Gå til innhold

nye komponenter skal kjøpes, men trenger tips...

Anbefalte innlegg

som nevnt så har jeg tenkt til å "forberede" pc-en min på spillen som slippes mot juletider.. :p

det jeg er ute etter er strømforsyning skjermkort og kanskje prosessor.

det kjipe er at jeg sitter på et 775 HK, og dermed er I7 utelukket. sitter nå med en Intel Core 2 Duo E8400 som jeg har klokket til 4Ghz stabilt... også har jeg et GTX260 kort som jeg har klokket litt og... (Core clock: 719/ Shader clock 1468/ memory clock 1211)

har forøvrig vurdert å kjøpe et ekstra GTX 260 kort, og en 850 watts strømforsyning. når det kommer til prosessor så er det Q9650 som frister litt. noen kommentarer anngående prosessor?? vil 850 watt holde til 2 gtx 260 i SLI, pluss en Q9650 som sannsyneligvis skal overklokkes?? trenger hjelp fra noen som er litt flinkere med PC enn det jeg er ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal maskinen brukes til?

som jeg nevnte i hovedpost så skal jeg bruke maskinen til spilling:-P tenker da spesielt på de nye spillene som kommer mot juletider, og selvsagt senere. har ikke veldig lyst til å skifte hovedkort, i7 er utelukket...

Lenke til kommentar
kun spill?

Tviler på at du vil ha noe særlig utbytte av quad-core, men 2x260 anbefales!

nå utnytter vel noen av de nye spillene fire kjerner, vertfall GTA 4, og helt sikkert de som kommer med tiden, vil jeg ikke få en del bedre ytelse poå spill som utnytter 4 kjerner?? enn om jeg klokker Q9650 opp til.. tja 4 Ghz ??

Lenke til kommentar
Kun GTA IV som utnytter 4 kjerner.

Det er vel ikke bekreftet at flere spill som kjører på fler en 2 kjerner kommer, og om det ikke kommer er det 2k rett ut av vinduet ;)

Vent med prosessor, føler du behov for 4-kjerner kjøer du det. Men atm er det bortkastede penger ;)

takker for svar, da tror jeg nok jeg venter med prosessor, og heller bruker penga på mere ram og nytt OS:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...