TobbeOo Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Heisann, jeg tenker på og kjøpe en sånn fin liten PC med 10-12" skjerm. Har et fint lite budkjsett på rundt 2500-3000 kroner. Men HVA skal man kjøpe? Hoved tingene jeg vil bruke denne til er kjøre ting som Spotify + Firefox + MSN + Visual Basic, eventuelt litt "hardere" en VB. Jeg foretrekker helst og mest Komplett.no vis det er noe genialt der (kan da litt PC, men bærbar PC "klarer" jeg ikke og se hva som er bra / dårlig, takk på forhånd! Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) NettPC-er i den prisklassen er stort sett like hardwaremessig. Se litt på de ulike som ligger i prisguiden. se litt på erfaringer etc. selv ville jeg valgt Linux og SSD. trenger man lagringsplass kan man utvide med SD-kort og eller en ekstern harddisk. du kan også ha minnepenner som en billig kilde til ekstra lagringsplass: 16GB 64GB En 2.5" Ekstern harddisk er heller ikke så verst å ta med seg. her er det mye mer plass å hente. med tanke på at jeg har linket så mye til alternatvi lagring er det ikke mye tvil om hva jeg vill gjort i alle fall. har ikke sagt en konkret PC og det kommer jeg ikke til å gjøre, da jeg ikke har sett så mye på disse PC-ene. men finner du en del i denne prisklassen kan det muligens være lurt å ikke ta den som har vært lengst på markedet. Ta heller og kom tilbake når du har funnet noen du tror du kan like. så skal jeg og/eller noen andre hjelpe deg vist du er helt på bærtur. noe jeg tviler på uten å tenke meg så ekstremt mye om tror jeg Acer Aspire One kan være et godt valg. hvilken versjon du vil ha blir litt opp til deg selv. Endret 14. august 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Stemmer fint det du sa ja. Linux er jo firstende, men da blir muligheter for for eks programmering mer vrient (Med Wine så blir det fremdeles tungvint mener jeg?). Som sagt, er jeg litt kjip på at det er Komplett. Så jeg kom fram til dette? (Sammenligning mellom 2 Linux + 2 Windows) http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=4849...&sku=448323 Ser jo prisen på PCene varierer litt, men hvem er da "best" av Windows og hvem er "best" av Linux PCene? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Jeg tror jeg vill gått for en av Acer PC-ene. det er litt forskjell på 8.9" og 10.1" skjerm. Den ene har i tillegg bluetooth. Det virker som Windows ville være det beste valget for deg. det er i tillegg mulighet for mer minne, men med linux er det ikke sikkert du trenger mer. Jeg trodde/tror alle Netbooks fra Acer kommer med windows eller linux(man kan velge), men det er muligens bare xp på de som blir solgt på komplett. Jeg tror i alle fall at Acer PC-ene ville være det riktige for deg. Jeg kjenner folk som har disse og er meget fornøyde. det virker som gode PV-er til sitt bruk og jeg tror i9kke du blir skuffet dersom du går den veien. Nå skal du vite at jeg ikke har eller har hatt NettPC selv. Jeg gir deg råd i fra det jeg har lest, hørt og det lille jeg har teste dem selv. Lenke til kommentar
TobbeOo Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Okay Tusen takk. Går nok for en av de. Har hatt Linux før, men er nok lettest med Windows som jeg allerede vant til. Kanskje jeg kjører Dual Boot etterhvert Masse kjekt man kan gjøre i Linux Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 jepps.. håper noen andre tar seg tid til å råde deg i tillegg.. rart det bare er meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå