Gå til innhold

Oljeskifte, på crossern min.. Trenger svar på et spm :)

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

4-5 time? Nååånei... Anbefaler å laste ned brukermanual i ".pdf" format e.l. - hvis du ikke har brukermanual fra før! Oljeskift trur jeg er hver 7. - 15. time.

Avhenger alt av hvilken sykkel du har og hvor du kjører (bare rolig kjøring eller hyppig, hard banekjøring).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg selv bytter hver 15. time på Husqvarnaen, dette er da på veibruk. Merker det fort på girkassa når man kjører for lenge uten oljebytte. Kjøre 25 timer på en oljefylling en gang, og da merka jeg det godt i kassa at olja var sliten. Smeller mer når man girer osv.

Så, 10-15 maks på cross. Ganske sikker på at det er mindre når det gjelder cross!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

anbefaler å kjøpe deg en timeteller da har du kontroll.

Oljeskift ca 4-5time.

Om man kommer fra Kristiansund så bør intervallen være 2 timer! ;)

Jeg selv bytter hver 15. time på Husqvarnaen, dette er da på veibruk. Merker det fort på girkassa når man kjører for lenge uten oljebytte. Kjøre 25 timer på en oljefylling en gang, og da merka jeg det godt i kassa at olja var sliten. Smeller mer når man girer osv.

Så, 10-15 maks på cross. Ganske sikker på at det er mindre når det gjelder cross!

Du bør kjøpe deg bedre olje å skifte skjeldnere du, oppsøk noen som selger Silikolene olje å si at du har ei møkka kasse som trenger skikkelig smørning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...