Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Solgt] Hyundai Coupè RD 1,6 FX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke så gode alternativer heller. Vil ikke ha de skeive jeg har nå. Har egentlig ikke sett noen andre. De orginale er jo dog OK, men jeg må kjøpe brukt til samme prisen som disse plasmaskivene.

 

En annen ting er at festene til lampene i instrumentskivene er dårlige. Øverste lys på speedometer får man faktisk ikke festet.

 

Så alternative er:

- Orginale + instrumenthus

- Orginale fra RD2 + instrumenthus (litt komplisert løsning)

- Disse plasmaskivene

- Noen andre dere finner

Lenke til kommentar

Håper på en tidlig bursdagsgave på torsdag. Da skal bilen på EU- kontroll. Dagen før dagen min. :)

 

Wish me luck!

 

Et spørsmål: Ser de på skiltlys på kontrollen? Mine er grønne. Har bestilt pærer fra England som forhåpentligvis er her før den tid. Hvis ikke håper jeg det bare går greit å si fra på forhånd.

Lenke til kommentar
Et spørsmål: Ser de på skiltlys på kontrollen? Mine er grønne. Har bestilt pærer fra England som forhåpentligvis er her før den tid. Hvis ikke håper jeg det bare går greit å si fra på forhånd.

 

Dette varierer fra stasjon til stasjon og kontrollør til kontrollør.

Jeg ville stikki innom Biltema eller Clas Ohlson og kjøpt de billigste pærene, så er det gjort.

Aner ikke om skiltlys er en 2er eller 3er-feil, men i verste fall kan du bli nødt til å komme tilbake og vise på nytt.

Lenke til kommentar

Nye oppgraderinger:

 

 

 

200910271302_092.jpg

Ny CD- spiller. Pioneer DEH4100SD.

 

200910271303_093.jpg

Ny GPS. TomTom IQ- Routes XL Europa- edition.

 

 

 

Ble bra. Dessverre skjønner jeg meg f**n lite på instalasjon av spillere i bilen. Har instalert 2 spillere før pluss denne og resultatet blir dårlig. Irriter meg at det ikke er noe godt system på det. Men den sitter iallefall som støpt selvomden sitter 1cm på utsiden. Itillegg til disse oppgraderinger kommer det 1 eller 2 små til. Kjøpte meg kromede vindusspylere til panseret/frontruta. Disse er visst med noe blått neonlys, noe jeg ikke visste. Også står det "non- approved product", så jeg er usikker på om jeg bør bruke de. Kjøpte også røde ventilhetter til dekkene. Men for det første har jeg bare stygge vinterdekk med kapsler på så de vil knapt syntes og for det andre så kaller jeg disse lilla/rosa - ikke røde.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Det ble i praksis 0 feil! :D

 

Dog fikk jeg en. Fikk en 2-er feil på nærlys. "Svak nærlys på høyre side"/"Feil lysbilde på venstre nærlys". Nå har jeg bestilt alle lyspærer til front fra powerbulbs for ca 2 uker siden så de bør snart være her.

 

Men jeg ble litt mer urolig i forhold til det med lysbildet. Snakket om at jeg muligens måte bytte hele lykta eller noe. Sansynligvis ikke da men. Jeg ble jo advart tidligere i tråden om Kina- pærer, og jeg håper ikke de har ødelagt noe.

 

Men dette betyr at det er større sjangse for noe bedre høytalere, sub eller annet rart til bilen. Kom gjerne med forslag/prioriteringer dere ville gjort. :)

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Det gikk faktisk ikke helt etter planen dette...

 

Hovedlampene gikk greit, men tåkelyktene... Etter å fikset alle pærene på hovedlampa så staret jeg med tåkelyktene. Skiftet et tåkelys -> funket -> skrudde resten på plass -> startet på nytt tåkelys. Så funket ingen av tåkelysene. Uansett hva jeg gjorde (brukte gamle pærer, prøvde en og en lykt, begge samtidig) - ingenting funket. Ikke en gang indikatoren inne i bilen som viser om tåkelys er av eller på lyste. Er ingen ekspert men sjekket ledninger men kunne ikke se noe. Får se om verkstedet kan se på det når de justerer lysene.

 

Deilig å iallefall se noe med nærlysene når veien ikke er belyst. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...