VeilSide Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Hei, Sliter med et ASUS HD4890 Jeg har satt det i riktig, alt annet utstyr fungerer, men jeg får ikke bilde. Windows booter, og fungerer helt fint, bortsett fra at jeg ikke ser noe. Prøvde først å bare sette i kortet og starte -> Alt ok, unntatt bilde Deretter installere driver, sette i kortet og starte -> Alt ok, unntatt bilde Etter et par dagers pause prøvde jeg igjen, og fikk plutselig opp melding med "signalfeil" på skjermen (Eizo) med noen verdier av fV (MHz), fD (KHz), og fH (Hz), men fortsatt ikke noe bilde (men i alle fall en reaksjon) Startet på nytt, men da skjedde ingenting (som før)... Hovedkortet er et ASUS P5W DH Deluxe som jeg aldri har gjort noe med, så begynte å tenke på BIOS-oppdatering, men vil helst slippe da det er en nokså tungvint prosess, spesielt når man ikke har diskettstasjon. Forslag/tips? Opprinnelig post: Hei, Tror mitt nåværende skjermkort (Nvidia 7950 et-eller-annet) er på god vei til å ta kvelden nå, har merket problemet før også, men i dag var det verre enn noen gang; Ser film med forholdsvis høyt volum, og under en eksplosjon får jeg plutselig opp "no input" på projektoren. Før har det vært nok å vente litt, eller evt. starte på nytt, men nå får jeg bare bilde akkurat under bios-flashen og ikke annet enn "no input" etter det. Spørsmålet på det ovenfor er vel egentlig bare om det er mulig at det kan være noe annet enn skjermkortet - pc-en går vel neppe i noen slags beskyttelsesmodus (slår kun av skjerm) pga vibrasjoner...? (Projektoren er det ingen problemer med) Så. Nytt skjermkort, og jeg har ikke fulgt med utviklingen på minst et par år. Det jeg er ute etter, i rangert rekkefølge: 1. PCI-e 2. 2 x DVI (eller DVI + HDMI) 3. Stillegående (passiv kjøling eller vannkjøling) 4. Ytelse bra nok til å spille det meste av nye spill med ok kvalitet, dog bruker jeg pc-en mest til film 5. Mulighet til å sette opp hurtigtaster for bytte mellom skjermer er et STORT pluss Setter stor pris på hjelp Endret 3. september 2009 av VeilSide Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Pris? Du har jo dette skjermkortet. Et bra kort som takler de nyeste spillene, og etter produktanmeldelsene ser det ut til å være et bra kort. Stille, har DVI og HDMI, har også noe vannkjøling.. Lenke til kommentar
VeilSide Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Ble visst det kortet her; http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=124171 MEN: når jeg prøver å starte opp forblir skjermen svart. Vet at det var litt trøblete for en del år siden med ATI-kort på "ny installasjon" (ny harddisk, så ingen drivere installert), men det burde da ikke være noe problem nå? Har et ASUS P5WD DH Deluxe hovedkort som jeg vet fungerer (bruker det nå, men med tidligere nevnte GeForce-kort... ) 1. Prøve å installere driver, og så begynne på nytt (begynner å bli lei skruing nå...) (Kjører Ubuntu, så håper virkelig ikke at jeg må inn med windows-cden igjen) 2. Defekt kort -> RETUR? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Starter maskin, altså viftene og alt det men ingenting dukker opp på skjermen? Har du passet på og IKKE ta skjermkabelen og plugge den i hovedkortet? Du må plugge den i skjermkortet. Lenke til kommentar
VeilSide Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Starter maskin, altså viftene og alt det men ingenting dukker opp på skjermen?Har du passet på og IKKE ta skjermkabelen og plugge den i hovedkortet? Du må plugge den i skjermkortet. Alt starter, windows booter, og jeg kan avslutte på "riktig" måte, dog uten bilde. Har ikke skjermuttak på hovedkortet, så vanskelig å gjøre feil når jeg tar ut det gamle skjermkortet... Har fundert ganske mye, og har egentlig ikke flere forslag enn å oppdatere BIOS, men vet ikke om det har noen betydning, hovedkortet er jo ikke så foreldet skulle man tro? Har forøvrig ikke diskettstasjon, så er litt mye jobb å "bare prøve" om det kan virke... EDIT: Oppdatert første post Endret 3. september 2009 av VeilSide Lenke til kommentar
Moraelyn Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Er begge 6-pin strømkoblinger koblet til kortet? Lenke til kommentar
VeilSide Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Ja, eller det vil si; en 8-pin og en 6-pin er koblet til. Var med overgang fra 2 x molex -> 6-pin, samt 2 x 6-pin -> 8-pin. Med andre ord: 2 x 6-pin fra PSU - én rett på skjermkortet, den andre inn på 8-pin overgang, sammen med 2 x molex ("gammel type") strømkabel. Litt trøtt nå, så selv om jeg selv forstår dette akkurat nå, er det ikke sikkert andre gjør det... Beklager i såfall det, men bare spør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå