Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skifter jeg klasse, og hva kan være en god nokk grunn?

Gjest Guest_anon_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anon_*

I kveld kom klasselistene opp for vg2. Jeg kom i klassen med 3 jeg kjenner godt, men resten bare geeks/fetthåra/avkuttet sosiale antenner folk... Jeg er virkelig missfornøyd med klassen med andre ord.

Ikke missforstå meg, jeg er ikke en kynisk overlegen idiot som griner, men se for dere å komme i klassen med 2 andre normale og resten de værste fra skolen.

Hvor kan jeg bytte klasse? Jeg må jo møte klassen osv før jeg spør, for jeg kan jo ikke ringe og si at jeg har stalka dem på facebook..

Jeg tenkte å bruke grunnen at jeg følte jeg ikke passet inn i klassemiljøet og blir holdt utenfor, la noen tårer trille osv..

Noen som har byttet klasse på VGS før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_anon_*

Det er ikke å komme med nye som er det store problemet, det er egentlig ganske greit, men problemet er de jeg kom i klassen med. Ikke sånne jeg blir venner med så lett :(

Lenke til kommentar

Skjønner at du kanskje føler deg utilpass med å ha kommet i en klasse hvor de andre ikke har samme interesser og hobbyer som deg, men nå kom du jo sammen med to venner også. :yes:

Hvis du føler at det er veldig viktig for deg å være i klasse med alle de beste vennene dine, synes jeg det er bra at du ikke fikk det sånn. Tror at du kommer til å innse det om et par måneder også.

Suck it up.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anon_*

Jeg trenger ikke nødveldigvis å komme med vennene mine, det er bare det at jeg ikke vil komme i klassen med dem. Dessuten bestemte kameraten min seg også for å skifte klasse.

Har ikke byttet skole nei, men det har blitt slik at vi bytter klasser hvert år nå, i grunn litt dumt, men går i samme språkklasse som i fjord.

Skolen er ikke bare faglig, vi bor nå i Norge hvor trifsel er en stor faktor.. Jeg vil jo også trives sammen med dem i klassen, og events skjer jo med klassen i tilleg til gruppe arbeids osv.

Men jeg har bestemt meg for å prøve å bytte klasse uansett, så spørsmålet mitt er hvordan jeg gjør det og hvilke grunner jeg kan bruke. Ikke prøv å overtale meg, jeg har allerede bestemt meg.

Lenke til kommentar

OK, da så.

Jeg ville gått et par skoledager hvor du virker veeeldig lei deg og deprimert. Når klassen f.eks. samles for å snakke om noe, bli kjent med hverandre og slikt, står du 5 meter bortenfor og stirrer trist ut av vinduet.

Prøv å spill litt einstøing, og om noen skulle prøve å inkludere deg, trekk litt på skuldrene, mumle "Neh, blir her jeg...".

Men for all del ikke begynn å mas om å bytte klasse første dag. Du burde vente en uke minst.

Avtal gjerne noen møter med rådgiver på skolen, hvor du forteller hvor lite du passer inn og at du føler deg utenfor. Etter et par møter med vedkommende, kan du si at du ikke orker å være i den klassen mer, og at du heller skulker fordi du trives så lite. Husk at rådgiver har taushetsplikt, så han trenger ikke være med deg og gråte hos rektor før du trenger ham der. For etter en liten stund i klassen, og konsekvente møter med rådgiver, tar du kontakt med rektor.

Si at du har prøvd å løse problemet, til og med snakket masse med rådgiver, men eneste håp om trivsel for deg ligger i å bytte klasse.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jaja_*

jeg ville ihvertfall ventet noen dager, kanskje en uke fra og til, før jeg bestemte meg for at folk i klassen ikke er noe særlig å være sammen med. husk at det kommer jo nye neste år som du kan bli venner med også :) jeg ville ikke reagert sånn et par dager før skolestart om jeg var deg.

må nesten si at det er veldig dømmende av deg å kalle nesten alle i klassen din for geeks/fetthåra/avkutta sosiale antenner. alle har en positiv side på insiden, det er bare ikke alltid de klarer å få den fram på skolen.

men det er min mening da..

Lenke til kommentar

Jeg skal love deg at de aller fleste i den nye klassen din er flotte folk, bare du lærer dem å kjenne. Virker som du gjør litt som jeg gjorde før, nemlig å forhåndsdømme folk på svært lite grunnlag. Om du klarer å legge fra deg det vil livet ditt bli mye rikere. Dessuten bestemmer du jo selv hvor mye du skal være med dem? Og du går jo på VGS, da henger jo folk stort sett sammen uavhengig av hvilke klasser de går i.

Utfordre deg selv litt! Gi faen i om de virker døve eller om de ikke er på topp av den sosiale rangstigen. Hev deg over det. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...