Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke fram til instaleringen av xp

Anbefalte innlegg

Har hatt en del problemer med laptopen i det siste. Først var det å bli kvitt windows vista, noe som jeg gjorde ved å skifte sata driveren fra atchi til ide (tror jeg). Så etter en dag kom det en error opp som sa at jeg manglet system32/hal3.dll. filen. Klarte ikke å komme inn på pcen siden denne filen manglet så jeg bestemte meg for å instalere xp på ny, men fikk det ikke til pga den ikke ville installere flere nødvendige filer etter 50% av instaleringå.

Sletta dermed en annen part over harddisken (vet ikke navnet på den) og da funket det å komme på 100%, men når den skulle boote seg slik at hovedinstaleringen skulle instaleres kommer det fram "a disk read error occured press ctrl+alt+del to restart" rett under "press any key to boot from CD"

Noen som vet hva jeg kan gjøre? :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.. men når den skulle boote seg slik at hovedinstaleringen skulle instaleres kommer det fram "a disk read error occured press ctrl+alt+del to restart" rett under "press any key to boot from CD"

Det kan være at harddisken er skadet. Du kan forsøke å kjøre et disktestprogram fra produsenten av din harddisk (kan bl.a. finnes på Ultimate boot CD: www.ultimatebootcd.com/download.html)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...