opticus Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hva er MX Records og hvordan setter jeg det opp? Jeg har et domene som heter "exempel.com" jeg han en dyndns.org adresse som jeg liker exempel.com til men hva er det jeg må sette i MX Records så mail blir sendt til meg? jeg hakke peiling på hva MX records er for noe. hvis jeg har satt forward for exempel.com -> min.dyndns.org, blir da også mail sendt til min.dyndns.org? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 MX-record bare forteller andre mailservere på Nettet at den maskina har ansvaret for mail til det domenet.... På din maskin må du sette opp en mailserver (jeg bruker clarkconnect på det jeg har av servere, greit med mailserver, webserver, FTP, DNS), som du forteller at skal ta i mot mail for domenet ditt, og levere det til de brukerne lokalt, eller vidresende det til andre mailadresser ute på Nettet.... Forstått? Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Når jeg sender mail til "eksempel.com" så sjekker min smtp server opp domenet ditt og ser hvor MX recorden peker til, og sender mailen dit. MX recorden inneholder bare en IP adresse til hvor mailserveren din står. Så du må ha en mailserver med fast ip som er satt opp til å motta mail for ditt domene. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 men det jeg egentlig lurer på er om det holder når jeg satt på en ruting hos de jeg kjøpte domene hos til en exempel.dyndns.org adresse som gjør at jeg alltid når mitt exempel.com domene. Jeg kommer frem når jeg pinger. Jeg vet ikke hva MX records er for noe, trenger heller ikke skjønne det om det fungerer som det skal. Er mx records noe som er spesiellt for mail eller er dette et navn på det som står i dns hos de kjøpte domene hos som sier at alt skal rutes til min exempel.dyndns.org adresse? Lenke til kommentar
styggen Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 En MX-record er spesifikt for mail, ja. Hvis det skal gå an å sende mail til [email protected], må det eksistere en MX-record for eksempel.com. Denne angir hvilken server som tar imot mail til brukere på eksempel.com-domenet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå