Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Er brannmuren i Windows XP bra nok? Eller bør man helst bruke en annen brannmur? Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Nei jeg hadde anbefalt Comodo Firewall som er gratis ,men du kan se på denne testen av brannmurer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hæ?! NIS 2009 helt nede på 66 %! Og Zonealarm som jeg brukte før bare 72 %! Sikker på at dette er seriøst da? Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Bare spør de andre i forumet ,det er en seriøst test. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ja, matousec sin brannmur test er ein av dei få seriøse brannmurtestane som ligg på internett. Om du vel Comodo eller Online Armor er hips om happ, då begge er særs gode brannmurar men somme syns Comodo er "litt" masete. Lenke til kommentar
backup Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Svakheten med windows xp brannmura er at den bare blokkerer og filtrerer mot inngående trafikk, ikke mot utgående. Så har du for eksempel først fått deg en trojaner som gjest, så får du ingen hjelp fra MS-brannmura til å avsløre at en trojaner sender data til en fyr ute på internett. Dessuten kan MS-brannmura deaktiveres med passende kode fra et hvert annet program eller script. Derfor, deaktiver MS-brannmura og anskaff en brannmur som blokkerer og filtrerer begge veier. Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Tosha0007 har rett comodo firewall var litt for masete. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Tips til dei som syns Comodo er masete; sett den i læremodus (training mode). Høgreklikk på ikonet på oppgåvelinja, vel "Firewall Security Level" og huk av for "Training Mode". Hugs at du etter ei stund bør skru denne tilbake Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Ok da har jeg testet litt, valget falt på Avira og Online Armor. Likte begge, både design og brukervennlighet. Også er de vel på toppen begge 2. Ihvertfall nærme. Takk for alle bidrag. Men jeg er skuffet over NIS 2009. Denne var jo så brukervennlig og tok så lite plass og ressurser. Trodde Norton var "oppe der" blant de beste jeg men, når det gjelder internettsikkerhet. Særlig etter at NIS 2009 kom. Endret 15. august 2009 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå