Snorre123 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Tenkte å kjøpe et nytt skjermkort med video-inn, da det bare har vært problemer med tv-kortet... ytelse er ikke det viktigste, men det kan jo være greit å ha et skjermkort som varer en stund. På psdata.no har de et Ti4200 kort til 1400,-, er det noen kort med video-inn som gir mer ytelse per krone? De nyeste AIW-kortene til Radeon blir for dyre, holder meg helst rundt 1500,-. Takker for svar, Snorre Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 f.eks. dette kortet lydløst er det også Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 VIVO, vil det si tv-in? Uansett blir vel 4200 kortet litt mer aktuelt, siden ytelsen er temmelig mye bedre. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 VIVO, vil det si tv-in?Uansett blir vel 4200 kortet litt mer aktuelt, siden ytelsen er temmelig mye bedre. video in, video out; ytelsen til 4200 er ikke så mye bedre enn 9200, vil heller tippe på marginalt Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Hvis 5000 3dMarks (2001se) er marginalt, så stemmer det :wink: ... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hvis 5000 3dMarks (2001se) er marginalt, så stemmer det :wink: ... sjekk noen tester da vel, dessuten, man kan ikke gå utfra at du er en gamer :wink: ser at 4200 er en del raskere i en del spill forresten Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Kortet er ikke til meg, for jeg er en gamer... Men tror nok jeg kommer til å gå for Ti4800se (Ti4400 med 8x agp) til 1400,- på psdata. Litt ytelse kan ikke skade for framtiden. Takk for hjelpen. (Hvis noen mener det er feil å kjøpe Ti4800se med video-in på psdata, så ifra...) Lenke til kommentar
xoop Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg vet ikke om jeg ville satset på et Geforce kort dersom Video inn er viktig for deg. Har selv hatt et RADEON 7200 64MB VIVO kort, som hadde veldig bra video inn. Nå har jeg et Geforce 4 Ti4400 128MB VIVO, og kvaliteten på video inn er overhodet ikke bra. Best blir det vel uansett med eget kort (eks. Pinnacle studio). Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Har hørt en del om tv-ut på Geforce/Radeon, og det skulle ikke forbause meg om det er likt med Video-in... som sagt er det ikke jeg som skal har kortet, men tror at personen som skal ha det har et Pinnacle kort fra før. Han sliter visst med å få lagt store filer over på harddisk (max 1 GB) og da er det ikke noe nytte for han. Siden dette må være et software problem, er det kanskje noen som vet om noen gode programmer som lagra signalene fra Video-in... (Ettersom jeg forstod passet det greit med et nytt skjermkort uansett, men hvis noen har noen gode tips, kan jeg heller høre med han.) Altså, spørsmålet blir nå: Vet dere om noen gode programmer som kan lagra VHS-filmer (ikke det at VHS har noe å si...) på harddisken, gjennom video-in? Må funke med Pinnacle sine kort. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Video Capture Applications iuVCR [Freeware] - www.iulabs.com VirtualDub [Freeware] - www.virtualdub.org (personlig favoritt) VideoGhost [Freeware] - mipagina.cantv.net Video Live [Commercial - Free trial] - www.ab.ru CamSnap [Commercial - Free trial] - kronos.v-share.com Video Capturix 2000 [Commercial - Free trial] - www.capturix.com TheFlyDS [Commercial - Free trial] - asvzzz.narod.ru AVI_IO [Commercial - Free trial] - www.nct.ch Capture Studio [Commercial] - www.pegasusimaging.com CapturePRO [Commercial] - www.pegasusimaging.com Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Hehe, takk. Har ikke noe særlig peiling på video-redigering o.l. som du sikkert skjønner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå