Brian Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hei Sliter veldig med enkelte asfaltflekker på felgene som nekter å forsvinne. Har til nå prøvd superavfetting og prickbort, kombinert med skrubbesvamp. Prøvde senest i går prickbort og skrubbesvamp og da fikk jeg bort en del av asfaltflekkene men fortsatt er det mange små flekker igjen. Noen forslag til hva annet jeg kan prøve? Lenke til kommentar
wooldoor Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Kanskje prøve med clay? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Du får jo noe som fjerner tectyl rester, det må jo virke bra på asfaltflekker Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Kan vel kansje prøve clay, men har ikke noe tro på at det vil funke noe bedre enn prickbort. LiNwin: Har du noe navn på det? eller hvor de evt kunne selge noe slikt? BilXtra kansje? Den tar ikke hardt på klarlakken da? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) 3M General Purpose Adhesive Cleaner (GPAC) tar det. Endret 14. august 2009 av kazzper Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Takker, skal testes. Veldig spent på om den klarer å ta de flekkene, fantastisk irriterende med asfaltflekker. Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Ikke dumt med clay heller, men kjører alltid Prickbort før jeg clayer for å "spare" clayen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Tror jeg har fått vekk det som kan fås vekk med prickbort allerede. Stod med skrubbesvamp og vasket i flere omganger uten hell. Hvordan er clay i forhold til prickbort? Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Clay er mer aggressivt, siden det fjerner nupper o.l mekanisk. Sterke felgrenser er også mer aggressive, siden de er "laget" for å etse løs fastbrent bremsestøv. Men det som sannsynligvis er mest lettvint er GPAC. Det lønner seg dog ikke å bruke ofte da det kan matte lakken/metallet. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Ok, tenkte å bruke GPAC en gang nå, slik at jeg får fjernet alt. Så kan jeg deretter gå over til å bruke prickbort eller lignende i ettertid. Mistenker at de asfaltflekkene som sitter bom fast har vært der en god stund, så med regelmessig vask i ettertid regner jeg med at det bør gå greit med mildere avfettinger. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Evt. vokse felgene når de er skikkelig reine, så slipper du sterke avfettinger etterpå Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Hvilken voks kan du anbefale å legge på da? Er det noen spesiell polish til felger, eller bruker du bare samme som på bilen ellers? Har ikke satt meg så voldsomt inn i det enda. Tenkte å kansje legge inn en bitteliten bestilling fra autogeek muligens, ta med litt forskjellig til interiør osv. Så hvis du har noen anbefalinger derifra så hadde det vært supert. Endret 16. august 2009 av Brian Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Minns å huske jeg brukte Meg´s #26 paste wax på felgene mine sist, og det funker bra Har ofte brukt samme voks på felgene som på bilen ja.. Usikker på om du får den voksen på AG, men får den på BilXtra Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Usikker på om du får den voksen på AG, men får den på BilXtra Noen få BilXtra, ja Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Jaja, fikk den der jeg var i hvertfall BilXtra Skien er det da, så vet vi det Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) De er ganske flinke i Skien OT: Swissvax Autobahn felgvoks samt NanoLotus Felg Forsegling/Rens kit er meget bra, laget spesielt for beskyttelse mot bremsestøv og asfalt Endret 17. august 2009 av kazzper Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har også prøvd nanobehandling på et sett Momo Corse.. Da var det gøy å vaske, bare høytrykk, og vips, fine som nye Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Hehe tar litt ekstra tid den dagen du har det på, men i ettertid er det jo masse tid spart. Skal se om jeg finner en nettside som selger det der og samtidig har alt det andre jeg skal ha samtidig. Fordel å få alt fra samme butikk. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Prøv med tjærefjerner eller citrusspray. Avfetting funker bare på smør. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Jeg fikk vekk stygge asfaltflekker med tjærefjerner som jeg fikk fra et lokalt bilverksted. Vet ikke type. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå