radiofish Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hei, er noen gutter på 18 som skal kjøre til frankrike til sommeren. Vi planlegger og kjøpe en billig bil (20.000 kr) for så å kjøre rundt i Europa, og derretter selge den for det vi får. Det jeg lurer på er hva slags kostnader utenom det å kjøpe bilen vi må regne med, typ skilting, registrering, avgifter etc. Takk for svar hvis noen vet. Vi trenger ikke forsikring tipper jeg å tenker å kjøpe brukt, for så å selge ca 1,5 mnd,er senere. Kim Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hei, er noen gutter på 18 som skal kjøre til frankrike til sommeren. Vi planlegger og kjøpe en billig bil (20.000 kr) for så å kjøre rundt i Europa, og derretter selge den for det vi får. Det jeg lurer på er hva slags kostnader utenom det å kjøpe bilen vi må regne med, typ skilting, registrering, avgifter etc. Takk for svar hvis noen vet. Vi trenger ikke forsikring tipper jeg å tenker å kjøpe brukt, for så å selge ca 1,5 mnd,er senere. Kim Forsikring MÅ du ha ellers har du ikke lov å kjøre me bilen. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Litt ann på alder på bil, men min. ca 1600,- i omregistreringsavgift. Rundt 2500 i årsavgift hvis denne ikke er betalt. Forsikiring, kun ansvar, litt ann på type bil og alder, men minst ca 3500, mest sannsynlig (18 år?) rundt 5000-8000,- eller mer. Men dette er for 1 år, så for en kort periode blir det jo å dele på 12 mnd. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hei, er noen gutter på 18 som skal kjøre til frankrike til sommeren. Vi planlegger og kjøpe en billig bil (20.000 kr) for så å kjøre rundt i Europa, og derretter selge den for det vi får. Det jeg lurer på er hva slags kostnader utenom det å kjøpe bilen vi må regne med, typ skilting, registrering, avgifter etc. Takk for svar hvis noen vet. Vi trenger ikke forsikring tipper jeg å tenker å kjøpe brukt, for så å selge ca 1,5 mnd,er senere. Kim Er du dum? Forsikring må du ha. Uten den får du ikke en gang registrert den. Selv om det gjelder bare for 1.5 mnd så kan ting skje. Du vil ikke bli gjeldslave resten av livet heller? Dessuten må du helt sikkert regne med å gå over motoren, skifte olje og andre ting så det er en sjanse for at bilen faktisk holder...... Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Sjekk\finn ut når dette er byttet/tilstand og eventuelt bytt om det skal : Motorolje & oljefilter Registerreim Reim(er) til dynamo, vannpumpe osv Tennplugger(Gjelder ikke diesel) Tenningskabler(ikke diesel) Drivstoffilter Luftfilter Kjølevæske Bremsevæske(sjekk kokepunkt) Batteriet Mye av dette for man billig på biltema og andre plasser , så dere kan like godt bytte det om dere er i tvil, bedre å bruke 1000-2000 kr ekstra enn at bilen stopper pga dere prøvde å spare noen kr før dere drar . Om dere ikke har kunnskapene til det, få en som kan til å sjekke tilstanden på bremsene. Jeg ville også tatt med ekstra motorolje, kjølevæske, bremsevæske, sjekk at bilen har reservehjul(sjekk lufttrykk!), jekk, osv. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Et tips er en veteranbil. Da slipper man unna omregistreingsavgiften og er veldig lav forsikring Eneste som er dumt er at man må ha en annen bil for å kunne få forsikret en veteranbil billig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Nå er det vel greit å tenkel litt sikkerhet også i en bil. Ikke bare penger...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå