Gå til innhold

Valg av surroundanlegg

Anbefalte innlegg

Heisann har et par spørsmål som jeg håper noen kansje kan besvare:)

Har tenkt på å kjøpe meg surroundanlegg å har undersøkt litt..

På en butikk der jeg bor fikk jeg dette tilbudet:

1 Onkyo TX TS-307 2999kr

2 Tannoy Fusion 4 Gulvhøytaler 4995kr

1 Tannoy C Centerhøytaler 1790kr

2 Tannoy Fusion 1 Surroundhøytaler 1790kr

1 NTD FSW120 Aktiv Sub 2999kr

Pris jeg får det til er 12500kr

Ellers så har jeg sett på dette anlegget:Yamaha RX-V493 ++

er det noen som har noen anbefalninger, innvendinger eller andre forslag?

vil prøve å holde det rundt 12000 eller under

Endret av even86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor stort er rommet du skal bruke dette i? Hvordan er formen på rommet? Hvor sitter du? Hva skal det brukes til?

Er ikke så veldig stort rom, kansje 30m2. Formen på rommet er rektangulært og plassseringen av tven er på en langvegg og sofan står mot den andre langveggen. Brukes i hovedsak til tv (samsung LED) og musikkspilling(ipod og data). Skal invistere i bluerayspiller etter hvert:) Er interesert i å ha en anlegg som har litt flere bruksområder. Er bare en hybel jeg bor på nå, så er interesert i at det skal kunne være litt universalt ettersom jeg sannsynligvis flytter innen et år, og ikke vet hvordan forhold det blir da.

Lenke til kommentar

Jeg ville da heller starta med et 2.1/3.1(center) anlegg for å helle legge på hvis du ser at det vil være bruk for det. I og med at du sier du bor i hybel, har du vel andre folk på de fleste kanter. Da er det ikke nødvendig å ha evig mye lyd :p Med tanke på formen på rommet, så vil du også måtte gjøre masse justeringer for å få surrounden til å bli riktig.

For å få optimal utnyttelse av sorround, skal du ha et rundt rom hvor du sitter i midten og har sub'en på siden av/under deg.

Lenke til kommentar
Hvor stort er rommet du skal bruke dette i? Hvordan er formen på rommet? Hvor sitter du? Hva skal det brukes til?

Er ikke så veldig stort rom, kansje 30m2. Formen på rommet er rektangulært og plassseringen av tven er på en langvegg og sofan står mot den andre langveggen. Brukes i hovedsak til tv (samsung LED) og musikkspilling(ipod og data). Skal invistere i bluerayspiller etter hvert:) Er interesert i å ha en anlegg som har litt flere bruksområder. Er bare en hybel jeg bor på nå, så er interesert i at det skal kunne være litt universalt ettersom jeg sannsynligvis flytter innen et år, og ikke vet hvordan forhold det blir da.

Ja har du eventuelt noen anbefalninger på et 3.1 oppsett da? Har tenkt litt på at det blir veldig mye stress osv med å fikse kabler, samt det med at jeg bor i 2 etasje i et hus så kan uansett ikke spille så alt for mye:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...