Gå til innhold

Diskusjon.no kårer: De beste fra 40-tallet

Infenso

Anbefalte innlegg

Litt OT, men kjører vi en 30-tallskåring også. Eller skal vi spleise 20- og 30-tallet?

Det var meningen med egen 30-tallskåring, men jeg tror vi tar en "de beste fra før 1940"-kåring i stedet. Det har vært skralt med lister for dette tiåret, så jeg tror det er den beste måten å gjøre det på. Kom gjerne med innvendinger.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forsåvidt enig. Fra 40-tallet har jeg bare ni filmer i Vote Historyen min. Jeg har sett et par til (Casablanca, Citizen Kane), men føler ikke at jeg har nok filmer til å få en respektabel liste. Det er sikkert noen som har sett massevis fra 30- og 20-tallet, men de er så få at det ikke ville blitt en liste som hele filmfolket her kan stå for.

Lenke til kommentar

1. The Maltese Falcon (1941)

2. The Big Sleep (1946)

3. The Cat Concerto (1947) - Kortfilm

4. Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein (1948)

5. Fast and Furry-ous (1949) - Kortfilm

6. The Third Man (1949)

7. What's Buzzin' Buzzard? (1943) - Kortfilm

8. The Treasure of the Sierra Madre (1948)

9. Citizen Kane (1941)

10. Casablanca (1942)

Har faktisk akkurat sett 10 filmer :p Men det er bare de 5 første jeg liker.

Endret av Venetar
Lenke til kommentar
Litt OT, men kjører vi en 30-tallskåring også. Eller skal vi spleise 20- og 30-tallet?

Det var meningen med egen 30-tallskåring, men jeg tror vi tar en "de beste fra før 1940"-kåring i stedet. Det har vært skralt med lister for dette tiåret, så jeg tror det er den beste måten å gjøre det på. Kom gjerne med innvendinger.

Jeg stemmer for dette også.

Lenke til kommentar

Kvarter igjen nå. HeHauken, Cypheron, Bruckiania og GoreGalore må legge ut liste snarest hvis de ikke ønsker at deres midlertige liste skal bli den endelige.

Skal prøve å få sett

Rebecca (1940)

It's A Wonderful Life (1946).

The Treasure of the Sierra Madre (1948)

The Great Dictator (1940)

Saboteur

Shadow of a Doubt

osvosvov

Regner med at du også denne gang fikk sett omtrent alle filmene du "hadde planer om å se"? ;)

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Sånn kan det gå.

Edit: Skal prøve å slutte å gi falske forhåpninger. Så 0 av 6 av de filmene der, men de kommer nok til å bli sett en eller annen gang. Jeg bare ser det jeg føler for, og i dag så jeg The Kid fra 1921 som helt garantert kommer på neste kåring. Blir litt sånn.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Ganske forutsigbar liste ja, men Miracle on 34th Street, burde ikke denne vært på listen siden jeg hadde den på 8. plass, og GoreGalore hadde den på 1.?

Eller ble GoreGalore sin liste disket fordi den ikke hadde flere enn seks filmer?

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Ganske forutsigbar liste ja, men Miracle on 34th Street, burde ikke denne vært på listen siden jeg hadde den på 8. plass, og GoreGalore hadde den på 1.?

Eller ble GoreGalore sin liste disket fordi den ikke hadde flere enn seks filmer?

Det er et krav at listene skal inneholde 10 filmer. De som ikke utfyller dette blir heller ikke tatt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...