Left Blank Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Fikk hxre at i Belgia sa er det en lov som sier man kan lage ganske hoy lyd fram til kl 10 pa kvelden.. Sa lurer pa om det er noe lignende lov her i Norge? Og vil denne loven da ogsa brukes i leiligheter/bokomplekser eller bare private eiendommer? Jeg har tenkt a flytte i ny leilighet men er usikker pa hvor hoy musikk jeg kan spille. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Fikk hxre at i Belgia sa er det en lov som sier man kan lage ganske hoy lyd fram til kl 10 pa kvelden.. Sa lurer pa om det er noe lignende lov her i Norge?Og vil denne loven da ogsa brukes i leiligheter/bokomplekser eller bare private eiendommer? Jeg har tenkt a flytte i ny leilighet men er usikker pa hvor hoy musikk jeg kan spille. Straffeloven § 350: LENKE Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Borettslaget eller sameiet kan ha vedtekter om støy. For "frittstående" eiendommer gjelder grannelova; "Ingen må ha, gjera eller setja i verk noko som urimeleg eller uturvande er til skade eller ulempe på granneeigedom. Inn under ulempe går òg at noko må reknast for farleg." (§ 2) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 har du tenkt å sprenge anlegget , eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå