Gå til innhold

Ødelagt Kernel "(

Dr.X

Anbefalte innlegg

Hei!

Som vanlig jobbet jeg med diverse ting på maskina. Plutselig da jeg skulle spille litt CS, fikk jeg meget spesielle feilmeldinger i windows. Da jeg sjekket Oppgavebehandlingen for å sjekke hva som bugga' opp maskina, så jeg at et program starta seg selv så mange ganger helt til alt klikka.

Husker ikke navnet, men det var noe med 32 på slutten, altså 32bits. Jeg restarted maskinen og fikk da melding om at C:windowsroot32kernel'en var skadet eller manglet. Jeg startet på nytt nok en gang og windows kontrollerte da harddisken(e) for feil i filsystemet. Jeg fant ut at dette ikke funka, fordi jeg får blåskjerm etter at winXP loade bildet er ferdig.

Jeg får altså ikke startet maskina (Ikke i sikkermodus heller) og har viktige filer for skolearbeid lagret på C: !

Hva kan jeg gjøre? Kan jeg gjenopprette kernelen via gjenoppretningskonsollen ved win installasjon?

Jeg prøvde nettopp dette, men jeg vet ikke kommandoen for det. Han spør om et administrator passord(noe jeg ikke har, derfor trykket jeg bare enter) og blir da bedt om å skrive noe. Hva må jeg skrive for å reparere win uten å miste filer? Detta er meget viktig, siden oppgaven må leves snart! :cry:

I Need Your Help!!

Mvh Dr.X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke start recovery console.  Hopp til neste skritt i installasjonen og velg repair.  Da erstatter den alle filer og vuha så har du en virkende windows.

I Owe you One !! Tusen takk for hjelpen. *beine hjem og prøve*

Lenke til kommentar

Om det ikke virker så kan du i værste fall slenge inn disken din i en annen maskin, hente ut oppgaven og gjøre den ferdig på den andre maskinen...

Format c er jo uansett å anbefale. Ingenting som et glatt og strøkent nyinstallert system :)

Lenke til kommentar
Om det ikke virker så kan du i værste fall slenge inn disken din i en annen maskin, hente ut oppgaven og gjøre den ferdig på den andre maskinen...

Format c er jo uansett å anbefale. Ingenting som et glatt og strøkent nyinstallert system :)

Kjører RAID 0..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...