eisa01 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Hei, jeg har et problem med PCen i huset, mistenker at grafikk-kortet er defekt. Når PCen starter opp er det striper på skjermen. Jeg har testet skjermen med an Mac, og stripene er ikke der. Den går så videre til oppstarten av Windows, men etter loading-baren til Windows blir det bare svart. Jeg tror den da egentlig er ferdig med oppstarten, og er på innlogginssiden, men jeg er ikke sikker på dette. Mulig det skjer når den laster driverne, og prøver å sette grafikk-kortet over på en annen modus? Er det noe jeg kan gjøre for å bekrefte/avkrefte om det er grafikk-kortet, og i steden andre komponenter? Tenker jeg prøver å laste ned en live-distro for å utelukke software problemer med Vista installasjonen. Spesifikasjoner: Vista Core 2 Duo e6600 Asus p5N32-e sli Nvidia 8800 GTS 384 MB Endret 14. august 2009 av eisa01 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det kan godt være at grafikk kort er defekt. Det er sannsynlig at de stripene kommer derfra. Når du er i BIOS og oppstarten av Windows så er skjermkortet i VGA modus. Så skifter det til å bruke GPU i en helt annen modus, hvor det er mulig å kjøre høyere oppløsning. Prøv å starte i SAFE mode (bruk F8) og slett driverne til grafikkortet, se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Prøvde å reparere ved hjelp av Vista DVDen, men fikk beskjed at det ikke var mulig å løse problemet. Tok og å bootet en Ubuntu Live-CD, og den så ut til å starte opp fint inntil loading baren var ferdig. Da stoppet det og skjermen min viste et forvrengt bilde som faktisk inneholder teksten "Windows is loading files..." og loading baren som vises når man starter opp fra Vista DVDen :S Så ja, tror jeg går for konklusjonen at skjermkortet er gåent, men jeg kan vel prøve å slette driverne en gang siden jeg ikke kommer til å kjøpe samme skjermkort uansett. Takk for hjelpen (igjen ) Endret 14. august 2009 av eisa01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå