TTomas Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Kjøpte en pakke som inneholdt Yamaha RX-497 forsterker og et par med Yamaha NS-555 høytallere. Spilte de inn en god del og tok de med til en fest og da røyk jammen meg diskantene gitt. Så er på utkikk etter nye diskanter nå. Kan få de originale for 700,- men har lyst til å koste på litt mer for å ha noe som tåler litt. Blei ikke særlig imponert av de originale. Trenger da litt hjelp til å finne noen som forsterkern klarer å kjøre og som passer fint til høytallerne Endret 13. august 2009 av Tomas09 Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 grunnen til at de sprengte er nok det at forsterkeren er for liten, tro det eller ei. såg ikke helt ut som om du kan bytte de med hva som helst, hvis det ikke er en plate bak hornet de er festet i. men du kan jo sjekke www.dynabel.no Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 forsterkeren for liten? hvorfor selges det som en pakke da?! kan ikke være dårlig kabel da? har den her nå. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 http://www.patos.no/patos/page.php?34 De har sikkert ikke peiling. men en huskeregel er at en ikke skal spille så høyt at forsterkeren ikke klipper/forvrenger. da svir du diskanten! Lenke til kommentar
TTomas Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Hmm ok, kan ikke huske at jeg hørte no klipping eller forvrengning da det skjedde. Forsterkern slo seg bare av og når jeg slo den på igjen var diskanten borte :/ Men prøve igjen, har bestilt nye originale diskanter, skal være litt forsiktig med lydnivået nå. Men en annen ting, ville det blitt noen forbedring i lydkvaliteten om jeg investerte i en bedre høyttalerkabel? ala noe slikt? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 kansje, kansje ikke. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1121285&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå