Bruno Mars Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Men hvorfor skulle det ryke akkurat mens jeg drev å skiftet da? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Tilfeldig eller at det fikk en trøkk på sett og vis under skiftet Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Jeg kan nå bekrefte (valenTV ) at det er sikringen som har ryki. Jeg er sikker på at det er rett volt og watt i pæra og ampere på sikringen. Men med en gang jeg setter i ny sikring så ryker den når jeg slår på tåkelysa. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 En grønn (ellermulig blå ) overledning høres det ut som.. Prøvd å feilsøke litt på det som er synlig? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Hadde jeg hatt de gamle pærene skulle jeg prøvd dem. Jeg er ingen ekspert men jeg så jo etter det jeg kunne. Jordinga så grei ut og kablene så greie ut. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hmmm.. Kjøp noen billige pærer på Biltema (Fikk med meg at du har handlet litt godsaker) for å sjekke litt Feilsøking er ikke min sterke side, men det er ganske logisk Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 (endret) Da er bilen "endelig" godkjent. Kosta meg 1800,- på det verkstedet. 1500,- for 1,8 timers arbeid, 100,- i materialer og 200 for etterkontroll. Da fikset de tåkelysene også. Det viste seg å være noe dårlig isolering på en pluss- pole tror jeg det var. Men forrige helg så dukket det opp et nytt uromoment. Det virket som motorn på bilen har begynt å "tikke" litt. Etter et kjapt søk så fant jeg ut at dette kan være det som heter ventiltikking. Håper ikke dette blir noe store greier. Vet ikke hva som er værst av defekte løftere (hva er dette), kamaksel eller tette oljekanaler... Tennpluggene må vel også sjekkes. Virker som tikkinga er der om motoren er kald eller varm. Er bare et par måneder siden jeg skiftet oljefilter og olje. Hadde jeg tenkt på det så skulle jeg kjørt slik oljerense- opplegg mens jeg var i gang. Endret 21. november 2009 av mx1000 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. november 2009 Forfatter Del Skrevet 21. november 2009 Kan virke som det er noe med olja. Var 99% tomt når jeg sjekket nå. Med andre ord har den brukt opp all olja på under 2 måneder. Har ikke sett noen oljepytter nnår jeg har parkert. Så da er vel enten noe tett, hull i bunnbanne (jeg vet at det er endel rust på den), eller noe galt bed tennpluggene. Blir vel ny verksted- time snart da... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Da må du nesten sjekke om varsellampen for oljenivå også er i ustand. Dersom du har kjørt med altfor lite olje over lengre tid så har motoren blitt utsatt for utrolig slitasje. Når varsellampen lyser er det ofte for sent og motoren må stoppes med én gang. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Rettelse: Lyden blir borte når motor er varm. Prøvde på turen hjem idag og se på motorvarmen for "moro"skyld. Tror den var litt varmere en vanlig. Men det er litt vansklig å se fordi viseren er litt feil etter jeg skiftet instrumentskivene. Skal snart få ordnet det og så skal jeg se om varsellampa til oljenivået er gåen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sjekk pluggene dine, og sammenlign de med bildene i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=234517 Da får du fort oversikt over hva som er muligens galt med motoren din. Å kjøre uten olje er VELDIG dumt, og dette kan være årsaken til tikkinga di. Om dette skal fikses, er det som regel ventiltetningene som må byttes, noe som kan fort havne på rundt 10 laken. Disse tetningene holder olja i toppen separert fra brennkammeret, og om disse blir slitt kan du jo tenke deg hva som skjer; olje havner i brennkammeret og blir forbrent. Det kan også være slitte stempelringer, som har funksjonen å holde olja nede i blokka på motoren. Dette er en DYR sak å fikse, da man må ut med stempler osv osv osv... Du kan prøve å lukte på eksosen din også. Om det lukter krutt og fyrverkeri(som jeg syntes det lukter, men kommer sikkert an på motor og oljetype), så er dette et tegn. Prøv å kjør i en nedoverbakke med motor god og varm. Trill(ikke gass) nedover i en grei fart (50kmt ca), og gass på i bunnen av bakken. Se i speilet ditt, og se om det blir blåst ut mye blårøyk. På min var det som det kom ei sky av røyk når jeg gjorde dette, når jeg hadde slitte stempelringer og ventiltetninger. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. november 2009 Forfatter Del Skrevet 24. november 2009 Litt kjipt at bildene ikke er der mer, men ellers takk. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Ah, det var noe dritt ja! Jeg tror den samme saken er på bilforumet.no! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Sendte deg en mail med tennplugger saken jeg! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Vel, da kan jeg medele at lyden er borte. Olje gjorde susen. Dermed foretar jeg meg ikke noe mer i denne saken. Får bare passe på å sjekke olja litt oftere. Så får vi se om jeg må gjøre noe om den bruker for mye. Også fikk jeg dyttet inn stereoen 2 cm slik at det ser ordentlig ut. Har ingen planer i nærmeste framtid da jeg ikke har økonomi eller tid (eksamner). Men i januar planla jeg å kannskje å få fikset bulken. Det vil koste 1000-1500,- ca. Og før sommeren håper jeg på tre- stegs polering og nye felger. Pluss at jeg har en overaskelse jeg håper å få instalert i løpet av et par uker. Det er lov å gjette, men jeg vil ikke avsløre noe. Endret 28. november 2009 av mx1000 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Vel faktisk har jeg en i bilen. Det fulgte med et slikt tre i et gatebil- magasin. Det står wonderbaum men det lukter noe annet. Ligger skjult og lager en mild godlukt. Og den eneste grunnen er at det ikke luktet så godt i bilen fra av. Endret 28. november 2009 av mx1000 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Liten oppdatering med bilder. Tror dette egentlig er den fineste moden jeg har gjort. Synd den 99% av tiden er usynlig. Her er moden. Nylakkert deksel i bilens farge. Ble ganske lekkert. Hele motorrommet. Dyttet stereoen ordentlig inn. Ikke så synlig på bildet men det er den lille bulken jeg har. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Se her ja! Ble pent med motordekselet! Bulken du har finnes det firmaer som kan fikse uten å lakkere, om det bare er en bulk innover liksom. Noen i Hønefoss driver visst med dette, noe sugekopp opplegg. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Jepp det ender på ca 1500,-. Har sett noen driver med dette i Oslo, Bærum, Hønefoss og Sverige blant annet. Men nå har jeg ikke penger overs til bil før i januar tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå