Gå til innhold

Mamma skal ha PC, 5-6k / evt. ny 12" til meg

Anbefalte innlegg

Heisann.

Mamma lurer på å kjøpe seg ny PC da den gamle er veldig treig. Ho har ikke store krav, men vil at den skal oppleves som litt rask. Raskere enn det ho har nå, hvertfall. Den skal brukes til surfing, bilde-lagring og noe dokumenter. Ho vil at internettleser og lignende skal åpnes og lukkes raskt og at den generelt skal oppleves som rask.

Ho vil i utgangspunktet ha en laptop, men ho kan gå for en stasjonær hvis det gir mer for pengene. Det er en fordel om den er ferdig, men jeg kan sette sammen i deler. Har ikke gjort det før, men kan få hjelp av folk som har gjort det. Hvis det blir stasjonær skal det være med skjerm og tastatur og det man trenger.

PCen skal ikke brukes til noen tunge oppgaver i grunnen. Av spilling blir det kun browser-spill, og redigering av bilder o.l. vil foregå i enkle programmer som Picasa.

Noe av det viktigste er at den fungerer som den skal, og ikke skrur seg av, slutter å virke på noen måte o.l.

Ho vil helst holde det rundt 5-6 tusen, og hvis man får en PC som matcher krava til mindre er det perfekt.

Håper noen vil hjelpe.

EDIT: Nå har det kommet et nytt alternativ. Mamma kan overta min, for jeg vil ha ny. Min er bare et år gammel og kosta 9k på den tida. Er en Dell XPS M1530, og jeg tror den vil passa krava hos.

Derfor trenger jeg evt. hjelp til å finne en 12" jeg kan bruke til skole og lignende. Jeg vil gjerne også at den kan takle noen spill på low-medium. Samme prisen tenker jeg. 5-6k. Men hvis mamma skal kjøpe en 12" for 5-6k og vi bytter, hvor mye må jeg gi i mellom? Hvor mye er min verdt liksom? Specs står i profilen min.

Hva med denne? 12": http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...0;r:mailinglist

Kan evt. gå for en såkalt nett-PC, men vil ikke mindre enn rundt 10" og selv det er i grunnen for lite. Men hvis det er noe som virkelig anbefales skal jeg vurdere det.

Endret av Mora di
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...