Infenso Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Litt OT, men kjører vi en 30-tallskåring også. Eller skal vi spleise 20- og 30-tallet? Det var meningen med egen 30-tallskåring, men jeg tror vi tar en "de beste fra før 1940"-kåring i stedet. Det har vært skralt med lister for dette tiåret, så jeg tror det er den beste måten å gjøre det på. Kom gjerne med innvendinger. Endret 7. september 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Olum Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er forsåvidt enig. Fra 40-tallet har jeg bare ni filmer i Vote Historyen min. Jeg har sett et par til (Casablanca, Citizen Kane), men føler ikke at jeg har nok filmer til å få en respektabel liste. Det er sikkert noen som har sett massevis fra 30- og 20-tallet, men de er så få at det ikke ville blitt en liste som hele filmfolket her kan stå for. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) 1. The Maltese Falcon (1941) 2. The Big Sleep (1946) 3. The Cat Concerto (1947) - Kortfilm 4. Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein (1948) 5. Fast and Furry-ous (1949) - Kortfilm 6. The Third Man (1949) 7. What's Buzzin' Buzzard? (1943) - Kortfilm 8. The Treasure of the Sierra Madre (1948) 9. Citizen Kane (1941) 10. Casablanca (1942) Har faktisk akkurat sett 10 filmer Men det er bare de 5 første jeg liker. Endret 7. september 2009 av Venetar Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Litt OT, men kjører vi en 30-tallskåring også. Eller skal vi spleise 20- og 30-tallet? Det var meningen med egen 30-tallskåring, men jeg tror vi tar en "de beste fra før 1940"-kåring i stedet. Det har vært skralt med lister for dette tiåret, så jeg tror det er den beste måten å gjøre det på. Kom gjerne med innvendinger. Jeg stemmer for dette også. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er litt stolt, jeg hadde faktisk over 20 filmer å velge mellom. ^^ Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er litt stolt, jeg hadde faktisk over 20 filmer å velge mellom. ^^ 16 filmer på 20+30-tallet sammen her, meget stolt selv. Å måtte slite å ta bort noen i en slik kåring er pretty sick. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Selv har jeg sett 13 stk fra før 1940, og jeg har i tillegg en liten bunke jeg skal jobbe meg igjennom når vi setter i gang med den kåringen. Endret 7. september 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Kvarter igjen nå. HeHauken, Cypheron, Bruckiania og GoreGalore må legge ut liste snarest hvis de ikke ønsker at deres midlertige liste skal bli den endelige. Skal prøve å få sett Rebecca (1940) It's A Wonderful Life (1946). The Treasure of the Sierra Madre (1948) The Great Dictator (1940) Saboteur Shadow of a Doubt osvosvov Regner med at du også denne gang fikk sett omtrent alle filmene du "hadde planer om å se"? Endret 7. september 2009 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Sånn kan det gå. Edit: Skal prøve å slutte å gi falske forhåpninger. Så 0 av 6 av de filmene der, men de kommer nok til å bli sett en eller annen gang. Jeg bare ser det jeg føler for, og i dag så jeg The Kid fra 1921 som helt garantert kommer på neste kåring. Blir litt sånn. Endret 7. september 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Hehe. Ålreit, da er fristen ute. Skal se en film nå før jeg tar kvelden, så endelig liste dukker nok ikke opp før på onsdag. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Førstepost er nå oppdatert med den endelige listen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 24. His Girl Friday [Howard Hawks] 9 Denne hadde jeg t.o.m glemt å ha på "skal-se"-lista. Dæven. Er sååå mye film. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Førstepost er nå oppdatert med den endelige listen. Bra jobba, som vanlig. Og forutsigbar liste, som vanlig ^^ Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Ganske forutsigbar liste ja, men Miracle on 34th Street, burde ikke denne vært på listen siden jeg hadde den på 8. plass, og GoreGalore hadde den på 1.? Eller ble GoreGalore sin liste disket fordi den ikke hadde flere enn seks filmer? Endret 8. september 2009 av Bruckiania Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Ganske forutsigbar liste ja, men Miracle on 34th Street, burde ikke denne vært på listen siden jeg hadde den på 8. plass, og GoreGalore hadde den på 1.? Eller ble GoreGalore sin liste disket fordi den ikke hadde flere enn seks filmer? Det er et krav at listene skal inneholde 10 filmer. De som ikke utfyller dette blir heller ikke tatt med. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Sånn sett. Miracle on 34th Street er en fantastisk koselig film som det kunne vært artig å sett på listen, men sånn er det. Endret 8. september 2009 av Bruckiania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå