Nutjob Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Det er jo kun 2x 12 SUB og en forsterker du hører spille nå Og det er rimelig bortkasta hvis du spør meg. Men jeg er ikke den som foretrekker å spille for de uskyldige som går på gata.. det er sant. Ønsker heller ikke ett sånn trøkk. Tror er 10" sub holder i A3'en min Lenke til kommentar
arbetti Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 På denne siden har de mange suber o.l., legg merke til den øverste den er så kompakt at den kan plasseres under setet: http://www.eltema.no/Category/42-subwoofer.aspx Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hmm, har tenkt ut ett oppsett, men har ikke peiling på om forsterkeren er god nok til å drive både frontsettet og sub'en jeg har funnet... Pioneer DEH-P3100UB - D4Q/4X50W MOSFET/MP3/WMA/WAV/RDS Pris: 1.599,- Focal 165A1 165mm komponentsystem 60/120W (Par) Pris: 1.390,- dynaBel BF0804 - 4x80 Watt RMS Bilforsterker Pris: 1.998,- Focal SB25A1 singel 10" portet kasse 4 ohm 200/400W Pris: 1.790,- Fusion AK-04E - 25mm2 Kabelkit m/RCA, 4 Gauge, 800W Pris: 599,- Totaltpris: 7.376,- ser dette greit ut? Skal spilles for det meste rock/hard rock/metal som nemnt i førstepost(?).. Endret 23. august 2009 av Zaltatov Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Hmm, har tenkt ut ett oppsett, men har ikke peiling på om forsterkeren er god nok til å drive både frontsettet og sub'en jeg har funnet... Pioneer DEH-P3100UB - D4Q/4X50W MOSFET/MP3/WMA/WAV/RDS Pris: 1.599,- Focal 165A1 165mm komponentsystem 60/120W (Par) Pris: 1.390,- Focal SOLID 4 black - 4 Kanals Forsterker 80W x 4 Pris: 2990,- Focal SB25A1 singel 10" portet kasse 4 ohm 200/400W Pris: 1.790,- Totaltpris: 7.769,- + evt. kabler osv. ser dette greit ut? Skal spilles for det meste rock/hard rock/metal som nemnt i førstepost(?).. Jeg tviler litt. Det blir iallefall trangt. Frontsettet peaker på 120W, dvs du vil ikke få utnyttet de max. Suben har 400W som peak, og forsterkern skal klare å levere 240W (noe jeg synes er litt mye i forhold til 2x80 i bro..) Så du vil ikke få utnyttet anlegget max.. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 alternativ til forsterker da? evt. gå for 2 stk. 2-kanalers? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Den forsterkeren holder, og du vil få utnyttet høytalerne dine maks. Forsterkeren trenger ikke en rms effekt som matcher peak effekten til høytalerne lol. Synes ikke 240wrms brokoblet hørtes usansynelig mye ut heller forsåvidt, min forsterker leverer 150wrms i 4ohm og 790wrms i 2ohm brokoblet til sammenligning.. Et alternativ kan være denne. Billigere er den også. Kjenner mange som er fornøyd med dynabel. Oppsettet ser forøvrig bra ut, tror du blir fornøyd, med mindre du er som meg og vil ha så mye bass at taket på bilen bølger seg. Endret 22. august 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) som sakt, så er musikk sjangeren det går mest i rock..eller metal..trenger bass, men aller helst litt "skarp" og stram bass fremfor en som slår i stykker trommehinna xD takker for svar EDIT: så du mener jeg burde heller gå for den forsterkeren du linka til? vil den få utnytte elementa og suben bra? jo billigere jo bedre Endret 22. august 2009 av Zaltatov Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Da vil det nok fungere helt utmerket. Jeg ville nok gått for dynabel ampen, den er kraftig nok til den suben+fronthøytalerne dine. Endret 22. august 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Da vil det nok fungere helt utmerket. Jeg ville nok gått for dynabel ampen, den er kraftig nok til den suben+fronthøytalerne dine. takker! da sparte jeg litt penger og! har bursdag 29.august..så da blir det nok å bestille like etter helga når jeg har fått disponibel litt penger Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 vil denne kabelpakken inneholde alt jeg trenger av kabler til det oppsettet? http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=3831 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Du mangler en signalkabel, utifra bilde ser det ihvertfall ut som at den rca kabelen ikke er 4-kanals, ellers kan det bli litt lite høytalerkabel, men det koster ikke rare greiene å kjøpe litt ved siden av. Jeg ville kjøpt en slik og bare droppet den som fulgte med i pakken, da slipper du ihvertfall en ekstra kabel å trekke gjennom bilen. Eventuelt en slik hvis du ikke bryr deg om å ha en ekstra kabel trekt gjennom bilen og heller vil spare pengene. Så kan du kjøpe noen ekstra meter av denne f.eks. En a3 er forsåvidt ganske liten og det avhenger litt av hvor du plasserer delefiltre osv, men jeg tviler litt på at 2x5m holder, husk det skal fra forsterkeren og til sub, delefilteret og videre derfra til mellomtonen og diskanten. Er jo ikke værre en at du stikker bort på thorshov eller hva enn du har i nærheten av hvor du bor og kjøper noen meter ekstra om det trengs, koster ikke mange kronene.. Endret 23. august 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Takker for svar, men jeg klarde ikke følge helt med der Kan ikke du finne de kablene jeg trenger? På Elutstyr.no Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Billigste løsning: Denne + noen meter av denne. Mest praktiske løsning: Denne + noen meter av denne. Usikker på hvor mange meter du trenger, men kjøper du 5meter er du nok safe, koster ikke mer en 100kr tilsammen heller. Edit: I tillegg til kabelkittet selvfølgelig. Endret 23. august 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 huff, 1.200kr på kabler jaja, må vel til takk for hjelpa =) Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Daaa har jeg bestilt. Det ble som følgende: Spiller Pioneer DEH-P4100SD Forsterker Harman/Kardon CA-470 Høytalere Polk Audio db-5251 Component System SUBWOOFER Polk Audio DB1240 12" Tilbehør Høytalerbraketter Audi A3 8L Basskasse for 12", lukket, liten JBL SUBCONKIT Kabelset Endret 31. august 2009 av Zaltatov Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Da har du truffet ganske bra vil jeg si, ikke noe dårlige komponenter det der Litt liten forsterker, men greit nok... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ser bra ut ja, men som sagt litt liten forsterker, men tror nok du blir fornøyd alikevel. Riktignok forstår jeg ikke greia med å spørre om hva en bør kjøpe her for så å kjøpe noe helt annet. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Grunnen til at jeg spurde, var for å samle litt ideer og alternativ. På denne måten kunne jeg finne det som passet meg best. Det fant jeg her. Men; hvorfor skulle www.bilstereo.no/www.bilradiospesialisten.no legge ved forsterker som er for svak for elementa og sub'en? Frontsettet, SUB'en og forsterkeren er en pakkeløsning jeg fant. Linky Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det må du nesten spørre dem om, men det er sikkert fordi det skal bli billig, og lyd blir det jo uansett... Du aner ikke hvor mange som ikke vet bedre, og kjøper det der og tror det er det beste som finnes Ps, hvis du spør dem, så spør samtidig hvorfor de selger 6x9" sammen med sub, i så mange av pakkene sine... Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Riktignok var det langt fra den værste pakken du kunne valgt, selv om det ikke er helt optimalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå