Gå til innhold

Cataclysm - Neste Expansion [Bekreftet]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare det at de følger ikke logikk i storyen rundt Arthas :)

 

Ingen så noe til Arthas før han dukke opp i Lordaeron og tok sniken av faren sin. Og de vil ikke ha tiltro til Arthas om han plutselig tok kontakt med dem igjen, etter å ha forlatt dem i isøde til en mer eller mindre sikker død.

 

I racet mot Illidan tar Arthas veien via Azjol-Nerub og kommer ut mer eller mindre rett ved Icecrown glaciar og the Fronze Throne.

Lenke til kommentar

Kan spekuleres i, men slik det foreligger i dag er der ingen ting som støtter det. Samt at det viser han med Frostmourne så man kan tenke seg lett til når det er.

 

1. Ingen så Arthas etter han hadde forått sine egene og rømt, gal, inn i Northrend.

2. Når han har drept sin far blir han ikke sett før etter vel en uke, da av Tichondrius

3. Når han returnerer til Northrend er han med Anub'Arak og tar veien gjennom Azjol-Nerub. I tilegg har han innen nå tatt knekken på Uther og brakt Kel'Thuzad tilbake så ingen vil stole på han.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Det skjer tit og ofte det i alle slags historier at forfatteren blingser litt i sammenholde, f.eks David Eddings blingset litt når han skrev historien rundt Belgarath i en egen bok, og dro med historier fra Malloreon og Belgariad som ikke helt samsvarte med de 2 bøkene.

 

Men om du har noe konstruktivt å komme med som motstrider mine påstander er du hjertelig velkommen til å dele dem.

Lenke til kommentar
Det er ingenting i "left his troops to fend for himself" som utelukker at han kan ha kommet tilbake og slaktet de.

 

Angående ingen hørte noe før han møtte opp i Lordaeron: Dead men tell no tales.

 

Also, WCIII utgir seg ikke for å fortelles kronologisk. :>

 

WC3 forteller historien kronologisk med tanke på Arthas både i Frozen Throne og Warcraft 3. Samt at i minne ser vi Arthas med Frostmourne stå på et podium som om han akkurat har talt til soldatene, tror neppe at noen forrådte soldater vil forlatt til isøde vil stå i ro og høre på noe peptalk fra en mentalt forstyrret person som har begått foræderi 2 ganger (1 som de kanskje ikke er klar over).

 

Det som gjør det umulig at dette er en tale som foregår når han lander i Northrend er at han holder Frostmourne, sverdet han fikk først rett før han konfronterte Mal'Ganis.

 

Om han hadde kommet tilbake for å slakte dem hadde de neppe laget et podium for han.

Lenke til kommentar

Du vet at ingen så forræderiet mot Muradin? Og at forræderiet mot leiesoldatene var kun Muradin klar over? Du er også klar over at Arthas kan ha fortalt mennene løgnehistorier for å få de "over på sin side", før han drepte de? Du er klar over at mennene faktisk stolte på Arthas? Det er ingen grunn til at "left them to fend for themselves" betød at han ikke kunne komme tilbake etter en uke (og forklart seg med at han jaktet på noe, f.eks), for så å drepe de.

 

Jeg sier ikke at manusforfatterne ikke kan ha blingset, men argumentene dine utelukker ingenting. Noe du påstår at den gjør.

 

Det er nemlig feil.

Lenke til kommentar

Fordi det egentlig ikke er noe å argumentere med (og du som kommer med påstander om hvordan ting er, så bevisbyrden er på deg).

 

Poenget mitt er nemlig det at jeg, eller du, vet ikke helt hva som skjedde i Northrend. Og det er litt av magien. At han fant tilbake til troppene og slakter de, noe han åpenbart gjør (iflg. questen, hvertfall), er det INGENTING, og jeg gjentar, absolutt INGENTING i tidligere lore som utelukker. Hvertfall ikke som jeg har sett.

 

Og med ett er bevisbyrden tilbake på deg - Hvor i WCIII/bøker/lore utelukkes det at han kan ha funnet troppene sine igjen? Selv om han ikke ble sett igjen (fra vår vinkel, forf. anm) før han dukket opp i Lordaeron. Husk at han kan gjøre ting selv om ingen ser han.

 

Dead men tell no tales.

Lenke til kommentar
Men du. Som ikke har skrevet noe lore what so ever er brennsikker på at DU har rett, og de som har så og si dedikert livet sitt til dette aner ikke hva faen de driver med og ødelegger alt.

 

Hvem refererer du til her da med "De som har så og si dedikert livet sitt til dette"? Deg selv, Lycan?

 

Fordi det egentlig ikke er noe å argumentere med (og du som kommer med påstander om hvordan ting er, så bevisbyrden er på deg).

 

Poenget mitt er nemlig det at jeg, eller du, vet ikke helt hva som skjedde i Northrend. Og det er litt av magien. At han fant tilbake til troppene og slakter de, noe han åpenbart gjør (iflg. questen, hvertfall), er det INGENTING, og jeg gjentar, absolutt INGENTING i tidligere lore som utelukker. Hvertfall ikke som jeg har sett.

 

Og med ett er bevisbyrden tilbake på deg - Hvor i WCIII/bøker/lore utelukkes det at han kan ha funnet troppene sine igjen? Selv om han ikke ble sett igjen (fra vår vinkel, forf. anm) før han dukket opp i Lordaeron. Husk at han kan gjøre ting selv om ingen ser han.

 

Dead men tell no tales.

 

Jeg har lagt ned mine påstander og jeg har lagt ned bevis på mine påstander.

 

Ja hva er questen basert på? Matthias Lehner og en krystal, Matthias Lehner er forøvrig et anagram på Arthas Menethil. Er dette solide beviser? Nei det er det ikke, det er mange mulige forklaringer på hva dette "spøkelset" kan være, en av mange teorier baserer seg på at det er Yogg-Saron. Men, det kan og være at Kil'Jaeden forsøker å ta knerten på sin egen kreasjon noen han og forsøkte å gjøre med Illidan.

 

Faktum er at man ikke vet hva Arthas gjorde i tiden etter at han flyktet inn i Icecrown og om du ikke har noen påstander med underbyggende beviser - naturligvis - som motstrider teorien så er nok ballen på din banehalvdel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...