oslofreak Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Som de fleste sofagriser får jeg fra tid til annen innfallet om å trene, alt i fra medlemsskap hos den lokale kampsportklubben (som driver med hva nå enn jeg så noen gjøre i den siste actionfilmen jeg koste meg med), sykling i skog og mark eller støttemedlemsskap hos SATS. Hver gang jeg får et slikt innfall så pleier jeg også å drive med kvelds- eller morgentrening. De siste 6 månedene så har jeg prøvd på dette to ganger. Forrige gang så gikk treningsinnfallet over såpass raskt at jeg aldri rakk å bekymre meg noe særlig, men nå har det holdt på lenge nok til at jeg har blitt nysgjerrig. En av rutinene jeg prøver å følge er disse 9 øvelsene i denne videoen her (trykk), da det for meg ser ut som en godt variert rutine, som dekker de fleste områdene forbundet med magen. Problemet er at jeg, spesielt på de to første øvelsene (Knee Ups og Leg Raises), hører rare poppelyder fra nedre del av ryggen. På Knee Ups kommer lyden hver gang jeg retter ut beinet, på Leg Raises når beina er ca 5-10 cm over bakken (going down). Jeg får også raskt vondt i ryggen når jeg prøver på push-ups, så den øvelsen tør jeg ikke å ta lenger. Dårlig rygg er noe faren min har hatt problemer med i mange år. Jeg antar at det har med svak rygg å gjøre, men hva annet kan det være? Hva bør jeg gjøre? Jeg liker å få motivasjon til å trene, men er ufattelig lite kjent med ulike øvelser jeg kan gjøre i mitt eget hjem, og det er ikke så veldig motiverende å høre klagelyder fra kroppen når jeg driver med de få jeg kan... På forhånd takk for alle svar og innspill. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Uten at jeg vet nøyaktig hvor lyden kommer fra så mener jeg at du er svak i ryggstrekkerne som fører til at ryggraden lastes unødvendig. Prøv å legg deg strak ut på sofaen med overkroppen ut over kanten. Få noen til å sitte på føttene dine mens du flytter overkroppen fra 90 grader (nesa i gulvet) til 0 grader (strak kropp). Du skal IKKE lage katterygg, men hold strak rygg under hele øvelsen. Ta en 10 repitisjoner 3 ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå