Gå til innhold

Bytte fra Hærens Befalsskole til UB

Lurifaxx1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er inne nå på Hærens Befalsskole. Bestemte meg for å søke til opptak på FOS Kjevik etter et tips fra en kompis og at jeg syntes det hørtes spennende og gunstig å ha med seg på CV'en. Nå i ettertid har jeg blitt mer usikker egentlig på om jeg egentlig har motivasjon nok for 2 år. Jeg mener og tror jeg klarer å komme meg igjennom førsteåret, men å jobbe som sersjant, såklart høres spennende ut, men jeg vet ikke om det er det jeg vil.

Nå hører jeg stadig at folk sier, "du må finne ut om du vil det". Veldig lett å si, veldig vanskelig å finne ut av.

Spørsmålet mitt er om noen vet om det går an å søke seg over til et UB kurs? som er 1 årig?

Jeg prøvde og prøve og prøvde på FOS å få byttet over fordi jeg sa jeg ikke helt visste om jeg klarte 2 år, men fikk ikke noe hjelp eller assistanse.

Har noen innspill?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går du å sier at du ikke er sikker på om du klarer 2 årig befalsutdanning kan jeg garantere deg at befalet sender deg hjem på neste fly... Du har "slås" for den plassen, bruk sjangsen din så slipper du angre senere i live :). Det er fine år du har fremfor deg, bygger du på med KS har du også en meget utdannelse som er ettertraktet i det sivile jobb markedet.

Derimot har jeg ingen anelse om det er mulig å bytte. Er du sikker på at det er dette du vil, ta kontakt med Hærens befalskole og spør de, då er du garantert å få et skikkelig svar. Dog ville jeg formulert meg på en måte som tilsa at jeg var interresert i en lederutdanning.

Endret av Ezl
Lenke til kommentar
Går du å sier at du ikke er sikker på om du klarer 2 årig befalsutdanning kan jeg garantere deg at befalet sender deg hjem på neste fly... Du har "slås" for den plassen, bruk sjangsen din så slipper du angre senere i live :). Det er fine år du har fremfor deg, bygger du på med KS har du også en meget utdannelse som er ettertraktet i det sivile jobb markedet.

Derimot har jeg ingen anelse om det er mulig å bytte. Er du sikker på at det er dette du vil, ta kontakt med Hærens befalskole og spør de, då er du garantert å få et skikkelig svar. Dog ville jeg formulert meg på en måte som tilsa at jeg var interresert i en lederutdanning.

Takker for svar!

Grunnen til at jeg søkte var at jeg fikk tips om det og jeg ser på det som bra å ha med seg videre og fordi jeg ikke har mye annet å ta meg til i 1-2 år. Planen er å søke politihøyskolen. Men jeg er litt skeptisk til å spørre. Jeg spurte nede på opptaket på Kjevik, men fikk ikke mye hjelp. Så hjelpa fra forsvaret hittil syns jeg har vært litt tam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...