Viivac Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hei, Jeg kjøpte meg en ny i7-920 i går sammen med et Asus P6T kort. Jeg kjøpte også en Noctua NH-U12P kjøler. Efter alt var installert og startet kikket jeg på temperaturen på CPU'en i BIOS og så den lå stabilt på 40C idle. Er dette normalt eller er dette litt høyt, iallefall med en såpass stor kjøler? Jeg tenker på å overklokke prosessoren opp til 3ghz i alle fall, vil dette bli noe problem? Jeg var litt usikker på hvor mye kjølepasta jeg skulle ha på, men jeg gjorde det som stod på pakka og hadde en 5mm klatt på CPU'en før jeg satte kjøleren nedpå. På forhånd takk for tips! Lenke til kommentar
War Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 høres litt mye ut, skrapte du den utover? Lenke til kommentar
Viivac Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Nei, ikke noe særlig. Burde jeg skrape det mer utover? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Ja med noe flatt, det skal dekke luften mellom de to flatene, ikke være et eget dekke. Om du tar av kjøleren nå regner jeg med at 80% er dekket. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Ta av kjøleren, fjærn pastaen, og legg på ny pasta, og bruk bankkort etc for å dra det jevnt utover prosessor flaten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå