okasin Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 hei.. Har kjøpt meg en ny bilstereo.. og den tar SD kort.. Har et SD kort på 1 gb og en ny en på 8 gb.. Den på 1gb er har fat og den på 8gb har fat32.. og sistnevnte virker ikke i spilleren og har skjønt at det skyldes at det er fat32 (?).. men jeg får ikke gjort den om til FAT.. Er det noen veier rundt dette problemet.. eller kanskje det ikke er det som er problemet? Kanskje brikken er rett og slett for stor? jeg fant ikke noe om dette i bruksanvisningen til bilstereoen.. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Du er sikker på at det ikke er et SDHC kort (8GB kortet) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Mest sannsynlig ett SDHC kort ja, HC er en videre utvikling av SD standarden for størrelser over 4Gb. Dessverre er det ikke alle kontrollerne som takler disse nye her, så da har du stortsett to valg. 1, skaffe ett kort med 4Gb eller mindre. 2, Bytte bilstereo for å få støtte for HC, men det må du sjekke opp da. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 hmm tja jo kanskje det nå spør du vanskelig.. sitter på jobb så får ikke sjekket det nå.. men kjøpte det oprinelig til kamera mitt.. klasse 6 vet jeg.. jo det var faktisk SDHC (sjekket med komplett nå).. hvilke betydning har det? Kan jeg bruke 8Gb, bare det ikke er SDHC?? håper du svarer i natt he he.. for da kan jeg bestille på komplett i natt Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Standard SD card capacities range from 1 MB to 4 GB. The capacity range for high capacity SDHC cards overlap slightly, beginning at 4 GB but reaching as high as 32 GB as of mid-2009. The SDXC (eXtended Capacity), a new specification announced at the 2009 Consumer Electronics Show, will allow for up to 2 TB capacity cards. Kilde: Wikipedia - Secure Digital card Se etter et kort med SD merking når du skal kjøpe kort:) Lenke til kommentar
okasin Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 oki.. takk, så mye Da har jeg bestilt en drøss med SD kort fra komplett (2gb), lettere å håndtere dem enn en drøss med cd plater.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå