kvalitet over kvantitet! (Til en viss grad, selvfølgelig). En god løsning ville vært obligatorisk 3-måneders "rekruttskole" hvor en får grunnleggende soldatutdanning. Lærer å oppføre seg i felt, lærer grunnleggende våpenbehandling og får utdanning i andre grunnleggende disipliner. Så verver de som liker dette seg, og de andre blir sivile. På den måten har en fortsatt verneplikten som en rekrutteringsbrønn, samtidig som en slipper å bruke penger på folk man ikke har bruk for, og en slipper det EKSTREMT urettferdige systemet som er i dag hvor de aller, alle fleste menige er (veldig) billig arbeidskraft. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Spørs om du spiller battlefield, cod etc eller om du spiller wow. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Spørs om du spiller battlefield, cod etc eller om du spiller wow. Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Sånn passe enig med Ezl. Et forsvar basert på verneplikt har hatt sin nytte, men ikke i dag. Kvalitet over kvantitet! (Til en viss grad, selvfølgelig). En god løsning ville vært obligatorisk 3-måneders "rekruttskole" hvor en får grunnleggende soldatutdanning. Lærer å oppføre seg i felt, lærer grunnleggende våpenbehandling og får utdanning i andre grunnleggende disipliner. Så verver de som liker dette seg, og de andre blir sivile. På den måten har en fortsatt verneplikten som en rekrutteringsbrønn, samtidig som en slipper å bruke penger på folk man ikke har bruk for, og en slipper det EKSTREMT urettferdige systemet som er i dag hvor de aller, alle fleste menige er (veldig) billig arbeidskraft. Synest førstegangsteneste bør fjernest og derimot opprettet profesjonelle avdelinger. Blir Norge angrepet av en fremmed makt er det ikke mye vi kan stille opp med, hverken slik det er i dag eller med en eventuell profesjonell avdeling. Eneste vi eventuelt kunne gjort var geriljakrig føring, noe som en profesjonell avdeling ville gjort langt bedre enn en umotivert samling soldater fra velferden på haakonsvern (eksempelvis). Foruten om det får vi håpe Norske kysten fortsatt er et strategisk viktig punk for Nato/USA... Lenke til kommentar
mathos Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Når du en gang skal på sesjon, så er det flere poster du skal innom. På den ene posten får du en samtale med en offiser, og du vil få spørsmålet "Ønsker du å ta førstegangstjenesten?" (eller en annen variant). Svarer du nei her, så er sjansen liten for at du blir kalt inn. Forøvrig svarte jeg nei og ble ikke kalt inn, noe jeg angrer bittert på nå. Tenk deg godt om, for jeg tror alle har godt av å ta førstgangstjenesten Lenke til kommentar
Perril Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Sa bare at jeg ikke ville jeg.. OG at jeg nekta å bære våpen. Vold løser ikke vold! yup! Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg ville absolutt ikke inn da jeg var på sesjon, så jeg sa nei da de spurte om jeg ville i millitæret. Jeg ble innkalt fordet, og nå gleder jeg meg som en unge. Kunne faktisk tenkt meg å utdanne meg i forsvaret også Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har overhodet ikke lyst til å komme i forsvaret, og forsvaret hadde aldri i verden hatt bruk for en som meg. Infanteriet har alltids bruk for deg. Og det er ikke måte på hvor ofte man kan vaske en kantine. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jeg ringte selv VPV og bad om å få komme inn Onsdags morgen reiser jeg til Ørlandet for å starte på rekrutten Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 en kompis av meg sa at han hatet våpen. offiseren svarte så "ja jeg ser du har tatt jegerprøven" for en burn det må være så ikke bruk våpen unskyldningen hvis du har jegerprøven ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå