VikinGz Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hei, har vært på på leting etter ett ferdig php script for filmdatabase på en web side. Har funnet noe småting men disse har vært søppel. Trenger ett som kan hente informasjon fra IMDB. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Først ville jeg begynt med file_get_contents(), for å hente innhold fra IMDB. Når du har hentet all datan så må du sile ut det du vil ha og kaste resten. Dette blir den største og den vanskligste delen av jobben din. Her ville jeg burkt preg-match, men det finnes andre måter å gjøre det på også. Ellers kan du jo altids google da og se om noen har mekka noe som ligner det du trenger. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 jeg planlegger å lage noe av det samme så dette var nyttig informasjon. jeg har laget et system i ASP 3.0 + Access som ekal lages på nytt i PHP 5 + mySQL så suger til meg alt jeg kan herfra Lenke til kommentar
Warz Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 (endret) Jeg bruker dette og det fungerer utmerket: http://www.videodb.net/blog/ Du skriver inn tittel på film, scripet søker imdb og finner en liste, du velger riktig film/årstall og vips er alt fylt ut. PS: Men det er mulig du må installere en patch manuelt for at imdb skal funke, det måtte jeg. Men den ligger på den source sida så det er np. Endret 21. august 2009 av Warz Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 det virket veldig lovende. hadde sett for meg at jeg måtte gjøre om en database og gjøre en instendig dscripting jobb på nytt men dette er noe jeg sterkt skal vurdere. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg betalte en scripter til å utvide scriptet med en ekstra rating slik at jeg kan gi mine egene vurderinger på hver film i tillegg til imdb. Også lagde han en slik ting at jeg kan skrive datoen jeg så filmen, så kan jeg se alle gangene jeg har satt filmen før. Bare si fra hvis du vil ha en kopi av det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 n¨har jeg ikke testet det så veldig mye men jeg fikk inntrykk av at hvem som helst kunne legge inn nye filmer. for min del kunne jeg tenke meg at det var en "gjesteside" hvor folk kun kan se filmene som er lagt inn i databasen. planen er å gjøre det til en integrert del av et utvidet CMS-system som skal innbefatte filopplasting, database med filmsalingen min og et vanlig CSM-system hvor alt av artikler/sider jeg har på hjemmesiden min skal legges inn i en database. Lenke til kommentar
nree Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Mest sannsynlig er det lett å legge til restriksjoner på "ny film" delen. F.eks. et ekstra felt på slutten som ber om passord, om dette ikke stemmer med det du har lagt inn, blir ikke filmen heller lagt til i databasen. Dette scriptet er noe jeg må prøve, blir en del filmer etter hvert. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 har egentlig en database jeg har brukt men det er access og ASP 3 så synes det er på tide å oppgradere den litt og få den online og da er ikke eksisterende løsning tilfredstillende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå