Viking_Raider Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hei, en venn av meg fikk problemer etter at firefox hadde installert en oppdatering. Etter oppdateringen var ferdig, åpnet firefox seg, men den kunne ikke finne noe nettside. Internettet virket, så firefox må ha gjort noe galt da den oppdaterte seg. Som jeg skjønner fra hans forklaring, så tok han og slettet alle filene som lå i Firefox-mappen på hardisken, og tømte papirkurven, i steden for å avinstallere på vanlig måte. På en eller annen måte har det ført til at ingen av nettleserene hans virker, slik at han ikke kommer seg inn på internett. Jeg har prøvd å innstallere firefox på nytt via en minnepinne, men det løste ikke problemet. Den eneste løsningen jeg har igjen er å ta en systemgjenoppretting. Er det noen som har en annen løsning? Lenke til kommentar
Viking_Raider Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Har nå prøvd løsningsforslaget til mozilla, som var å sjekke om internett ble blokket av en firewall, men det hjalp ikke. Det virker som om firefox sin oppdatering ødela noe i internett instillingene, for problemene oppstod rett etter. Hei, en venn av meg fikk problemer etter at firefox hadde installert en oppdatering. Etter oppdateringen var ferdig, åpnet firefox seg, men den kunne ikke finne noe nettside. Internettet virket, så firefox må ha gjort noe galt da den oppdaterte seg. Som jeg skjønner fra hans forklaring, så tok han og slettet alle filene som lå i Firefox-mappen på hardisken, og tømte papirkurven, i steden for å avinstallere på vanlig måte. På en eller annen måte har det ført til at ingen av nettleserene hans virker, slik at han ikke kommer seg inn på internett. Jeg har prøvd å innstallere firefox på nytt via en minnepinne, men det løste ikke problemet. Den eneste løsningen jeg har igjen er å ta en systemgjenoppretting. Er det noen som har en annen løsning? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Sjekk om du får IP-adresse fra router/modem. (benytt ipconfig). Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Ser ingen grunn til at Firefox skulle gjøre det. Ligger nok noe annet bak vil jeg tro. Prøv å se etter proxy innstillinger og prøv også så enkle ting som å starte maskinen på nytt, deaktivere og reaktivere nettverkskortet osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå