Bruno Mars Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Fronten var absolutt megastygg! Baken er ikke så stygg, men litt for kraftig for min del. To spoilere er på nippet til "harry". Panseret er derimot ganske brukbart. Har egentlig bare funnet en frontspoiler (og resten av kittet forøvrig) jeg liker til coupe'n og det er "carcept basic". Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Ser bra ut det kitet av den bilen på bildet. Hvis du vurderer å ha et body kit så burde du nesten lakkere hele bilen samtidig for at det skal se skikkelig bra ut, ellers vil du se den gamle og nye fargen, og det er ganske synlig når bilen er så gammel. Det er min menning ihvefall Endret 27. februar 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Vel, lite framgang for tiden. Men i morgen tenkte jeg å dra ned på svendsen eksos for å se hvordan det står til med anlegget. Kanskje de finner den eksoslekkasjen jeg tror jeg. Vurderer fortsatt felger, og jeg tror valget faller på Kosei WK-H1 som jeg linket til på forrige side. Noen formeninger om det? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 Huff... Som jeg fryktet. Var en stor sprekk på manifolden. Orginalt koster det 9000,- + arbeid (ca 2 timer)! Det er ikke aktuelt. Så alternativene er; - Sveising. Ukjent pris. - Aftermarket fra asia. Har funnet et par stykker på mellom 2000,- og 4000,- Tror det er med frakt. Er det toll på dette? - Finne en brukt en. Ukjent pris. Får se hva det blir til, men dette går ut over felgene jeg hadde tenkt å kjøpe. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Kjiiipt! Ville ha sveisa det først.. Synd du bor så langt unna, hvis ikke kunne jeg gjort det gratis Men du finner sikkert noen som gjør det billig, om du ikke har tilgang til apparat selv! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. april 2010 Forfatter Del Skrevet 4. april 2010 Har sendt e- post til diverse videregående skoler her i vestfold nå, i håp om å få bilen helt eller delvis lakkert. Får vel svar til uka. Har iallefall fått bekreftet at her i Larvik skal de ta en titt på hvorfor den bruker så mye olje. Tipper det blir sveising av manifolden men har ikke rukket å få høre på noe pris enda. Billigste så langt er 1700,- for en brukt manifold inkludert arbeid. Problemet er at sprek i manifolden visstnok er et litt kjent problem på Hyundai Coupe generelt. Så da vil jeg høre på pris og hvor lenge jeg kan forvente at sveisingen holder, for å sveise støpegods holder ikke i evigheter hører jeg, før jeg eventuelt sveiser eller kanskje kjøper brukt. Har sett på dekk også. Det blir dyrt for en som er student. Regner med ca 3000,- for noen billige nye dekk, med arbeid. For det dobbelte får jeg noen fine 17- tommere i tillegg. Så vi får se. Får lønn og lån om litt under 2 uker, og regner med å ordne med dekk da, siden det er førsteprioritet. Deler av dekkene nå er under 1,6mm på sommerdekkene og de er dessuten produsert november 2003 noe som betyr at de også har gått ut på dato. Dette er dermed sannsynligvis bare 2. sett med sommerdekk på bilen i løpet av 11 år. Har vasket sommerfelgene med felgvask og stålull i går, og det hjalp veldig mye, men de er fortsatt ikke så pene på innsiden men de ser man jo ikke så godt. På utsiden ser de ganske bra ut nå med unntak av dekslet på den ene felgen men det får jeg sikkert tak i brukt til en billig penge/gratis. Forresten har jeg kjøpt gitter til å ha foran på bilen. Tror det blir fint. Kommer på når jeg skifter dekk. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Gitter i "åpningene" mener du? Kan jo bli bra det ja! Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 7. april 2010 Forfatter Del Skrevet 7. april 2010 (endret) "Åpningen", ikke "åpningene". Er i det lille rommet mellom tåkelyktene. Fikk så vidt testet det på mandag uten at jeg rakk å lime det fast. Kommer bilder etterhvert men sliter med nettet på hybelen nå. Ikke mye synlig men det er slike små detaljer som gjør bilen penere. Endret 7. april 2010 av mx1000 Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ja, mente selvfølgelig åpningen Ellers, vurdert xenon du også? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 9. april 2010 Forfatter Del Skrevet 9. april 2010 Siden det ikke er helt lovlig blir det neppe noen xenon. Ser godt nok og lysene er hvite nok. Når jeg får en skikkelig bil skal jeg ha xenon. Planer Nye sommerfelger Nye sommerdekk Ny/sveise manifold Fikse lys til viserne på instrumentpanel Bruker mye olje. Finne ut problemet av det. Klare blinklys på sidene Klare blinklyspærer foran og bak (Philips SilverVision) Ønske: Interiør hentet fra andre utgave av Hyundai Coupe (RD2/MK2) Ønske: Sports- luftfilter Ønske: Trekke om seter eller hente skinnseter fra RD2/MK2 Ønske: Shallow (slank) subwoofer Ønske/Mulig: Lakkere hele eller deler av bilen Manifold og dekk som er i hovedfokus nå. Har funnet ut at manifold fra 2.0 literen også skal passe men har sendt ordentlig mail til Hyundai Norge for å få dette bekreftet. I så fall skal jeg kunne få det fra USA til en "billig" penge. Blir kanskje sportsmanifold istedenfor men må finne ut hvordan det passer med katalysator. Som nevnt før skal kanskje bilen få noe lakk... Dekk bør jeg også få skiftet i løpet av denne måneden. Får rundt 4000,- ekstra denne måneden å rutte med i forhold til hva jeg pleier og så har jeg ingen andre planlagte utgifter enn husleie og mat. Etterhvert skal jeg fikse interiøret fra RD2 (forhåpentligvis) pluss fikse viserne på instrumentene. Skal også ha klare blinklyspærer slik at man ikke ser det oransje gjennom lyktene. Skal også prøve å få tak i noen klare sideblinkere. Etter dette så spørs det om det blir så mye mer... Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Men bare litt sånn ønsketenkning om det ikke koster meg for mye å omlakkere hele bilen hos en skole. Liker veldig godt den krystalblå som Peugeot bruker/brukte. Svart er også helt godt, men litt kjedelig/konservativt på en måte. Kanskje oransje eller knall rød... Eller limegrønn... Endret 11. april 2010 av mx1000 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Okey, listen up people! Har gjort stor framgang med bil og utdanning i dag. Hopper over fra datateknikk til IT- ledelse til høsten. Ble for tungt med all den realfagen. Men til det som betyr noe. Check this out! Hvis du tørr... Det ble lys... Nye felger, dekk og sideblinkers! Dekk og felg Profil Profil 2 15" tomms felger. 195/50 R15 dekk. Orginalt er 205/50 R15. LED sideblinkere fra biltema. ... Neste mandag, 26.04, så skal bilen inn på vgs - mekken, for å sjekke oljeproblem. Og det er klart at det blir enten brukt eller ny manifold fra USA. Blir ikke sveising da det ikke lønner seg. Endret 19. april 2010 av Gregory House Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Ingen respons? Men uansett. I dag har bilen blitt polert. Litt skuffet over resultatet, men for all del, den har aldri vært renere under min tid som eier. Ble bedre reflektering og lakken føltes myk å dra henda over. Fikk også en gledelig mail fra BS Bildeler som sa at jeg vant påskekonkurransen med et gavekort på 500,-. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 (endret) Kjedelig å ikke ha noe respons. Når det gjelder oljeforbruket ditt, så kan du finne ut om det er stempelringene som er årsaken ved å gjøre følgende: Kjøre ned en bratt bakke og la giret bremse, så gir du gass, kommer det da blårøyk fra eksosen så er det nok stemplene som er slitt. Det er jo nok av bakker i Larvik som du kan teste det på Endret 20. april 2010 av Iceman22 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. april 2010 Forfatter Del Skrevet 20. april 2010 Har testet det tidligere. Tror ikke det er problemet. Men jeg har noe gugge i oljepåfyllingslokket som da tyder på kondens. Som igjen betyr at det kan være sprekk i toppen eller topppakning. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 4. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2010 Da er bilen tilbake fra skolen. De sjekket i tillegg understellet og motor generelt og fant ut at dette er i ganske bra stand. Men oljeforbruket fant de helt ut av. De foretok en sylinderlekkasje- test og fant ingen feil. Så det er sannsynligvis ventiltetninger eller ventilstyringer (tror jeg det var det het). Så da var det bort på merkeverksted (like dårlig på kundeservice som alltid). Der kunne de enten: - Skifte ventiltetningene med noe trykkluft og slik for å slippe å ta av toppen. 3-5000,-. - Av med toppen, bytte ventiltetninger, slipe toppen og noe diverse. Dette var mye smartere da man ikke risikerte at det lå igjen olje og dritt. Rundt 15 000,-... Men det de først anbefalte var å prøve en ny oljeskift, inkludert nytt filter, motorrens og noe annet en biltema- olje. Så da blir det vel det da. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Knall at det ikke var noe med stempelringene dine! Det hadde nemlig blitt en enda større jobb... Trykkluftmetoden for å bytte tetningene er jo mest økonomisk. Jeg håper virkelig ikke det blir høyere kostnad enn 5000kr for deg, da det er ikke SÅ mye jobb. Ellers har jeg opplevd av ventiltetninger er ganske dyre per stk, og du skal jo ha 12 stk av dem(om du har 12 ventiler). Nesten så det lønner seg å bestille de fra utlandet, og deretter gi disse til verkstedet når de skal bytte. Da sparer du sikkert 500-1000kr. Torshov har en flaske med "lurium" som skal rense ventiltetnigene. Men jeg har alltid litt tvil på slike lurium greier, og det er ikke sikkert at de funker. Men er seff verdt å prøve! Det aller beste, er selvfølgelig å ta av hele toppen og gjøre det skikkelig, men da begynner det jo å bli ganske mye jobb. Derfor prisen. Men om du kjenner et verksted, kan de sikkert ordne det billigere for deg. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Får nok ikke gjort dette noe billigere med mindre jeg blir en mafiaboss. Men hvor vanskelig er det egentlig å ta av/på toppen selv? Hvorfor tar dette så lang tid på verkstedet? Trenger man noen spesielle verktøy? Jeg syntes liksom ikke det ser så vanskelig ut men så skjønner jeg ikke helt hva slags funksjon toppen har og slikt... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Toppen er ikke så vanskelig å ta av nei, det er jo faktisk bare bolter rundt om kring man skal skru av. MEN, det som tar tid, er at man må ta av innsugs og eksosmanifolder som er festet til toppen. Og når man skal montere det sammen igjen, er det en spesiell rekkefølge man skal stramme mutterne i toppen igjen med, med riktig moment. Samtidig MÅ du bytte toppakningen, da den ikke kan brukes på nytt. Du kan selvsagt gjøre dette selv, slik at du bare gir toppen til verkstedet og ber dem gjøre jobben med selve den. Deretter får du den tilbake og monterer tilbake. Da tror jeg du får GANSKE mye mindre å legge på bordet! 3-5k kanskje. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Hørtes bedre ut. Men hvordan vet man dette med moment og rekkefølge? De snakket om å kanskje borre større hull i toppen. Til stemplene (eller var det ventilene..?) (usikker). Må det gjøres noen andre modifikasjoner da? Større ventiler eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå