Ståle Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Er det i det hele tatt mulig? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Klart det er mulig. Det er bare et spørsmål om hvor mye du må gjøre for å få det til. Endret 14. august 2009 av Giddion Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Hvorfor i alle dager bumper du tråden? Du har overhode ikke gikk nok informasjon til å forvente et bedre svar. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Jeg vet ikke hvilken informasjon du trenger. Har du noen linker som kan peke meg i riktig retning? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Problemstillingen din beskriver ikke hva du ønsker å oppnå: "Få tak i keypresses fra 1 av 2 keyboard". Hva med å beskrive hva du egentlig forsøker på? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Jeg har tenkt å koble 2 keyboard til 1 PC, hvor det ene skal kunne brukes som vanlig. Mens det andre bare skal snakke med programmet mitt. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Har du prøvt å bruke to tastatur da? Eventuelt skrive ut alle tastetrykk for å se om du har kontakt. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Jeg har egentlig bare bittelite peiling på C++ fremdeles. Så vet ikke hvordan jeg skal angripe problemet mitt. Begge tastaturene funker, men cluet er at jeg skal kunne bruke PCen som vanlig, samtidig som det ene tastaturet bare virker i programmet mitt uavhengig av hva som har fokus. Lenke til kommentar
Knut_F Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Det er vel biosen som behandler keyboardet. Og det er bare en keyboard interrupt. Men mulig du kan gjøre det i windows. Du får sette deg inn i Windows usb-api. Men det er mulig at det ikke går. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Det er vel biosen som behandler keyboardet. Og det er bare en keyboard interrupt. Men mulig du kan gjøre det i windows. Du får sette deg inn i Windows usb-api. Men det er mulig at det ikke går. Alt går, det umulige trenger bare litt lengre tid! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Som Giddion sier, er det selvsagt mulig, det er bare et spørsmål om hvor mye arbeid en er villig til å sette i det. Det er ihvertfall mulig i Windows med Raw Input API-et som kom med Windows XP, men det er jo ikke akkurat så veldig cross-plattform, men hvis du er fornøyd med at det kun funker i Windows, er jo det noe som er verdt å kikke på. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Så det ville vært enklere å koble tastaturet til feks et Arduino kort, og så dekode tastetrykkene, og så sende de via USB? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) http://www.codeproject.com/KB/system/rawinput.aspx I linux kan du vel kanskje lese fra noe i /dev/input... men jeg har bare tilgang til linux serveren på skolen, og den ser ikke ut til å ha noe tastatur koblet til seg. Dessuten vet jeg veldig lite om linux programmering, om det engang funker på den måten. Endret 22. august 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Det der så kjempeflott ut. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Denne linken ser ut til å ta for seg mye av det samme på Linux-plattformen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå