FoxingHelena Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 De har - haha - ishavsrøy på tilbud hos Meny. Stor pipp, montro? Jeg kunne nok lagt denne i tråden om språkfrustrasjoner, men der skal man visst ergre seg og ikke le, og dessuten er den tråden så enormt lang. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Var vitsen at det heter Ishavsrøye, ikke Ishavsrøy? Endret 15. august 2009 av Osecia Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg skjønte virkelig ikke hva som var så morsomt. Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Jeg skjønte virkelig ikke hva som var så morsomt. Samma her Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) En røye er en fisk og en røy er en fugl. Enkelte av oss synes det er morsomt at en stor butikkjede ikke vet forskjellen. Men nå er det jo åpenbart mange andre som heller ikke gjør det. Tilsvarende er spette en fisk og spett er en fugl, f.eks. rødspette og flaggspett. Men rett som det er har noen angivelig sett en spette på fuglebrettet. Endret 15. august 2009 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 (endret) Hmm, joda. Litt festelig. Men kan jo hende at det var fugler de solgte? Men jeg er enig, irriterende med sånne skrivefeil. Endret 15. august 2009 av Osecia Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Nå fins det jo ingen fugl som heter ishavsrøy, men det fins utvilsomt en fisk som heter ishavsrøye (Salvelinus alpinus). Røy er for øvrig ikke et eget fugleslag, om noen skulle innbille seg det, men er betegnelsen på en storfuglhunn. Endret 16. august 2009 av Rocambole2 Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Ikke så greit for noen, dette. Jeg tillater meg å smile igjen. Lenke til kommentar
FoxingHelena Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 En røye er en fisk og en røy er en fugl. Enkelte av oss synes det er morsomt at en stor butikkjede ikke vet forskjellen. Men nå er det jo åpenbart mange andre som heller ikke gjør det. Tilsvarende er spette en fisk og spett er en fugl, f.eks. rødspette og flaggspett. Men rett som det er har noen angivelig sett en spette på fuglebrettet. Roséspett(e) må jo være noe for VMP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå