AnaXyd Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg vet ikke moment og rekkefølge, men tipper du kan skaffe denne infoen på nettet, eller via din forhandler. Eller et verksted som kan hjelpe deg med info. Du trenger forresten en momentnøkkel for å vite eksakt riktig moment, om du ikke visste det. Borre større hull i toppen er meg ukjent, men mulig man gjør dette også, for å få plass til større ventiler. Jeg er bare kjent med at man borer opp blokka, for å få plass til større stempler = større volum = mer fyrverkeri. Om ikke du har brent av noen ventiler skikkelig, trenger du ikke å bytte disse. En smart ting å gjøre når du først driver der, er å finslipe og vaske alt av ventiler, slipe toppen(da den er rimelig møkkete og sliten vil du se), bytte ventilfjærer og ventiltetningene. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Samtidig MÅ du bytte toppakningen, da den ikke kan brukes på nytt. Why? Mekken hadde av toppen for meg men de kan jo umulig ha byttet pakninger etterpå... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 (endret) Fordi når du tar av toppakningen, så blir den ødelagt. Husk at denne er laget av spesielle ingredienser, som skal holde på MYE trykk og faenskap. Så, du er sikker på at du vet hva jeg mener? Den skiller toppen(den med ventiler og slikt) fra blokka(den med stempler og slikt). Det er ikke lokket som sitter over toppen, hvor du ser rett nedi kammene og ventilene dine. For å illustrere: Så jeg håper mekken bytta toppakningen din også, når de først var der. OM de tok av toppen, dog. Endret 14. mai 2010 av AnaXyd Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Ja de hadde av toppen. Kanskje det er forskjellig fra de forskjellige produsentene. Kan iallefall ikke tenke meg at de bytta pakning da. Med mindre de tilfeldigvis hadde en på liggende der... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg betviler det veldig sterkt.. Det er ikke slikt at man bare tar av toppen for å "se" også slenger den på igjen. Dette er svært viktige deler, og det finnes bestemte prosedyrer på hvordan man setter det sammen igjen. Ta også sjekk om du har noen form for lekkasje, eller om du har merket noe underlig med bilen i det siste. Jeg håper de byttet pakningen.. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 De hadde visst ikke hatt av toppen likevel... Og så mente han at dette kunne være litt vanskelig på min bil og anbefalte ikke at jeg gjorde det selv. Så da har jeg et problem om ikke det hjelper med ny olje, rens og tilsettning. Jeg begynner på deltids på elkjøp om 2 uker og jobber jeg nok så hjelper det litt. Det andre alternativet er å kanskje prøve å se om de på mekken kan ta den til høsten. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Nåja, prinsippet er det samme for de fleste bensinbiler! Men uansett, det er jo en fiffig operasjon du begir deg utpå, så det er ikke alle som klarer dette med det første vil jeg tro. Men 5000kr for å ordne problemet vil jeg mene er en grei sum, og en god investering. Du får også litt mer fart i bollene, da du får 100% bensin i forbrenningskammeret istedet for en blanding med bensin og olje! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Da ligger det an til motor- overhalin' sent på høsten i år. I mellomtiden får vi se om ny olje, rens og tilsetting kan sette en liten stopper. Planene framover er egentlig å få den så strøken som mulig. Begynner på elkjøp om under 2 uker og da får jeg litt mer penger til prosjekter. Utvendig: - 2 småbulker; panser og venstre forskjerm. Lakken er hel og fin så disse bør gå bra med en avtrekker eller lignende. - Dyp lakkrens for å få den fin. - På spoiler har klarlakken flasset litt av. Så enten ny spoiler eller lakke på nytt. - Bakfanger har noen dype områder hvor all lakk er borte og det er litt dårlig feste på venstre side. Så denne blir nok byttet ut. Innvendig: - Enten så må lakken jeg har lagt bort eller så må jeg kjøpe nytt interiør. Det frister litt med originale skinnseter og dashbord fra RD2. Motor: - Skal nok skaffe en brukt manifold og bytte denne selv. Uten om det så blir det kanskje noe småtteri fra USA/Korea som shortshifter og stag. Endret 19. mai 2010 av Gregory House Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 Ingen som har glemt meg vel? Planen for dagen var å bytte ut manifolden da endelig. Så gikk det ikke. Delen jeg hadde var med et enkelt feste mellom manifold og katalysator. Den jeg skal ha skal være sveiset/sitter rett på. Kostet meg 750,- hos skrapern. Får jo heldigvis de tilbake. Men nå kom jeg over en engelsk nettside som selger manifold og katalysator til en overkommelig pris. Så får vi se om jeg bestiller den om noen dager. Har kjørt innvendig motorrens, topp olje samt en tilsetting. Hjalp litt, kanskje 10-20%. Men når jeg sjekket under bilen i kveld for å se på katalysatoren så merket jeg at bunnpanna var litt fuktig. Dette bare timer etter jeg fylte på 2 liter med olje. Kan det være en sprekk i bunnpanna, eller det jeg tror mer; dårlig pakning? Virket som det var mest oljete rundt festet. Kan det være grunnen til at bilen bruker olje kanskje? Dog har jeg aldri sett noen tegn til oljesøl der jeg har parkert. Kjenner jeg har lyst til å ta en grundig vask igjen. Har faktisk ikke vasket bilen siden juni, pga mye jobbing og slikt. Har kjøpt clay, høytrykksspyler er tilbake fra reperasjon. Må bestille noe poleringsmiddler så er vi kanskje i gang. Ellers har jeg veldig lyst til å kjøpe en ny Coupe da. 2002 eller nyere. Finner ikke så mye annet i samme prisklasse som er like tøft i utseende. Samt har jeg god erfaring må med Hyundai hva angår vedlikehold. Hadde jeg gitt F i bil, så hadde jeg strengt tatt ikke trengt å gjøre noe nesten med denne bilen for å holde den på veien. Vurderer litt BMW 3- serie E46, men frykter litt på prisen på holde den vedlike. Hyundai er det liksom ikke så mye galt med. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Du bør ta og vaske bunnpanna di, og sjekke etter om den blir våt igjen. Om det ikke renner noe olje ned der du har stått parkert, er det vel lite trolig dette som er problemet tror jeg. Men prøv å la bilen stå på tomgang i 10 min på samme sted, og sjekk da. Blir mer trykk i systemet når bilen står på! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Lite fremgang men noen nye bilder. Tar sannsynligvis en storservice (120 000) på den nå snart. Havner dog ikke på mer enn 5-6000,-. Vurderer å kjøpe en GK (2002-2006) Coupe, men vi får se. Har lyst på cabriolet også... Stakkars bil har fått seg en skrape også... Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Instrumentene var serriøst dritrå! Fine bilder tar du også, det lika vi! Merker du stor forskjell med stab-staget? Å hvordan klarte den skrapen å hoppe opp på bilen din? :( Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Hjelper litt når en får speilrefleks. Stor forskjell - nei. Men du merker den. Vanskelig å beskrive hvordan det føles anderledes. Men den virker også litt mer stabil ved hard nedbremsing eller høyere hastigheter (120km/t ++ ). Verdt 290,-. Var den siste de hadde og de tar ikke inn fler heller. Skulle inn en trang inngang på et sted jeg var vikar. 90 graders sving inn til parkering. En dag var det litt trangere enn vanlig. Kjørte ekstremt sakte, men likevel var det gått 10 cm før jeg fikk stoppa. Første uhell på 2,5 år... Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Trur jeg burde få meg noe sånt jeg også Er dog ikke såå ille nå, med 205/40-17, men kan alltids bli stivere.. Ligger ofte i 100-110km/t, og kan fort være ubehagelig noen ganger Meste jeg har hatt var 170. Å det var med vinterdekkene på 185/55-15 Kjipt, men kunne vært værre det der Du har vært flink du, de fleste (statestikk tatt fra hue) kræsjer ganske fort etter de har fått lappen:) Selv har jeg heller ikke hatt noen uhell, men har bare hatt lappen i 8 mndt Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Min toppfart har vært 150 og det var for et par uker siden. Ja det ikke dårlig egentlig. Er vel en ganske moden type så det har noe med det å gjøre og. Kjører nesten aldri for fort, og når jeg først gjør det så er det på tomme og strake veier. Så en parkeringsbot og en (stor) skrape på mine første 2,5 år må jeg være fornøyd med. Til mandag tenker jeg at jeg skal se på disse to (bare prøve hvordan de er å kjøre): http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28714586 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28061848 Kunne godt tenkt meg ny Hyundai Coupe, men da bør det også være noen forbedringer annet et eksteriør (og litt interiør). Må jo vurdere 2.0-literen kanskje. Var veldig frista til å kjøpe en billig V6- utgave her i våres men hadde ikke nok pæng. Vi får se hva det blir til når lønn, feriepenger og skattepenger kommer denne mnd. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Ladies and gentlemen - da har jeg kjøpt ny bil! Mer info ikveld. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Ny bil, ny tråd. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Da var denne solgt da. Snakket med en om kjøpet av den nye bilen min og det ene førte til det andre, som man sier. Da slapp jeg å legge den ut på finn og det som er. Fikk kanskje mindre enn det jeg hadde fått om jeg hadde lagt den ut men da fikk jeg et salg med en gang til en jeg kan stole på og slikt. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Kan man spør hvor mye du fikk for din? Fikk 50 for min hvertfall. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 50?? Din hadde vel riktig nok gått mye mindre? Ja nei, jeg fikk halvparten jeg... Men jeg kjøpte den for bare 35 også da. Og min har et olje-problem og sprekk i manifolden. Helt strøken i lakken var den heller ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå