Dragonforce99 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hei, kjøpte radeon 4870x2 for en stund tilbake, og denne krever en del strøm. kjøpte adapter "6-pins pciXpress til 8-pins pciXpress" samt brukte en adapter som gjør om to 4-mols(noe i den duren :S) kontakter til en 6pins pci Xpress (den siste overgangen fulgte med kortet). Dataen min har forøvrig dette oppsettet: 580W hiper silent strømforsyning, 2Ghz core2duo cpu, 2 GB ram, 2 HDD, dvd-brenner, asus P5NE-SLI hovedkort Problemene nå er at pcen kun slår seg på skikkelig annenhver gang. først når jeg slår den på, kommer det et rødt lys fra skjermkortet i tillegg til at viftene går for fullt, og inget bildesignal ut. når jeg så slår den av og på igjen, kommer det et grønt lys fra skjermkortet og viften går helt normalt. ---- Jeg testet skjermkortet hos en kompis med dette oppsettet: 580W hiper silent strømforsyning, quadcore cpu, 6-8 GB ram, 3 hdd, dvd-brenner, men veit ikke hva slags hovedkort. Slo den på etter å ha satt inn skjermkortet, og dataen slo seg på problemfritt hver gang. han har dualscreen-oppsett, men det kom en masse tweaks fra den ene dvi-utgangen til skjermkortet mitt (grønt lys begge gangene). Dataen gikk også kjempesakte etter at vi installerte driverne til skjermkortet mitt (han har selv et 3870 - vi avinstallerte hans drivere før vi satt inn mitt.) ---- Noe annet å notere er at datan går bluescreen hver gang jeg bruker OpenGL-akselerasjon i et adobe-program (feks premiere, after effects og photoshop), mens den funker glimrende til spilling. Undrer meg også over hvorfor den starter opp uten komplikasjoner hos min venn mens den sliter mye på min data. Jeg såg at ledningene fra strømforsyningen til delene hans var kobla opp annerledes enn mitt, men dette området er jeg helt grønn på så jeg er ikke sikker på hva jeg gjør feil. Hos han gikk det også problemfritt å bruke OpenGL-akselerering. jeg har seneste drivere til skjermkortet, men har hatt problemer med å oppdatere BIOS til hovedkortet og det ser ut til å ligge på samme versjon som da jeg kjøpte det. Håper dere kan hjelpe Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) (Nei, det viste seg å være feil likevel...) Endret 14. august 2009 av Dragonforce99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå