Gunder1 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hei Skal snart kjøpe SSD og har begynt å lese på den 102 siders posten... Da fant jeg ut at jeg skulle teste ut CrystalDiskMark på diskene mine, snakk om skuffelse! Raporen fikk følgende resultater: Mens de andre 500 Gb diskene ligger på: Maskinen har begynt å hakke, er det noe prog man kan evt "ta en diagnose" av disken? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Defragmentert harddisken i det siste? Kan hende det hjelper. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Defragmentert harddisken i det siste? Kan hende det hjelper. Jepp, defragges 2 ganger pr uke (nå med win 7 standard defrag) Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Defragmenter, som sagt, dersom du ikkje allereie har gjort det. Ellers så kan du benytte chkdsk-kommandoen i CMD. Gå inn i CMD slik: Windowsknapp + R (Run) -> cmd Her har du ein liten guide til bruk av chkdsk-funksjonen, da eg har dårleg tid til å forklare no. Håpar det hjalp. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 tok chkdsk /f Den trenger en restart, snakkes om litt :-) Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Samme resultater Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Har du prøvd å reformatere den? Kan generelt lite om harddisker, så eg ser inga andre løysningar eller alternativ nå. Var eg deg, ville eg flytta dei lagra filane på HDen, og reformatert den. Dersom du brukar Windows 7 eller Vista har du ein eiga Partition Manager i OSet. Dersom OSet ligger på Raptoren, vil du måtte boote inn i eit alternativt Partisjoneringsverktøy. Så vidt eg veit så kan du gjere det med f.eks. alle Windows-CDene. Her har du lyst å trykke 'Format' og velge filformatet HDen skal formateres til. Her tror jeg NTFS er standarden. Håpar det var til hjelp. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Skal teste en annen kabel. Disken er formatert for mindre enn 1 mnd siden, gidder ikke gjøre det igjen... Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hmm Skiftet kabel, resultatene ble enda værre!!! Nå får jeg de nye dårligste resultatene med den gamle kabelen også? alle andre diskene ligger på samme hastighet, wtf ryker den gamle sliteren Edit: prøvd annen sata port også. Endret 15. august 2009 av Gunder1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå