Ferendaz Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Seertall -> reklamepenger -> populære program og filmer -> seertall etc Bytt kanal eller hold kjeft! Hvis du ser programmer som dr. Phil eller Oprah, så vil du legge merke til at US-tv har mye mye mye hyppigere reklamepauser enn det tv3 har. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om jeg må få legge til at dette er årsaken til at jeg ønsker at NRK skal miste lisenspengene og drive på likt grunnlag med de andre kanaltilbudene vi har. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om jeg må få legge til at dette er årsaken til at jeg ønsker at NRK skal miste lisenspengene og drive på likt grunnlag med de andre kanaltilbudene vi har. Det du sier er at du vil ha reklameavbrudd hvert kvarter under NRKs sendinger? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Om jeg må få legge til at dette er årsaken til at jeg ønsker at NRK skal miste lisenspengene og drive på likt grunnlag med de andre kanaltilbudene vi har. Det du sier er at du vil ha reklameavbrudd hvert kvarter under NRKs sendinger? Ja, jeg er for fri konkurranse - ikke at en kanal skal stille på bedre premisser enn andre. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Utruleg at dykk endå ikkje har kjøpt PVR. Det tek berre 5 sekundar å spole forbi ein reklamepause. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Utruleg at dykk endå ikkje har kjøpt PVR. Det tek berre 5 sekundar å spole forbi ein reklamepause. Hvem har sagt at man ikke har PVR? Skulle man spole forbi alle reklamene må man vente en halvtime til en time lengre før man kan begynne å se flimen.. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Utruleg at dykk endå ikkje har kjøpt PVR. Det tek berre 5 sekundar å spole forbi ein reklamepause. Hvem har sagt at man ikke har PVR? Skulle man spole forbi alle reklamene må man vente en halvtime til en time lengre før man kan begynne å se flimen.. Eg treng ikkje å sitte å vente, det er jo berre å velja eit av dei mange gode programma som allereie ligg på harddisken. Eg har alltid meir enn nok å sjå på. Endret 2. januar 2010 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Seertall -> reklamepenger -> populære program og filmer -> seertall etcBytt kanal eller hold kjeft! Fantastisk godt sagt Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Ser at tråden egentlig handler om tv3 og da blir dette en kakesmule off topic. Synes at mengden reklame på tv2 har tatt seg betraktelig opp i det siste. Spesielt for egenproduserte programmer. Ser mindre og mindre på TV når reklamen øker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hvis det er så vanskelig å ha 5 minutter med reklame 2-3 ganger i timen eller hva det er nå. Så slutt å se på kanalen da, hvis det er et så stort problem at det driver deg til vanvidd. Blir som å gå på ild når du ikke vil bli brent, ikke gå tilbake i ilden fordi da blir du brent! Noen kanaler må ha det sånn. Vent heller til filmene eller seriene kommer på DVD da hvis det er så fordømt vanskelig. Det er vel mer snakk om 6 minutter i et 30min-program og 6 min per 20min når det er film... Lenke til kommentar
Timster Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 (endret) Nå er det snart tilstander lik de som gjelder i USA og det er vel gjerne noe vi som seere må si noe ifra om at vi ikke aksepterer sånn uten videre. Send en skikkelig sint mail til TV3 så kutter de nok drastisk i reklamepausene. Nei, den beste protesten er å ikke se på kanalen. Jeg ser ikke helt hvilke programmer den kanalen har som er så fordømt viktig å få med seg uansett? Det er jo stort sett reality og repriser av Alle Elsker Raymond. ' Hvsi nok mennesker sender mail/ringer til tv3 eller distributøren og klager/truer med å boikiotte kanalen, er de nødt til å gjøre noe med det. Vi betaler jo masse penger i måneder for å ha det slik. 400 kr måneden er langt ifra billig når vi må finne oss i slike bedritne reklameavbrudd hele tiden. En annen irriterende ting med reklamen er at den har en mye høyere lydstyrke og den er OVERHODET ikke satt til steder i filmen det passer. Den kommer når som helst, midt i en ramm actionscene "PROGRAMMET SPONSES AV *******!!!!!!!!!". Jeg får jo hjerteproblemer hver gang dette skjer:( Endret 3. januar 2010 av Timster Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Den kommer når som helst, midt i en ramm actionscene "PROGRAMMET SPONSES AV *******!!!!!!!!!". Jeg får jo hjerteproblemer hver gang dette skjer:( Ikke nok med det, men man risikerer å sprenge trommehinner og utstyr - så akkurat dette irriterer vettet av meg også. Men dette gjelder jaggu alle reklamefinansierte kanaler. De som irriterer seg over reklamen har et lite dillemma da. Årsaken er den at uten reklamen, så hadde prisen på kanalen skutt i været. Reklamen er fine do-, hente snacks- og bruspauser. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg har funnet en "løsning" som funker veldig bra for meg. Bruker å ta opp filmer og slikt på TV3. Deretter bruker jeg spolefunksjonen når det dukker opp reklame. 5 min med reklame gjøres unna på 15-20 sek. Jeg har en bedre løsning som funker for meg. De eneste seriene jeg følger med på er Smallville, Supernatural, Fringe og Lost, så jeg laster ned de episodene straks etter at de er sendt i USA. Det gjør at jeg for eksempel fikk se sesongavslutningen i Lost i strekk i HD uten noe som helst pause før den i det hele tatt var sendt i Norge. Jeg ser fint lite annet på TV, men når jeg gjør det har jeg bestandig fjernkontrollen i hånda og skifter kanal når reklamen begynner. Viser de en film jeg "må" se låner jeg den eller laster den ned. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Er det rart mange amerikanere er dumme? Sofasitterne der borte ser jo mer på reklame enn på underholdning... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Skremmern : "PROGRAMMET SPONSES AV FLISEKOMPANIET !" *hikster av latter* "He he , vart dokk skræmt når æ sa det me HØY stæmme ja , æ må husk å skriv det ned i boka : tolvte jannuar tjue-ti , disskusjon.dott enno !" Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 amerika er SÅ mye verre! er jo 14 reklamepauser på en et 20minutters program Og du ser mye på amerikansk tv eller? Bullshit. Det geniale i USA er at når et program starter 21.00, så starter det 21.00, rett etter et annet program, de har som oftest ikke reklame mellom to program. I tillegg har de reklamepauser som gjerne varer i 30 sek til 1 min, litt sånn som "Se hva som skjer" på TV2. USA har ikke så mye reklame som folk driver å påstår. Ja, det er mye reklame, men ikke så ekstremt som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 I USA er det ofte hyppigare, men kortare reklamepausar. Eg føretrekk heller 3 reklamepausar på 5 minuttar kvar i løpet av ein film enn 10 på 1,5 minuttar kvar. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det gjør jeg også, uten tvil, men som sagt så er det ikke så jævlig som mange nordmenn skal ha det til. Hører jo det hele tiden "Faen glad jeg ikke bor i USA, der er det jo bare pauser..." Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) På ein sit-com er det 2-3 kanskje? Det mange sikkert ser på er talkshow som Oprah, SNL osv., der er det ganske mykje reklame. Verten kan sei "We'll be right back after this" 2-3 gonger mellom kva reklamepause i Norge. Endret 12. januar 2010 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå