MarciahL Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Pcen min frøys i går kveld mens jeg drev å Zbrusha.. Tenkte pcen var alt for varm, og lot den stå av til i dag morrest.. Samme problemet når jeg starta den opp. Får ikke skjermbilde. Finner ikke noe signal. Frøys mens jeg drev å tegna med wacom tableten. Ingen av lysa til keyboard, mus eller wacom tableten skrur seg på. Noe jeg trodde de kom til å gjøre viss skjermkortet hadde vært problemet? Pcen skrur seg vanlig på og alle vifter går rundt.. Hovedkortet gir lys fra ethernet porten ihvertfall.. Jeg har bygd og fiksa egene pcer ganske lenge.. er litt flink, men ingen ekspert..Dette problemet har jeg ikke fått.. men putter min mistanke på ødelagt cpu? eller motherboard? Vet ikke om denne informasjonen er nok til å stille en diagnose.. men kanskje noen vet noe veldig smart noe. Endret 14. august 2009 av MarciahL Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 det "kan" være mye rart som ikke funker om pc'n ikke starter. jeg ville nesten regna med det var enten hovedkortet eller skjermkortet eller psu som ikke funker som det skal. det er egentlig veldig lite som kan gå galt med cpu'er siden disse skur seg av om de blir forvarme ( om du ikke har deaktivert det da ) eller har montert kjølern feil. den sikreste måten å feilsøke på er å putte delene inn i en "frisk" pc og måle spenninger på psu med et voltmeter. Lenke til kommentar
MarciahL Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Hei.. takk for svar. Jeg har googla veldig mye rundt nå.. og de fleste med samme problem som meg kommer tilbake til en ram komponent som har konka. Jeg har desverre ikke hatt mulighet til å teste det ut enda.. men jeg var under intrykket at hovedkortet ihvertfall kom med et pip viss det var tilfelle.. skal sjekke det ut når jeg kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 nei. hovedkort kan svartne helt om ram leverer feil verdier. ta ut ramen og prøv å start maskinen igjen. da skal det begynne å pipe litt =) ( om du har en dataspeaker ivertfall ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå