564215 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Kom over denne artikkelen på forskning.no. Jeg stiller meg noen tvilsom til dette ettersom jeg aldri har hørt liknende. Ligger det noe i det de skriver? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Jeg har også hørt litt om at det er bedre å trene smart og mindre enn å trene dumt og lenge. Med smart mener jeg: Baseøvelser Ikke mer enn 12 reps Dumt: Iso øvelser Endeløs med sett og reps Og det har også litt om du er nybegynner eller efaren, nybegynnere skal vel fokusere mest på store muskelgrupper og har øktene korte, mens efarne kan begynne å fokusere litt mer på de små musklene og ha litt lengre økter. Endret 14. august 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Til trådstarter: Nå leste jeg også artikkelen og de personene som var med på testen er utrente personer som trente hver muskelgruppe 2-3 ganger i uka med 1 sett per gang. Hvor de tar seg maksimalt ut med reps på 6-12. Det står at etter ca et år så må treningsprogrammet lages om og mer serier legges til for å få fremgang. Utrente som aldri har trent før får jo nesten fremgang samme hva de gjør. Utrente som aldri har trent før vil slite med å presse seg maks på settene. Jeg tror at det kan stemme. Skulle likt å sett treningsprogrammet de brukte. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Egentlig synes jeg at du burde ta deg til til å trene, noen ganger er jeg på treningstudioet 3 timer andre ganger 1 time, snakker med folk, tar lange pauser og tar meg tid til å trene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Poenget med det forskningsforsøket var vell å vise at du kan øke bra med minimal trening så lenge du er nybegynner. Jo mer erfaren og veltrent du blir, jo større treningsmengde og variasjon trenger du får å fortsatt ha fremgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå