Evolutioner Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 heihei, skal oppdatere gamlepcen da til og bli en ok server.. hva burde jeg oppdatere? Hovedkort MS -7228 version 1 1gig ram CPU : Amd Semperon 2.01 ghz (one core) Ja, er ikke en særlig god pc.. vil ikke bruke mer en 3-4 000 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Server trenger ikke så kraftig maskinvare egentlig. Uansett kan det være kjekt å ha litt ekstra. Først og fremst forstod jeg ingenting av hvilket hovedkort du har. Jeg antar at dette er en ferdig-PC fra Elkjøp? I så fall: Hva heter selve PCen? Hvis hovedkortet ikke er brukbart burde du oppgradere alt. One-core er no good, og en passelig dual-core er ganske så billig. RAM er dødsbillig, så det er ingen grunn til å ikke oppgradere. Endret 15. august 2009 av Benny Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 trur det er snakk om et kort fra MSI? De har mange lignende produkter med ganske like navn. Ja, fint om vi får vite navnet på selve pcen Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Har laget to forslag til hva slags HW du kan bruke. Et med AMD prosessor og skjermkort integrert i hovedkort, og et med Intel prosessor og eget skjermkort. Begge med 2 1TB-disker. - AMD-server 3576,- - Intel-server 3857,- Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Kom fram til dette ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 DDR2, ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex(2.0)16 Corsair TWIN2X PC8500 DDR2 4GB KIT CL5 Kit w/2x 2GB XMS2-8500 dimm's, CL5-5-5-15, 1066MHz, E.P.P Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz, Socket 775, 6MB, 1333MHz, Boxed w/Fan PowerColor Radeon HD 3650 512MB DDR2 AGP8X, 2xDVI, HDMI, HDCP Harddisk har jeg, 300 gig eller no. trenger ikke mer en 40 ca så.. noe jeg mangler her? Endret 15. august 2009 av terry94 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Den prosessoren er nok aaaaalt for god til å sitte i en server, men det skal gå fint uansett. Hva skal du egentlig med quad core? Du mangler dog strømforsyning. Den i mine oppsett er billig og stillegående. Endret 15. august 2009 av Benny Lenke til kommentar
Evolutioner Skrevet 15. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 Quad for da kan jeg hoste multiple servere på hver sin core Har strømforsyning, 400W (?) holder det? Skal bare bytte ut de tinga der med det som står i nå, Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 400W skal gå, ja. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 15. august 2009 Rapporter Del Skrevet 15. august 2009 (endret) skjermkortet du sier du har i oppsettet er med 8x agp, dette passer ikke med hovedkortet du har valgt som kjører med pciexpress 16x, trenger da heller ikke noe serlig skjermkort i en vanlig server. Skal du kjøre flere gameservere, er det vel hardisken din som blir sinken etterhvert, da flere servere vil aksessere flere filer samtidig, vil også anbefale godt med ram om du skal kjøre flere virituelle servere, men ellers så virker det ikke som du trenger noe serlig kraftig maskin til det du skal drive med, i hvertfall ikke slik det ser ut, eneste er jo game servere, som kan kreve mye, alt etter belastningen, og antall samtidige påloggede. Må også huske på at om det er en gammel ferdigbygget pc, er det ikke 100% sikkert at det går ann og skru ut og sette i nytt HK, kan være spesialtilpasset for produsenten, er også ikke 100% at en gammel cpu vil virke i nytt oppsett om denne stammer fra en ferdig pc, men det får du jo sjå etterhvert. Edit: om du skal kjøre quad core og alt nytt i maskinen vil e anbefale ny harddisk også, med tanke på at maskinen du sikter til i første post er en 4-5 år gammel, så vil jo HDD i denne være det samme, og mye har skjedd kapasitet messig og hastighetsmessig på denne tid. Endret 15. august 2009 av St. Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå