Thomas1992 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hallo folkens, akkurat begynt med cross, men drevet med motoriserte tinger i ganske lang tid, men tror cross er min ting Så lurer bare på hvor ofte trenger jeg å skifte olje? Liksom hver 20. kjøretime eller noe? Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 anbefaler å kjøpe deg en timeteller da har du kontroll. Oljeskift ca 4-5time. Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 4-5 time? Nååånei... Anbefaler å laste ned brukermanual i ".pdf" format e.l. - hvis du ikke har brukermanual fra før! Oljeskift trur jeg er hver 7. - 15. time. Avhenger alt av hvilken sykkel du har og hvor du kjører (bare rolig kjøring eller hyppig, hard banekjøring). Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg selv bytter hver 15. time på Husqvarnaen, dette er da på veibruk. Merker det fort på girkassa når man kjører for lenge uten oljebytte. Kjøre 25 timer på en oljefylling en gang, og da merka jeg det godt i kassa at olja var sliten. Smeller mer når man girer osv. Så, 10-15 maks på cross. Ganske sikker på at det er mindre når det gjelder cross! Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 anbefaler å kjøpe deg en timeteller da har du kontroll. Oljeskift ca 4-5time. Om man kommer fra Kristiansund så bør intervallen være 2 timer! Jeg selv bytter hver 15. time på Husqvarnaen, dette er da på veibruk. Merker det fort på girkassa når man kjører for lenge uten oljebytte. Kjøre 25 timer på en oljefylling en gang, og da merka jeg det godt i kassa at olja var sliten. Smeller mer når man girer osv. Så, 10-15 maks på cross. Ganske sikker på at det er mindre når det gjelder cross! Du bør kjøpe deg bedre olje å skifte skjeldnere du, oppsøk noen som selger Silikolene olje å si at du har ei møkka kasse som trenger skikkelig smørning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå