masterboy Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Hei! Jeg har planer om å kjøpe et hus litt ute i perreferien. En av de første tingene jeg undersøkte var hvor vidt det var mulighet for en ok internett tilkobling. DSL viser seg nemlig å være dyrt og dårlig i distriktet. De skal ha 379 + etablering og noe annet, i månen for DSL med 1.500/500. Betydelig mer enn jeg betaler for 10.000/1.800 i dag! Nå er bruken blitt begrenset til litt surfing, nettbank og e-post i det siste. Derfor lurte jeg på om jeg bare skulle bruke den mobile internett dingsen som jeg har fått av jobben. Sist gang jeg var der var det så og si full dekning på super 3G på mobilen, så det vil vel si inntil 7,2 mbps? Husker det lå en nyhet om en router til ca kr 500 på HW for en stund siden. Denne kunne blandt annet dele en 3G tilkobling over LAN. Noen som husker navnet på den? Er det eventuelt noen andre bokser eller linuxdistroer (har en skog med pcer som ikke er i bruk) som kan brukes, til en fornuftig penge? Mvh. Endret 14. august 2009 av masterboy Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Du blir neppe tilfredsstilt med 3g.. spesielt ikke hvis det er litt avsides det stedet. Da finner den nok bare Edge nettverk, eller i værste fall ingenting Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 ZeroShell kan bruke 3G-modem for internettilkobling. Eg har brukt ZeroShell, men ikkje prøvd akkurat dette. Det einaste du er avhengig av er at modemet du brukar støttar Linux, og då versjonen som er brukt i siste versjon av ZeroShell. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Har kjøpt meg en Edimax router til 500 spenn. Har bra super-3G dekning, men det blir likksom ikke det samme som fastlinje. Liten forskjell på å bruke routeren eller modemet direkte i pcen. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå