Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Må være ett eller annet virus eller noe på harddisken min. Jeg flytter filer fra c: til d: men likevel fylles den opp igjen. Og nei jeg laster ikke ned noenting. For litt siden var det 800 mb ledig på c: disken, nå er det 78 mb ledig!! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Tøm papirkurven!! C: til D:, 2 forskjellige HDD'er, 2 ulike partisjoner eller hva? Forklar litt nærmere er du snill. Endret 13. august 2009 av Komakino Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det var ikke store disken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Har tømt søppelet c og d er 2 forskjellige disker ja c er på 40 GB (beklager at den ikke er større ) Endret 13. august 2009 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Scan pc'en for virus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 det er gjort Lenke til kommentar
darket Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 gjenopprettingspunkter? Det koster jo megabytes Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Pagefile? Vet ikke hvor stor du har satt opp at den får lov til å være, men det er ikke uvanlig at den er over en gig, med varierende størrelse. Sjekk i Windows Task Manager -> Performance -> PF usage. Nå er hverken 800 eller 78 meg så fryktelig mye ledig for en systemdisk, jeg vil kanskje anbefale deg å flytte noen gig til en annen disk. Finn ut hva som tar plass og om du må ha det på systemdisken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Nå tror jeg dette "viruset" eller hva det er tar opp masse GB. Som f.eks. før i dag (noen timer siden!) flyttet jeg en fil til d: og da hadde jeg 180 mb ledig på c:, nå har jeg 962 kb ledig! Disken er jo tross alt på 40 GB og jeg har bare Windows xp på den og noen programmer og musikk. Jeg har IKKE over 30 GB med musikk osv på c: disken! Takk for svar men nå tar jeg og innstallerer Windows på nytt og tar en fileshredder og jeg skal ikke bruke ZOnealarm internet security igjen. Og der var det 0 byte "ledig"... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Sjekk om du har Norton med "trashguard". Da vil ikke ting slettes selv om du sletter ting fra søppelkurven. Den funksjonen tar vare på dataene enda et nivå nedover. Annbefales absolutt ikke å bruke. -Stigma Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Sjekk om du har "drwatson" kjørende. Det programmet lager uendelige logger. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Prøv å slå av System Protection (Systembeskyttelse) i Control Panel - System - System Protection. Hadde samme problemet på en PC for et års tid siden. Dette var i Vista da, mener å huske at den finnes i XP også. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Fikk inn en PC på jobben med samme problemet, manglet vel 20-30gb på systemdisken. Løsningen var å begrense / fjerne unødvendige gjenopprettingspunkter og backup- logger. Det tok uhorvelig mye plass på den maskinen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Takk for svar. Nå har jeg innstallert windows på nytt så får vi se hvor lenge det funker. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Hehe, om det er gjennopprettingspunkter som stjeler plassen så lager den nå mere av dette etter en ny installasjon enn ellers og om ikke det er det som er problemet og du innstallerer samme software får du sikkert samme problem da jeg ikke har troen på at det var virus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Hehe, om det er gjennopprettingspunkter som stjeler plassen så lager den nå mere av dette etter en ny installasjon enn ellers og om ikke det er det som er problemet og du innstallerer samme software får du sikkert samme problem da jeg ikke har troen på at det var virus. Hehe? Morsomt for deg dette ja.. Som du ser (eller?) så er saken løst og jeg har ikke hatt noen problemer etter at jeg innstallerte alt på nytt. Nei det var ikke gjenopprettingspunkter som var problemet. Og jeg har ikke innstallert samme stoftware. Zonealarm Internet Security (ekte vare) kaster jeg i søpla (da jeg tror denne er årsaken (indirekte) og i tillegg har irritert meg lenge nok) og bytter til mye bedre brannmur og antivirus (Online Armor og Avir) som atpåtil er mye bedre og gratis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå