Gå til innhold

Hjelp til kjøp av hovedkort og prosessor

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 og Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6, og fungerer bra, men hovedkort og cpu henger etter, derfor bestemte jeg meg for å kjøpe nytt av begge, og lurer på om noen har noen forslag? Tenker en plass mellom 2000-2500 tilsammen

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat kjøpt en ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 og Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6, og fungerer bra, men hovedkort og cpu henger etter, derfor bestemte jeg meg for å kjøpe nytt av begge, og lurer på om noen har noen forslag? Tenker en plass mellom 2000-2500 tilsammen

Takker!

Asus P5Q Pro og E8400 ca 2500kr uten frakt. (Best for gaming av disse to.)

Eller

Gigabyte GA-MA790GP-UD4H og AMD Phenom II X3 720 Black Edition ca 2300kr uten frakt.(Kanskje det beste valget, fordi HK gir muligheten til å oppgradere med de seneste AMD prosessorene.)

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Takker!

Asus P5Q Pro og E8400 ca 2500kr uten frakt. (Best for gaming av disse to.)

Eller

Gigabyte GA-MA790GP-UD4H og AMD Phenom II X3 720 Black Edition ca 2300kr uten frakt.(Kanskje det beste valget, fordi HK gir muligheten til å oppgradere med de seneste AMD prosessorene.)

Takker for tipsene :) Kikker litt på lignende tidligere, fant ASUS P5Q3, er det noe stor forskjell fra det og det du foreslo? Ser veldig bra ut, tror jeg går for dette :)

Lenke til kommentar
Hvis du går for ASUS P5Q3 må du også kjøpe nye rambrikker, for det HK støtter bare DDR3 brikker, IKKE DDR2! Sjekk ut Asus P5Q Deluxe også. Meget bra HK. Du må også bruke en prosessor fra Intel.

Ahh skjønner, og hva med det du anbefalte, støtter det DDR2? har akkurat kjøpt nye rambrikker så vil helst unngå å måtte kjøpe nye

Lenke til kommentar

Som sagt, AMD HK er bedre med tanke på oppgradering senere, mens ditt valg er det beste for gaming av de to, i dag. Både HK og E8400 er bra. Tror du blir fornøyd med det. Begge er OC vennlig. En innvending er at du får mer enn du trenger kanskje, men du sa ingenting om hva du skal bruke PCen til. Men skal du også bruke den til gaming er valget bra. Lykke til!

Test av kortet:

http://www.hardware.no/artikler/asus_p5q_deluxe/51835

Endret av ronron25
Lenke til kommentar
Som sagt, AMD HK er bedre med tanke på oppgradering senere, mens ditt valg er det beste for gaming av de to, i dag. Både HK og E8400 er bra. Tror du blir fornøyd med det. Begge er OC vennlig. En innvenning er at du får mer enn du trenger kanskje, men du sa ingenting om hva du skal bruke PCen til. Men skal du også bruke den til gaming er valget bra. Lykke til!

Test av kortet:

http://www.hardware.no/artikler/asus_p5q_deluxe/51835

Er gaming den skal brukes til :)

Igjen, takk for all hjelpen! Gleder meg til de kommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...